Gå til innhold

Hjelp med å identifisere spillutviklingsspill LØST


Anbefalte innlegg

Mulig emnetittelen er litt svak. Kom gjerne med en bedre tittel :blush:

 

Leiter som sagt etter ett spill. Skal nå prøve som best jeg kan å beskrive det under:

 

3-10 år gammelt.

 

Spillet er i Window-mode

 

I tycoon sjangeren. Kanskje litt nærmere simulator sjangeren.

 

Du starter som et lite spillfirma, hvor du først må lage en spillmotor fra skrætsj og deretter selve spillene.

Du kan hyre inn grafikk/lyd-folk hvis ønskelig.

Dette kan umistenkelig minne litt om dette spillet, men det der er bare et lite mini-spill i forhold. Mer i retning arcade-spill. Og det er jeg ikke interessert i.

 

Spillet jeg er på jakt etter har sinnsykt mye mer dybde. Du kan sitte å pusle med en grafikkmotor i det uendelige, for ikke å nevne spillene. Hukommelsen er litt for dårlig til å komme med helt konkrete detaljer rundt dette. Eneste jeg husker var alle mulighetene man hadde.

 

I starten er man bare en indiegame utvikler, men hvis du klarer å slå igjennom og får et brukbart spill på markedet, så triller pengene inn.

 

Du konkurerer selvsagt mot andre spillutviklere/bedrifter.

 

Hvis jeg ikke husker helt feil, så kunne man kjøpe opp disse etterhvert hvis pengene strekker til.

 

Spillet begynner i starten av 80-tallet. Ikke så veldig mange fancy muligheter da, men kanskje det blir du som finner opp Amiga eller Commodore 64 og etterhvert Windows.

 

Alt er lagt opp sånn at med nok research, så kan man finne opp dette og mye mer.

 

Du føler deg litt som Bill Gates og de andre store pionerene på den tiden.

 

Etterhvert så kommer consollene på markedet, med eller uten deg. Avhengig av om du forsket deg i den retningen.

 

Veit jeg rabler og skriver mye på rams her, men jeg har så sykt lyst å finne igjen denne perlen.

Den ble slettet sammen med en formatering for et par år siden. Og siden har jeg leitet side opp og side ned på nettet uten hell.

 

Håper noen der ute får en sånn "Aha" opplevelse når de leser dette.

 

Er deg/dere evig takknemlig for all hjelp jeg kan få.

Endret av Nielsen85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, jeg knotet så smått med det for noen år siden, men måtte ty til en del googling før jeg kom frem til navnet på det igjen. Et veldig stilig spill, i hvert fall :)

 

Ja ikkesant :D

 

Tusen takk sakl du ha for strevet hvertfall ^_^

 

Du må gjerne stenge dette nå, eller la det ligge som en opplysning til andre som har gått glipp av dette, hehe.

 

Ellers tenkte jeg kanskje å lage en liten "lesning" om spillet etterhvert. Sånn at flere kan oppdage det. Men blir nok litt spilling før den tid.

 

Til neste gang, adios

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...