Gå til innhold

Gamer.no LAN med litt størrelse


Anbefalte innlegg

Hva med å prøve og legge den til en skole, enten med baser eller idrettshall? se om vi kan få leid det for en helg? Veit blant annet at Akershus videregående skolene har en nettlinje på 3 GB hvis jeg ikke husker helt feil, og da ligger det jo allerede tilrette med nettlinje Bord (dersom det er base-skole), samt plass og være på ;)

 

Høres ut som et festelig arrangement dere driver med her folkens, liker spiriten og dersom dere skulle trenge en serviceinnstilt-selger (gudene veit hvorfor egentlig :p) Så si ifra så skal jeg prøve og stille opp ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut ifra stemme aktiviteten kan jeg se for meg at vi får fram en 50-70 deltagere. Slik jeg opplever det burde vi ha en begrensning på antall mennesker som kan delta, finner et lokale som passer for det, regner ut kostnader, og hva prisen på billetene må være for å tjene inn dette, osv. Poenget er at vi må organisere oss før det blir en, "hei skal vi ha lan?" "Tja... Kanskje?". Vi må kjøre på steg for steg som et Crew for å gjennomføre dette.

Lenke til kommentar

Burde ikke litt av poenget være at samholdet og nerven til dette forumet videreføres til det virkelige liv, dog? Jeg ser for meg at det kan bli en del fremmedgjøring og noe upersonlig stemning om det plutselig sitter en Gamer.no-enklave på 50 stykker i en del av gymsalen, samtidig som 150 tilfeldige skrullinger fra Akershus spretter rundt og roper meme-er og grynter fordi de ikke gjør det godt i skytespillet sitt.

Lenke til kommentar

Skal dette vere innlegg.no only? Kan det ikke vere opent for alle LAN arrangert av innlegg.no? Er det bare innlegg.no tipper jeg 50 personer. Er det opent for alle 200+.

 

Og hva er da poenget med å arrangere et "Gamer.no" LAN?

Tror det ville vært mye bedre å bare ha et arrangement for de på forumet slik at det blir en sjanse for et titalls forumbrukere å treffes og spille.

Lenke til kommentar

Skal dette vere innlegg.no only? Kan det ikke vere opent for alle LAN arrangert av innlegg.no? Er det bare innlegg.no tipper jeg 50 personer. Er det opent for alle 200+.

 

Nei, dette blir bare for innlegg.no. Hvis noen er sterkt uenige med det er det bare å rope ut, men hele ideen bak LANet er at det er "for gamer.no medlemmer, av gamer.no medlemmer".

 

Jeg kan også nevne at jeg har fått et supert tilbud av en person her på forumet. Uten å si for mye (siden denne personen enda ikke er helt 100% sikker på at det går i boks) så gjelder tilbudet en sal med plass til mellom 80 og 90 mennesker med dataer o.l (plass til dataer, ikke gratis leie av dataer that is) som vi kan leie en helg - helt gratis. Husk på at det ikke er helt sikkert enda!

Endret av Error
Lenke til kommentar

Synes det er greit at man må være medlem for å kunne komme, men synes det blir litt feil å begrense antallet før vi i det hele tatt vet hvor mange som kommer. Jo større LAN, jo bedre (med visse begrensninger). Er da ingenting i veien for å sosialisere bare fordi det er andre der også.

Lenke til kommentar

Det hørtes jo helt fantastisk ut, Error.

Kan du gi oss et hint om hvor dette "stedet" er lokalisert?

 

Ja, kan vel egentlig det, men må igjen legge vekt på at det ikke er 100% i boks enda. Lokalet jeg har fått tilbud om er hos NITH (Norges Informasjons Teknologiske Høgskole). Skolen ligger i Oslo sentrum, ca. 1,5 min gange fra Oslo S.

 

Dette er selvfølgelig bare en mulighet hvis LANet finner sted i Oslo (noe det virker som det vil) og selv om Bjornar (brukeren som ga meg tipset) virket veldig positiv, er det ikke 100% sikkert at de sier ja.

 

Det skal også nevnes at den første crew-medlemmen er på plass. Chanassa var den "heldige" og tar plassen som "Tech-guy".

Endret av Error
Lenke til kommentar

Det skal også nevnes at den første crew-medlemmen er på plass. Chanassa var den "heldige" og tar plassen som "Tech-guy".

 

Takker for det Error :)

Ser ut til at dette begynner å ta seg opp nå :)

men hvordan stiller gamer seg til dette? Er de med å arrangerer, jeg tenkte støtte fra dem osv. After all trenger vi switcher og annet stuff :)

Lenke til kommentar

Det hørtes jo helt fantastisk ut, Error.

Kan du gi oss et hint om hvor dette "stedet" er lokalisert?

 

Ja, kan vel egentlig det, men må igjen legge vekt på at det ikke er 100% i boks enda. Lokalet jeg har fått tilbud om er hos NITH (Norges Informasjons Teknologiske Høgskole). Skolen ligger i Oslo sentrum, ca. 1,5 min gange fra Oslo S.

 

Dette er selvfølgelig bare en mulighet hvis LANet finner sted i Oslo (noe det virker som det vil) og selv om Bjornar (brukeren som ga meg tipset) virket veldig positiv, er det ikke 100% sikkert at de sier ja.

 

Det skal også nevnes at den første crew-medlemmen er på plass. Chanassa var den "heldige" og tar plassen som "Tech-guy".

 

Ganske genialt å ha det hos NITH da ^_^

Endret av Craxdm
Lenke til kommentar

men hvordan stiller gamer seg til dette? Er de med å arrangerer, jeg tenkte støtte fra dem osv. After all trenger vi switcher og annet stuff :)

Send mail rundt til forskjellige nettbutikker og spør om de kunne hjulpet med utstyr. Sannsynligvis vil de bli mer interesserte om det er mulighet for reklame eller noe lignende, men det er sånt man bare må regne med. Man må vel også regne med å få et lass nei "Nei", så ta det du får :p

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Jeg har mange goder erfaringer med deg fra før av, så det høres flott ut ;) Da er du med i crewet som "konkurannse-organisør" (typo?) :)

 

Edit: Vi trenger også (har oppdatert førstepost litt) noen personer som kan sette opp stoler og bord (og på slutten av LANet rydde dem tilbake selvsagt). Dette er ikke en veldig spennende jobb, men det må gjøres. Hvis noen føler at de har lyst til å hjelpe til så vær snill og meld dere på!

Endret av Error
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...