Gå til innhold

Rykter om Elder Scrolls-MMO (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å lage MMO-spill av TES i WoW-stil vil vel si at kampmekanismene blir annerledes? I så fall er jeg ikke helt med her. Synes ikke de kan bytte fra 1. person til 3. person. Synes det er en av tingene som virkelig skiller TES fra andre fantasy-spill.

 

Jeg føler at de ødela TES litt med Oblivion. Hele quest-strukturen var annerledes. I Morrowind får man typisk vite navnet på en person man må finne, for så å gå rundt i byen og spørre folk ut om hvor de kan finne denne personen (man må gjerne få NPC-ene til å like deg bedre på forskjellige måter, osv), før man reiser til den aktuelle byen og spør rundt der. I Oblivion var det sånn: "Følg pilen", "Bruk map-travel". Det tok meg ut av universet å stirre på en loading-skjerm 25 % av tiden jeg spilte.

 

Poenget mitt er at et MMO sannsynligvis vil ha et kompass-system på plass for å gjøre seg selv tilgjengelig, fremfor å la deg jobbe litt med å finne ut av ting.

Lenke til kommentar

Hva i alle dager menes med "WoW stil"?

 

En gang i tiden mente jeg at Morrowind hadde passet perfekt i en MMO setting. Men om man kjører på med den gamle kjedlige "grind to max level and start grind phat lewt" så tror jeg man vil feile hardt.

 

Er det for mye å be om at noen snart skal lage en dynamisk MMO verden?

Lenke til kommentar

hehe, Morrowind / Oblivion er en gammel diskusjon.

Quests: morrowind hadde god main quest og historie mens de fleste side og guild quests var kjedelige (mange kunnevære autogenerert).

Oblivion hadde mindre god main quest mens side og quild quests var mye bedre.

 

Milliøet og bakgrunshistorien i Morrowind var mye bedre, ulike byer og områder var forsjellige av logiske årsaker.

Oblivion hadde mye bedre kontroll, slossing var bedre og mye mer balangsert.

 

Min komklusjon, Oblivion er et noe bedre spill, morrowind var mer epokegjørende når det kom ut. Er skeptisk til et MMO, kan bli bra hvis de kaster resusjer etter det men kan også floppe lett.

Lenke til kommentar

Hva i alle dager menes med "WoW stil"?

 

Er det for mye å be om at noen snart skal lage en dynamisk MMO verden?

 

WoW stil tolker jeg dithen at det blir en tegneserieaktig verden, og et "tradisjonelt" mmog, beregnet for massene.

 

I den andre enden av skalaen ligger da mmog'er som EVE online, darkfall og mortal online, som er mere tilpasset hardcode gamere.

 

 

Forøvrig kan kanskje Mortal online være noe for deg om du ønsker en dynamisk verden. Her snakkes det stort om spillerstyrt innhold. Bosser som dør forblir døde, kongehus som styrtes forblir styrtet osv. Spillerne kan dermed påvirke verdenen direkte. Et styrtet kongehus kan f.eks etterlate landet i anarki, og redusere antall npc vakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...