Gå til innhold

Anmeldelse: Splinter Cell: Conviction (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra anmeldelse av ett spill jeg egentlig hadde kjøpt men lar heller være da singleplayer delen vistnok skal være kort og boikotter også produkter fra Ubi.

Jau. Synest 5 timer er for lite når jeg så å si egentlig bare spiller spill for sin singleplayer del :/ Og jeg også boikotter dem pga de DRM greiene sine.

Lenke til kommentar

Har fått spilt store deler av spillet i går. Ble litt sent pga. dette er et svært underholdende spill. Likte hva de har gjort med serien. Nå har jeg ikke rundet spillet riktig ennå. Tross det stiller dette seg nesten opp mot Chaos Theory. Kanskje også overgår på enkelte områder. Musikken er fantastisk og treffer på de riktige stedene.

 

Spiller på normal nå, men har planer om å runde det på realistic senere. Tror ikke jeg bare klarer en runde gjennom dette spillet. Skal få testet co-op etter hvert også. Ser allerede fram til det neste Splinter Cell spillet som vil bruke samme kampsystemet.

 

 

Lenke til kommentar

Har akkurat kommet i gang med singleplayer-delen, men synes dette så langt har vært meget underholdende. Savner dog muligheten til å gjemme kroppene til de ulykksalige som kommer i min vei, men er også litt fint å ikke trenge å tenke på dette når det stormer som verst.

Coop-delen er FANTASTISK bra og forlenger levetiden noe utrolig.

Lenke til kommentar

Har akkurat kommet i gang med singleplayer-delen, men synes dette så langt har vært meget underholdende. Savner dog muligheten til å gjemme kroppene til de ulykksalige som kommer i min vei, men er også litt fint å ikke trenge å tenke på dette når det stormer som verst.

Coop-delen er FANTASTISK bra og forlenger levetiden noe utrolig.

 

Det er jo litt trist da. Det var jo mye av sjarmen med de andre, å gjemme kroppene til de du kvester slik at ingen skulle oppdage hva som hadde skjedd. Men ellers høres det jo ut som at spillet er meget bra, til tross for at det har gått fra et snikespill til et mer tredje persons skytespill. Så kanskje jeg må kjøpe det alikevel.

Lenke til kommentar

Muligheten til å gjemme kropper kommer som DLC, de angra seg visst :)

 

edit: Litt morsomt å tenke på at forhåndsbestillingen min har ligget framme siden før jul :p

Bestillte min kopi 2009-10-04.

Begynner å bli ei stønn sia :p

Har vel hatt min inne siden oktober også (CE til PC). Ikke så lenge forhold til Mafia 2, den har ligget inne et år i overimorra...2 stk spill som har blitt utsatt i det uendelige egentlig...

Lenke til kommentar

Runna det i kveld, veldig bra, og jeg likte de andre spilla godt og. Synes egentlig det er en veldig godt ting at de har checkpoint system nå istedenfor å kunne save hvor man vil, og at man ikke har statistikk på hvor bra man gjør det osv. Amon Tobin var forresten også med på musikken i dette spillet :D

 

Jeg endte forresten opp med å spille gjennom spillet på norsk, gadd liksom ikke bytte etter jeg hadde starta. Litt underholdende at teksten som prosjekteres på området du er i, også er norsk.

 

Angående Lambert forresten:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Var det ikke sånn at man kunne velge om man drepte han eller ikke, i double agent? Går det spillet her kun ut ifra at du gjordet det?
Endret av Gormers
Lenke til kommentar

"Sam Fisher er sintere og tøffere enn noen gang, og det liker vi!"

 

NEI, det liker vi ikke, det er ikke FPS denne serien dreier seg om, det er sniking og avlivning uten en lyd. SKUFFA!

Conviction er ikke FPS ... Fremdeles tredjeperson. Du kan fremdeles ta fok med sniking. Flere oppdrag dedikert til det.

 

Problemene til Splinter Cell har alltid vært begrensninger om når du blir oppdaget. Mark & Execute sitt tillegg i serien er noe av det beste som har skjedd serien siden Chaos Theory kom med sitt kampsystem (slå ut eller drepe). Double Agent prøvde på noe nytt for å ikke stagnere serien. Dessverre gikk det dårlig. Conviction løser stort sett alle problemer serien har hatt.

 

 

Du har alltid vært avhengig av at miljøet er designet for at du skal komme deg fram i tidligere spill. Dette har plaget meg en del, for det blir for lineært. Ting er også veldig scriptet og gjør du en feil er det hele over. I Conviction har du mer frihet og muligheter som serien aldri har hatt før. Fisher før Conviction hadde store problemer med å skyte fiender, tross sin bakgrunn. Nå viser han hvor godt trent han er. Syns du blir langt mer belønnet ved sniking i Conviction enn tidligere spill.

 

Jeg var originalt skeptisk til hvilken retning serien tok ved visningen i 2007. Da spillet var designet som en åpen verden. Og hvor Fisher kunne bruke omgivelsene som våpen. Er virkelig glad for at de valgte å starte på nytt og komme med hva vi nå har fått. Ellers tror jeg at serien ville ha fått sitt siste spill. Å fortsette i samme retning hele tiden vil alltid være en stor risiko. Conviction har kanskje reddet serien fra nettopp det. At noen har blitt ofret fra merkenavnet Splinter Cell er helt sikkert, men det har fått noe nytt som er verdt så mye mer. 

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Jeg var skeptisk til hvor action orientert conviction så ut til å bli, men som sagt så er det fortsatt en del sniking. En av de store tingene jeg liker nå er vel at forskjellen mellom å bli oppdaga og å ikke være det, er mindre her.

 

Tidligere var det ofte sånn at spillet ble til et skytespill med en gang du ble busta, og det var ofte likesågreit å trykke på quickload knappen hvis dette skjedde. Det hjelper selvfølgelig at det savesystemet har blit byttet ut med et checkpoint system og, sammen med at spillet ikke lønner deg for å ikke bli oppdaga, med en poengsum på slutten, men det er mer enn det. Spillet er mye mer dynamisk og gøy, nå som det både er skyting og sniking om hverandre. I chaos theory måtte du liksom velge å være enten rambo eller "kjedelig" ninja.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Hvor nødvendig er det å ha spilt de tidligere spillene i serien?

Med tanke på at man får bakgrunnshistorien er det greit å spille de andre, men en bedre grunn er rett og slett fordi Splinter Cell er blant tidenes beste spillserier (aller best for min del)

 

Bummer. Får vel lese meg opp på Wikipedia før jeg begynner da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...