Gå til innhold

Programmer som gjør livet litt enklere


Anbefalte innlegg

Vi har vel alle kommet over noen hendige programmer som gjør datamaskinen vår litt mer praktisk eller "kulere". Ikke hold dem for deg selv da vel. Share the wealth! :)

 

Jeg starter med to som jeg bruker, og trives godt med.

 

Første er Dropbox

 

Et veldig snedig program som oppretter en mappe på maskinen din. Høres kanskje ikke så spesielt ut, men denne mappen blir automatisk lastet opp på nettet, slik at innholdet er lett tilgjengelig. Og hvis du installerer Dropbox på bærbar og stasjonær, så blir det enklere for deg å dele filer. Bare dropp en fil i mappen på bærbaren din, og WHIPS! så har du den på stasjonæren. Det er også mulig å gi andre tilgang til filene dine ved å invitere dem. Enkelt og greit. Gå inn på hjemmesiden deres for å se en video viser fram de kule tingene man kan gjøre med dette enkle og praktiske programmet.

 

Finnes også som iPhone-app. Så hvis du ikke gidder å koble iphonen din til pc'n, så er det bare å legge bilder, videoer, lyder som du vil ha på pc'n i Dropbox programmet. Veldig enkelt og greit.

 

Neste på lista er Rocketdock

 

Har du sett på noen med Mac og tenkt: "En slik dock vil jeg ha"? Da er det bare å laste ned Rocketdock og få en kul og praktisk dock på din Windows PC.

 

Her er et eksempel på Rocketdock:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

desktop03.jpg

 

Anderwin:

http://ninite.com/ En side som laster ned det du krysser av :)

 

CCleaner Effektivt og gratis program som rydder opp i pc'n din.

 

Lakus

For Mac kan jeg anbefale Quicksilver. Det lar deg søke sinnrykt rask og effektivt gjennom hele datamaskinen din etter programmer og filer. Man taster ganske enkelt inn bokstavene til riktig program/fil dukker opp, noe som sjeldent tar mer tid enn et sekund. Det er rett og slett en langt raskere måte å starte programmer på.

 

Video:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

 

OSX: CleanMyMac

 

Rydder igjennom maskinen din og fjerner en drøss med kode som en ikke har behov for. Har brukt det i et halvt år og fått fjernet 45GB med mökk.

 

Blogo: En skrivebordapplikasjon for å enkelt poste nye innlegg på blogger. Vakkert UI og enkel i bruk.

 

Coda: En genial app for oss som driver med webprogrammering! Bør absolutt sjekkes ut.

 

Transmit: Verdens beste FTP-klient, med et spesielt vakkert UI.

 

NetNewsWire: Enkel og grei app for oss som følger med en drøss med RSS-feeder. Finnes gratisløsninger, men liker hvordan denne synker med Google reader, samt har samme selskapet de beste RSS-appene for iPhone/iPod og iPad.

 

Alle koster litt dessverre. Men igjen, er det noe jeg er villig til å bruker penger på så er det god og brukervennlig software.

 

Notepad2 en fantastisk teksteditor, som støtter de fleste programeringsspråk og er like lett og ledig som Lena :)

 

Here we go:

host spot shield God proxy til diverse anledninger :p

any video converter Konverter alle videoer til iPhone osv!

open officeEt gratis alternativ til vanlig office.

Power ISOAlltid kjekt når du skal simulere en CD-rom stasjon.

TunebiteKonverter filer, ta opp fra mikrofon, ta opp fra lydkort, you name it!

Icon packagerSkaff deg nye iconer!

win bubbels Customize alt i windows!

Windows 7 manager Gir deg FULL kontroll over windows 7!

 

Anbefaler winbubbels og windows 7 manager på det sterkeste, gir deg muligheter du ikke visste du hadde... Tunebite er også veldig bra.

 

Notepad++

 

Meget god tekst editor. Bruker den mye når jeg driver med koding i html,css,php etc. Mange gode funksjoner, pluss det er lettkjørt. Anbefales!

 

http://sourceforge.net/projects/ssdownloader/

 

=) akkurat som nintial men foskurer mer på sikkrehet osv.

Endret av Villanden
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det der var jo rett og slett et fantastisk tips Anderwin! Det hadde spart meg latterlige mengder med tid.

 

For Mac kan jeg anbefale Quicksilver. Det lar deg søke sinnrykt rask og effektivt gjennom hele datamaskinen din etter programmer og filer. Man taster ganske enkelt inn bokstavene til riktig program/fil dukker opp, noe som sjeldent tar mer tid enn et sekund. Det er rett og slett en langt raskere måte å starte programmer på.

 

http://www.youtube.com/watch?v=JW2JSJFTTp4

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Det der var jo rett og slett et fantastisk tips Anderwin! Det hadde spart meg latterlige mengder med tid.

 

 

Bruker det ofte når jeg har reinstallert en datamaskin eller noe. Det går mye fortere, pluss programmer innstallere programmene for deg også! Det kommer flere og flere programmer inn på listen, når jeg tok det i bruk var det knapt noe. Er bra å se flere bruker det og da vokser det også :).

 

Bra du likte det da :D

Endret av Anderwin
Lenke til kommentar

Ja, Itavisen hadde en artikkel om 10 programmer du ikke klarer deg uten eller noe for en god stund tilbake som du nevner. Men jeg brukte programmet før det :)

 

Men skal du legge til links, programmer osv i første posten pga blir mye rot å gå igjennom sider på sider og kan jo være flere som poster det samme?

Endret av Anderwin
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Noen apps for mac:

 

Blogo: En skrivebordapplikasjon for å enkelt poste nye innlegg på blogger. Vakkert UI og enkel i bruk.

 

Coda: En genial app for oss som driver med webprogrammering! Bør absolutt sjekkes ut.

 

Transmit: Verdens beste FTP-klient, med et spesielt vakkert UI.

 

NetNewsWire: Enkel og grei app for oss som følger med en drøss med RSS-feeder. Finnes gratisløsninger, men liker hvordan denne synker med Google reader, samt har samme selskapet de beste RSS-appene for iPhone/iPod og iPad.

 

Alle koster litt dessverre. Men igjen, er det noe jeg er villig til å bruker penger på så er det god og brukervennlig software.

Endret av nubbiz
Lenke til kommentar

Here we go:

host spot shield God proxy til diverse anledninger :p

any video converter Konverter alle videoer til iPhone osv!

open officeEt gratis alternativ til vanlig office.

Power ISOAlltid kjekt når du skal simulere en CD-rom stasjon.

TunebiteKonverter filer, ta opp fra mikrofon, ta opp fra lydkort, you name it!

Icon packagerSkaff deg nye iconer!

win bubbels Customize alt i windows!

Windows 7 manager Gir deg FULL kontroll over windows 7!

 

Anbefaler winbubbels og windows 7 manager på det sterkeste, gir deg muligheter du ikke visste du hadde... Tunebite er også veldig bra.

Endret av backstabber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...