Gå til innhold

Gamer.no LAN med litt størrelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal dette bli noe av må vi ikke spore av! Compoer og alt som faktisk skal skje på LANet må vi ta med en senere. Det som er viktig å finne ut av er hvor det skal vere og hvem som skal vere med. Som jeg sa tidligere må vi ha en tidsbegrensning på pollen. Dere som stiller dere til disposisjon må vite at vi snakker 30+ timer som blir å måtte brukes for at dette skal komme i havn. 1. pri er at vi får et crew, og at noen tar ansvar for og sette det sammen å få litt struktur på dette.

Lenke til kommentar

Wow, for en aktivitet! Tusen takk CWH, eller hvem av dere som la ut link på forsiden *tihi*

Jeg må først nevne at det faktisk var Vaenas som kom med ideen til et gamer.no LAN.

 

Det vil si, jeg har i lang tid hatt lyst til å arrangere LAN, og jeg har tenkt en del på et gamer.no LAN, men jeg har aldri gått steget til å ta intiativet. Når Vaneas for et par dager siden (eller var det i går?) postet en post i SO der han foreslo dette la den "fornyede ideen" seg på minnet. Senere lagde jeg denne tråden med tanken i "ubevisstheten". Så, Vaenas skal virkelig også ha creds her!

 

Det kan også virke som en litt merkelig måte å starte med å stemme på lokasjon for LAN'et, før vi i det hele tatt vet om det kan bli en realitet eller ikke, men siden jeg så at folk hadde lyst til å vite hvor det var før de sa ja eller nei ble det sånn.

 

Ettersom aktiviteten i pollen er overveldende vil jeg også fastslå at LAN'et faktisk blir realitet. Jeg kommer uansett til å jobbe så hardt som mulig for å få det til.

 

I første omgang trenger vi et "crew". Dette vil da bestå av et par personer.

Jeg er ikke helt sikker på hvor mange personer det er gunstig å ha med i crewet, men jeg har i alle fall to roller som trenger å fylles.

 

1. En person som har erfaring med å arrangere LAN fra før. Helst da et LAN hvor minimum 100 personer har deltatt.

2. En person med eksepsjonelle tekniske ferdigheter, som kan hjelpe til med nettopp det tekniske. Har funnet en person!

3. Flere personer mest sannsynlig, men jeg kan ikke tenke meg en helt klar rolle enda.

 

Jeg er også selvfølgelig åpen for forslag siden jeg håper dette kan bli så brukerdrevet og "åpent" som mulig!

 

Edit: Konkurranser, valg av lokaler, bestemmelser om hvem som kan ta med litt ekstra (f.eks Xboxer og tv'er) osv. vil selvfølgelig bli tatt etter hvert.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Har lite til ingen erfaring med å være ansvarlig for lan, men jeg kjenner veldig mange som har vært, og kan spørre dem om tips og triks om ikke annet. Vet ikke helt hvilken rolle jeg kunne hatt i et evt. crew, men skulle dere finne ut av at dere var "a man short" en eller annen plass kan jeg alltids slenge meg inn der.

 

Forøvrig mener jeg Oslo er plassen å dra til, naturlig nok fordi det er nærmest, og et Bergen-lan ville vært for langt å dra til. Forumtreff er greit nok, men med en PC på lur? Skeptisk.

Lenke til kommentar

Jeg har mannet meg opp til å spørre husets matriark, og det går bra at vi sitter i kjelleren om vi passer på å ha igjen dørene. Hvis vi skal være mer enn 5-6 stykker foreslår jeg likevel at folk tar med egne stoler.

 

Om vi mot formodning må ha det et annet sted så foretrekker jeg Oslo, det er vel mest beleilig i forhold til transport fra andre steder i landet også.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Om oppslutningen rundt selve begivenheten blir like stort som avstemningen (allerede) kan gi inntrykk for blir det nok nødvendig med mer enn bare noen få personer i crewet. Husk at hver person må ha et sted å sitte, alle må ha toalettilgang, strøm, mat, nett, sikkerhet rundt sakene sine og aller helst et sted å sove. Alt dette må gjøres i rimelig tid og i tillegg kommer jo kostnadene rundt lokale, som kan variere rimelig godt avhengig av størrelsen på oppmøtet.

 

Om man kan få til avtaler med diverse firmaer (ser på Gamer.no med dådyrøyne) som kan bidra med hva som helst er det slikt som komemr til å hjelpe voldsomt vil jeg tro. Om man får støtte vil det bli mye lettere å komme i gang og også å få et skikkelig oppmøte.

 

Men foreløpig vil jeg tro det å få ned en grov plan angående sted og folketall vil være det viktigste. Resten er tross alt avhengig av dette og som backstabber sier er det viktig å ikke gape over alt på en gang, men heller å ta en munnfull av gangen.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

vell for meg har det ingenting å seie kor det er, siden eg har tante i Oslo og søstra mi har hybel der, det hadde våre ypperlig å få testa ut den nye pcn der :p (vist vi skal ha med egen då :o ) men kva spel er tenkt? no for øyblikket har eg bf2 og 1942, men skal skaffe mw2 og, har og CSS, men det er vell litt ut :o . men ville helst hatt det i bergen siden det er nermast meg. blir det aldersgrense i tilfelle? er berre 14 år :o men det hadde ver grådig arti å vert med :D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Er litt usikker her selv. Kommer VELDIG ann på hva som blir lagt opp av happenings osv. Litt lei av å være på et lan fullt av kidz som spiller cs og spiller dårlig tehcno for full pupp..

Vi burde sette en regel om ingen techno allerede nå synes jeg. ^_^

Lenke til kommentar

Størrelse er jo også noe vi må bestemme oss om før vi starter noe som helst.

Etter min mening er størrelsen på LANet noe som burde skaleres etter hvor mange man kan forvente, og ikke motsatt. Selvfølgelig er det rimelig far-out å kjøre Vikingskipet, men jeg synes ikke man skal utelukke personer avhengig av om de er registrerte på forumet eller når de meldte interesse.

 

Om 50 stykker sier at de gjerne vil komme ser jeg ingen grunn til å nekte 10 av dem fordi man allerede har siktet seg inn mot 40 stykker. Det er vel derfor man har denne tråden her nå? For å se hvor stort man kan regne med.

 

Er litt usikker her selv. Kommer VELDIG ann på hva som blir lagt opp av happenings osv. Litt lei av å være på et lan fullt av kidz som spiller cs og spiller dårlig tehcno for full pupp..

Det er dette jeg også har i hodet. Å leie et rom hvor folk kan sitte å spille er ikke helt det jeg kaller et organisert LAN. Et LAN for min del er at man faktisk har en liten plan om hva som skal skje, hvordan det skal skje og hvordan man skal løse det.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Har vært med på å arrangere lan selv, har også bakgrunn som IKT lærling innen service faget (altså skruing og fiksing) Har noen sertifiseringer på å skru ganske mange dell maskiner og noen få HP maskiner.

Er også eier av eget firma som driver med service.

 

Jeg stiller gjerne kroppen min til disp dersom det er noen som har soveplass til meg (A)<3

:D

 

Send PM dersom det er bruk for en servicegutt :)

 

men som sagt, er keen på å dra på lan med gamere for å ha det gøy, og for å si det sånn.. jeg kommer ikke til å være den som sitter stille og stirrer på en skjerm hele tiden liksom.. Et lan bør ikke bare være gaming, men kanskje litt ekstra liksom :)

Endret av chanassa
Lenke til kommentar

Er litt usikker her selv. Kommer VELDIG ann på hva som blir lagt opp av happenings osv. Litt lei av å være på et lan fullt av kidz som spiller cs og spiller dårlig tehcno for full pupp..

 

Sånn som jeg tenker LANet vil vi prøve å få i gang noen konkurranser og tournaments i forskjellige spill, og prøve å få i gang litt andre forskjellige ting. Men husk, dette kommer når vi har fått satt sammen crew og fått ordnet de første tingene.

Det er også viktig å nevne at dette er et LAN for en veldig spesiell community. Vi er faktisk knyttet til hverandre (noen mer, andre mindre, men det er ingen hindring) og til nå har jeg merket veldig få "kidz". Communitien her på gamer grenser faktisk til det geniale ;)

 

Det vil mest sannsynlig bli regler for begrensninger av musikk. Synes selv det er "ubehagelig" å høre på 50 forskjellige sanger samtidig. (Konklusjon: Headset er gull!)

 

Etter min mening er størrelsen på LANet noe som burde skaleres etter hvor mange man kan forvente, og ikke motsatt. Selvfølgelig er det rimelig far-out å kjøre Vikingskipet, men jeg synes ikke man skal utelukke personer avhengig av om de er registrerte på forumet eller når de meldte interesse.

 

Om 50 stykker sier at de gjerne vil komme ser jeg ingen grunn til å nekte 10 av dem fordi man allerede har siktet seg inn mot 40 stykker. Det er vel derfor man har denne tråden her nå? For å se hvor stort man kan regne med.

 

Det er faktisk sant. Denne tråden har allerede "evolvert" litt, men i hovedsak ville jeg først finne ut om folk var interesserte, og evt. ca. hvor mange som kunne tenke seg å komme. Dette er jo ikke helt klart enda selvfølgelig.

 

Det er dette jeg også har i hodet. Å leie et rom hvor folk kan sitte å spille er ikke helt det jeg kaller et organisert LAN. Et LAN for min del er at man faktisk har en liten plan om hva som skal skje, hvordan det skal skje og hvordan man skal løse det.

 

Igjen, min personlige plan er å ha et "ordentlig" LAN. Det skal være skøy og kos (dette håper jeg på at blir mye av, pga at vi er en spesifikk community og ikke randoms :p) men det skal også være en viss grad av seriøsitet over det hele så alle faktisk har det gøy!

 

 

Dette kan vel hende jeg blir med på :hmm: Kommer ann på om jeg kan ha med meg minst en kompis :p . Også kommer det ann på når det er.

 

Jeg vil tro at det er greit å ha med seg i alle fall en venn, i tilfelle du ikke kjenner så fryktelig mange. (Men det blir nok en demokratisk avstemmning på hva folk synes etter hvert). Men, uansett om en får ha med venner eller ikke håper jeg at alle faktisk prøver å bli bedre kjent med hverandre! Som et community-LAN blir dette som et Forumtreff XL med en veldig organisert timeplan!

 

Edit: Gikk litt fort i svingene enkelte steder.

 

Jeg har mannet meg opp til å spørre husets matriark, og det går bra at vi sitter i kjelleren om vi passer på å ha igjen dørene. Hvis vi skal være mer enn 5-6 stykker foreslår jeg likevel at folk tar med egne stoler.

 

Om vi mot formodning må ha det et annet sted så foretrekker jeg Oslo, det er vel mest beleilig i forhold til transport fra andre steder i landet også.

 

Dette er flott, men sånn som det ser ut nå blir det mest sannsynlig litt for mange personer som kommer til at det blir plass i en kjeller. Uansett er det fint å ha muligheter ;)

Endret av Error
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...