Gå til innhold

Null bilde eller lyd på PS3


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

For et par uker siden sluttet PS3en min å gi lyd og bilde når jeg skrudde den på. Den duret og gikk og virket helt fint, men skjermen reagerte ikke. Jeg prøvde på to forskjellige TVer, og regner med at det var scart-kabelen det var noe galt med. Jeg gikk derfor til innkjøp av en HDMI-kabel som jeg testet ut i dag, men heller ikke den fungerte på noen av TVene. Hva skal jeg gjøre? Jeg regner med at jeg må sende den til service eller noe, dette er neppe noe jeg kan fikse selv. Jeg har sendt 360en min til service en gang, men da hadde jeg kjøpt den på en butikk, Expert, og leverte den der. PS3en har jeg kjøpt på nettet. Jeg har veldig lite erfaring med slikt som dette, men hva skal jeg gjøre? Hvordan er det med garanti og slikt? Om den har gått ut, er jeg fullt villig til å betale for å få den fikset, ettersom det er av den gamle bakoverkompatible sorten. Men hvor gjør jeg i så fall dette? Noen som har svar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow, å holde knappen inne i ti sekunder fungerte faktisk! Takk skal du ha, da blir det Arkham Asylum i helgen allikevel!

 

EDIT: En ting til, jeg synes det er litt delay på PS3en min (dog virker det som om dette bare skjer på den ene TVen), hvordan kan jeg fikse dette?

 

Når det kun er delay på den ene tven vil jeg tro at det er TVen som har høy MS. I noen spill er det tester hvor du kan trykke på en knapp når et symbol kommer på skjermen for at spillet syncer seg. Dett er er dog mest i rytmespill som feks guitar hero. Lite å gjøre med det.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

EDIT: En ting til, jeg synes det er litt delay på PS3en min (dog virker det som om dette bare skjer på den ene TVen), hvordan kan jeg fikse dette?

 

Tipper det er snakk om en LCD-skjerm her, og da vil jeg anbefale deg å skru av 100Hz og all annen bildeforbedringstull. Da får du bildet raskere frem til skjermen og slipper delayet.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har samme problemet som trådstarter. Men "holdeinnknappenforåresetteinnstillingene" funker ikke. Dagene før jeg fikk svart skjerm, flimmret bildet veldig mye, med horisontale striper i alle regnbuens farger.

HDMI kabelen funker på to andre enheter, og scart kabelen funker på PS2.

 

Begynner å bli noen år siden dette nå, og det gjelder US versjonen. Da jeg ikke fikk fikset det på garantien, så kjøpte jeg likegodt en ny norsk en B)

Lette MYE, på nettet etter løsninger uten hell. Ikke noen som har kommet over lignende problemer vel? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...