Gå til innhold

Kommentar: Assassin's Creed II (PC)


Anbefalte innlegg

Selv var AC 2 for meg nesten like repetativt som forgjengeren, et kjedelig slossesytem, et underviklet pengesystem, håpløs "selektiv logikk", merkelig design av hovedkarakteren kontra resten av verdenen og smått bugga.

Det hadde sine øyeblikk og jeg storkoste meg til tider, men jeg ble aldri vant til kontrolloppsettet og gudene veit hvor mange ganger Ezio hoppet pokker i vold med trynet først i brusteinen.

 

Legitim kritikk alt sammen. For meg har hovedattraksjonen med disse spillene vært settingen; både korsfarere og renessansen er temaer som er godt representert i bokyllene mine. Spesielt i AC2 var det et stort kick for meg å løpe rundt på taket av bygninger fra kunsthistoriebøkene.

 

Mer objektivt er det mye som kunne vært gjort annerledes uten større vanskeligheter. Angående kampsystemet så synes jeg det for det meste fungerte godt; det var mange teknikker som ga kampene variasjon og estetikk. Det som ødela mye for min del var det tilfeldige elementet; noen ganger fungerte teknikkene og noen ganger ikke, tilsynelatende helt uten sammenheng med hvordan du timet dem. Det føles lite tilfredsstillende.

 

Pengesystemet var underlig. Hva var egentlig poenget med at man måtte tilbake til villaen for å hente pengene før kista var "full"? Hvorfor måtte det være sånn at søsteren din liksom "stjal" pengene hvis du ikke hentet dem før beholdningen var full? Hvilken planet gir dette mening på?

 

Nå hadde man begrenset bruk for penger til våpen og rustninger uansett, så det gikk mye til å pynte på villaen og Altair. Å vente på penger som man gradvis bruker opp på å dekorere et hus er ikke akkurat den mest interessante sidequesten jeg har vært borti.

 

Kontrollene synes jeg fungerte godt til å være så komplekse, men de kunne godt vært forenklet. Problemet kommer når man får flere funksjoner og knappekombinasjonene er såpass like at Ezio ikke alltid vet om man prøver på det ene eller andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

drm er no drit, men tilbake til artikkelen som er nokså dårlig sett i mine øyne. Å anklage spillet for å være snevert i forhold til historiske fakta er bare bullshit. Et spill er der for å underholde, om du vil ha historiske fakta så les historiebøker. Kritikk av spillet grunnet lite info rundt historiske hendelser synes banalt, om artikkelforfatter savner dette i spillet er det enten fordi han er sær eller fordi han vil skryte av egne historiske kunnskaper. De fleste spillere vil nok gi katta i slike ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...