Gå til innhold

Super Street Fighter 4



Anbefalte innlegg

Nå gleder jeg meg noe sinnsykt til å prøve Ibuki. =D

Men hvor mye mer kan egentlig charge-tiden være redusert i SSFIV når det er 2-3 sekunder fra før av? Snakker vi om tiendedels sekund reduksjon? Uansett, så trodde jeg at det var ikke noe nytt på gameplayet bortsett fra de ultimate-komboene. :huh:

Endret av Mr Bubbles
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderte å kjøpe meg en billig arcade stick men er ikke så sikker siden jeg for det meste spiller flere RPG's enn jeg spiller slåsse spill men er sikkert lettere med arcade stick til tekken 6, soul calibur 4, Blazblue og SSF 4? Er det noen som har en arcade stick (eller fight sticks som noen kaller det) som kan anbefale det?

 

Hvis du ikke har Tekken 6 fins det en pakke som inneholder Tekken 6 + en Hori (av billigste sort riktignok) fight stick. Den er faktisk overraskende brukbar å spille med! Helt kurant som første fightstick. Må allikevel advare, det er en ganske heftig tilvenningsprosess hvis man er vant til å spille med pad fra før så det kan ta mange dager med spilling minst før man er helt komfortabel med stick.

 

 

Nå gleder jeg meg noe sinnsykt til å prøve Ibuki. =D

Men hvor mye mer kan egentlig charge-tiden være redusert i SSFIV når det er 2-3 sekunder fra før av? Snakker vi om tiendedels sekund reduksjon? Uansett, å trodde jeg at det var ikke noe nytt på gameplayet bortsett fra de ultimate-komboene. :huh:

 

Chargetiden i SFIV var i underkant av 2 sek, man kan også "jukse" litt med en teknikk som kalles pre-charging som gjelder alle charge-karakterer og som forklares veldig godt i denne videoen:

 

 

 

Med chargetiden redusert en ørliten bit til i SSFIV blir det en ganske stor forskjell likevel. :)

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar

Jeg så den Hori-sticken på spaceworld i Østfold igår også,men de skulle ha 899kr for den her.Så hvis du får den til 599kr der så er det bare å slå til.Hori har rykte på seg for å være bra så.

 

Tror den du så hos spaceworld må være denne ? Den er mye bedre kvalitet enn stikka du får med Tekken 6 pakka.

 

 

Haha..Har fått vannblemmer på tommelen før jeg:-P haha..Er det noen der som får til Zangief sine spesialtriks med d-paden på dual shock?Får ikke det til jeg..

 

Sjekk tips på denne siden. Mye lettere å bruke snarveiene til spinning pile driver enn å gjøre en full 360 bevegelse på d-pad'en. Tror kommandoen under er letteste måten å få de ut på.

 

sf3_joy_left.pngsf3_joy_downleft.pngsf3_joy_down.pngsf3_joy_downright.pngsf3_joy_right.pngsf3_joy_upright.pngsf3_joy_plus.pngsf3_punch.png

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar

Har spillt i en time eller noe i dag med Ibuki. Sliter som F med å få til Ultra angrep når jeg skal få de inn i en kombo. Har en stygg følelse at det er letter e å få til Ultra's på stikke enn med en vanlig kontrol :/ Har feks samme problemet med Sakura der jeg skal få til en shinku Hadoken men går heller inn i en EX-Shoryuken. Er det noe jeg gjør feil? Og har ikke klart Arcade enda med Ibuki pga Lame Seth :< Tror jeg skal gå ut en tur og få ut frustrasjonen over hvor latterlig Seth er.

Lenke til kommentar

Couch til unnsetning. :)

 

Såvidt jeg vet er det ingen snarveier for å få ut 2xhalvsirkel ultraen hennes, antar det er den du mener ? 180/360 specials er nok lettere med en stikke enn d-pad.

 

Denne Ibuki-guiden er fremdeles under konstruksjon men det er allerede veldig mye nyttig info der:

 

Shinobi Guide [A total guide for people who want to learn Ibuki!]

 

 

Denne videoen anbefaler jeg på det sterkeste at du tar en titt på, og prøver deg frem i practice mode med. Jeg blir en smule satt ut av hvor sinnsykt mange varianter av target og custom combos hun har til disposisjon! Definitivt en karakter jeg må sette meg mer inn i, om enn bare for å finne eventuelle svakheter. :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=TkMKlgJdy3c&feature=player_embedded#!

 

Lenke til kommentar

Har sett den, herlig å se Daigo spille Guile! Det som ikke er like herlig er "flavour of the month" klubben på mange tusen spillere som plutselig fikk det for seg å spille Guile (min main siden dag en, shoo wannabees!) etter å ha sett den videoen.

Ser i dag akkurat den samme hypen Gen fikk etter Yeb (som fremdeles er en av mine store helter) tok alle med storm med sin Gen i fjorårets Westcoast Warzone. De neste månedene etter den turneringen så jeg mer Gen enn Ryu i online matches, og det sier litt ! Men så dabbet det av selvfølgelig når wannabees innså at man faktisk trenger litt skill ;) Jeg håper det samme skjer med Guile nå, han har blitt litt bedre i SSFIV men jeg har alltid likt meg som underdog'en Guile. :)

 

Legger ved en av kampene Yeb deltok i under Westcoast Warzone, ikke den beste kvaliteten men jeg ville ha med kommentatorene og tilskuerne ;)

 

http://www.youtube.com/watch?v=RBKbHHs319U

 

Lenke til kommentar

Round1ko.com holder en turnering i Oslo 29-30. Mai.

Spillene det skal konkurreres i er Street Fighter HD, Super Street Fighter 4, Tekken 6 og et spill til som avgjøres ved avstemming, det blir enten Blazblue eller Street Fighter 3: Third Strike!

 

Info og påmelding for de som måtte være interessert finner dere her!

 

Smuud hypefilm må med:

 

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar

Rimelig fornøyd med 299 for spillet inkludert porto og 1 dag i postgangen, + til game.no. Nå skal Guy og Cody testes!

 

Spilt litt nå og jeg var sykt rusten! Guy og cody var kule. Hakke testa de andre nye. Det som var kjipt er mange av de samme trofene.. Har gjort mange av de i orginalen og noen av dem er ikke akkurat noe jeg hopper i taket for. Jaja.. Kjekt med nye Ultra moves da:)

Endret av lyon
Lenke til kommentar

Rimelig fornøyd med 299 for spillet inkludert porto og 1 dag i postgangen, + til game.no. Nå skal Guy og Cody testes!

 

Spilt litt nå og jeg var sykt rusten! Guy og cody var kule. Hakke testa de andre nye. Det som var kjipt er mange av de samme trofene.. Har gjort mange av de i orginalen og noen av dem er ikke akkurat noe jeg hopper i taket for. Jaja.. Kjekt med nye Ultra moves da:)

Kjøpte du det til ps3? Er du i så fall med på noen runder online senere i kveld eller i morgen?

Endret av Jikla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...