Gå til innhold

Heavy Rain diskusjonstråd!!


Toman18

Gjerne begrunn hvorfor du ga den karakteren  

28 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter ville du ha gitt Heavy Rain?



Anbefalte innlegg

heavy_rain.png

 

Heavy Rain is a hell of an experience. Its controversial control scheme actually works really well in allowing the fantastic story to dictate how events play out, and many of the game's scenes will keep you on the edge of your seat. It starts slow and the presentation isn't perfect, but the character development, dialog and story twists will hook you like few games can. Heavy Rain is not to be missed.

 

Published by: Sony Computer Entertainment

Developed by: Quantic Dream

Genre: Adventure

Number of Players: 1

Release Date:

Spillet er i hyllene!! Løp og kjøp

 

Australia: Q1 2010

MSRP: $59.99

ESRB Content Descriptors: Blood, Intense Violence, Nudity, Sexual Content, Strong Language, Use of Drugs

 

Anmeldelser:

http://ps3.ign.com/articles/106/1067755p1.html

http://www.eurogamer.net/articles/heavy-rain-review

 

Jeg bare gleder meg enda mer til denne gromtittelen, endelig et spill som går vekk i fra normen vi som gamere har sett. Nok en trippel AAA-spill ender i min hylle. Begynner å bli mye forskjellige sjangrer på min Playstation 3 :)

 

Viss dere skal snakke om spillet eller få litt hjelp med storyen osv så vennligst bruk spoilertag

 

Diskuter ivei!!

Endret av Toman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er helt klart en sjanger som jeg håper virkelig kommer tilbake til konsoller..håper Heavy Rain får endel utviklere til å kaste seg over den gode gammle adventure spill sjangeren igjen. Husker når jeg hadde Playstation 1 og spilte spill som Discworld serien og Blazing Dragons.

 

Blazing Dragons:

 

Discworld:

 

Tenk om det kom slike spill igjen...med dagens hardware så er jo mulighetene for slike spill noe heeeeelt anna en det var tidligere....det er lov å drømme.

Lenke til kommentar

Har forhåndsbestilt det på elkjop.no. Litt kjipt å lese anmeldesen til gamer.no to uker før spillet kommer ut. Har lyst å spille det nå. Elsket Farenheit, så dette faller nok veldig i smak her. Og dette er nok et av ytterst få spill jeg kommer til å fullføre 3-4-5 ganger, bare for å ta andre valg og se hva som skjer da. Og for å få litt trophies som jeg er blitt litt for hektet på :p

 

Edit: Har ikke spillt Discworld, men han som hang fra flaggstangen høres ut som han ene i Monty Python. Er det er Eric Idle han heter?

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Dette er en klar GOTY kandidat for meg, og selvsagt er spillet forhåndsbestilt! Det er sånn at jeg kommer til å "grue" meg til å spille, fordi man vet jo aldri hva som skjer historiemessig. Plutselig så ender man jo opp med døde karakterer... Hjelp :p Til nå har spillet et pent snitt også!

 

Og dette varmer sjelen min: Heavy Rain Tops Bestseller List After Flood of Reviews

 

"Spillet blir en salgmessig flopp" har jo gått igjen på dette forumet, in your face!! Selger spillet rundt 1 million så synes jeg det er sterkt for en ny IP.

Endret av SirKenneth89
Lenke til kommentar

Må si at jeg ikke ble helt solgt av demoen. Samtidig er nok dette et spill man må bruke tid på å komme inn i karakterene for å like, men jeg er litt skeptisk til om skuespillet holder mål. Han FBI agenten virket veldig plagsom, håper ikke han har tenkt å si "ARI comment" hver eneste gang man skal undersøke et bevis. Var ikke så veldig spennende eller utfordrende å gå rundt med de brillene heller. Privatetterforskeren var mye bedre, likte at han har astma som man må håndtere på forskjellige tidspunkt i spillet. Her var det også godt stemmeskuespill, men da kun fra etterforskeren. Vanskelig å dømme spillet ut ifra demoen, og jeg er nok nysgjerrig nok på om det er bra til at jeg kjøper spillet. Blir spennende å se!

Lenke til kommentar

Laster ned demoen nå! Gleder meg! Det skal dog en del til å slå fjorårets aller beste adventure-spill Machinarium, men jeg krysser fingrene. Adventure spill revival er et stort pluss i min bok.

 

7/10 i Edge forresten. Må vel være den første litt kritiske anmeldelsen så langt.

 

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=387430

 

Main complaints are not being able to tell what some actions do beforehand, and a lack of scene setting - you're plunged into situations without exposition, and even the character thoughts don't say why you'e doing what you're doing. At one point you investigate a crime you don't know exists because of this aversion to exposition.

 

Characters rarely comment or reflect on the plot, and the only signs of change are visual rather than emotional: bandages and bruises reskinning the character. Deaths tend to be badly handled too, most coming at the hands of "comic book villains" and robbed of gravitas by the poor epliogues.

 

Also they say that one chase scene verges on parody, with you dodging chickens and crates of fruit and missing only two workmen carrying a big pane of glass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...