Mikejensen Skrevet 10. desember 2009 Skrevet 10. desember 2009 Hei Har spillt en del, så ble det noen dager uten. Når jeg logget inn på steam var ting rart og jeg ignorete det og startet modern warfare 2 multiplayer. Da kom det brått opp "Cheat found". Søkt og grublet litt og da viser det seg at jeg er VAC bannet. Så steam accounten min må har blitt Hacket og brukt av en annen idiot som har lekt med hacks. Utrolig nok ikke byttet passord og mail!? :S Jeg kontaktet steam og fikk bare tilbake "vi kan ikke gjøre noe med det" Har også sendt mail til Infinity wards, men får aldri noe mail tilbake. Hva er dette for noe drit!!! Absolutt ingen hjelp, hadde ikke Call of duty måtte gått igjenom Steam driten så hadde de måtte hacket seg inn på PC'en. Noe som kansje er vanskligere, for som jeg ser skal det vist være null porblem og få hacket en steam account. En grunn til og hate Infinity wards, IWnet er ikke mitt store problem, men at de har lagt spillet igjeon steam er den største kødde feilen de har gjort. Nå må jeg kjøpe spillet på nytt og lage en ny steam account. Har jo CSS, Garry's mod ++ litt annet jeg har betalt med denne accounten, må det kjøpes på nytt også da? Så, er det noen her som kansje har noen råd? Noen annen mer serriøse måte og få ting til og funke igjen uten og måtte kjøpe alt på nytt? Beklager for litt banning! Men blir så sykt forbanna på opplegget, skulle vært anmeldt. Takker mye for svar!
Breathe Fresh Skrevet 10. desember 2009 Skrevet 10. desember 2009 Hørtes veldig surt Er det sånn at bannen er permanent? Trodde hvis man ble banned så er det bare for en liten periode?
Xifi Skrevet 10. desember 2009 Skrevet 10. desember 2009 Mener nå at VAC ban alltid er permanent og at den banner alle spill du har på steam (multiplayer selvfølgelig)
Zarax Skrevet 10. desember 2009 Skrevet 10. desember 2009 Jeg opplevde nettopp å få virus gjennom MW2. MW2 bruker som kjent P2P som gjør at andre kan kose seg med maskinen din om de vil. Synes det da er litt latterlig at man kan bli bannet fordi spillet bruker et latterlig system. Fikk en haug av spyware og andre ting i helgen gjennom MW2, men heldigvis tok Malwarebytes seg av alt sammen før jeg mistet noe info etc =)
Mikejensen Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Skrevet 10. desember 2009 Multiplayeren er permament bannet og Steam vil ikke en gang se om de kan gjøre noe, de gir rett og slett blaffen og håper på at jeg skal kjøpe ett nytt spill igjen.
Erlend Skrevet 10. desember 2009 Skrevet 10. desember 2009 De vil aldri oppheve VAC-bans. Kjipt for deg, men sånn er det bare. Din konto er ditt ansvar, dermed er du selv ansvarlig for at du ble hacket i følge Steam Det er dessverre vanlig at folk stjeler kontoer bare for å cheate med dem, de vet at det er relativt enkelt å få tilbake kontoen sin. Blir du VAC-bannet er det ingen vei tilbake.
oyvindhauge Skrevet 10. desember 2009 Skrevet 10. desember 2009 Hva skal egentlig til for å bli bannet? Det er veldig bra de tar low life cheaters, men konsekvensen er jo rimelig stor for noen som ikke har jukset, eventuelt fått kontoen sin hacket.
fiskfisk Skrevet 10. desember 2009 Skrevet 10. desember 2009 Jeg opplevde nettopp å få virus gjennom MW2. MW2 bruker som kjent P2P som gjør at andre kan kose seg med maskinen din om de vil. Synes det da er litt latterlig at man kan bli bannet fordi spillet bruker et latterlig system. Fikk en haug av spyware og andre ting i helgen gjennom MW2, men heldigvis tok Malwarebytes seg av alt sammen før jeg mistet noe info etc =) Dette her høres, for å si det rett ut, helt borti natta ut. Har du noen som helst referanse til at det er MW2 som åpner et sikkerhetshull som gjør at folk kan dytte tilfeldige ting inn på maskinen din?
veritas86 Skrevet 10. desember 2009 Skrevet 10. desember 2009 fortsett å klage til dem. og ikke gideg med det første.
Mikejensen Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Skrevet 10. desember 2009 Hvis de ikke gjør noe med det, er det unødvendig og klage. Da mister de bare en kjøper til neste spill, for da kan jeg like godt laste det ned pirat og spille singelplayeren og drite i multiplayeren. For noen klarer jo altid og ødelegge. Takk for alle svar
Zarax Skrevet 10. desember 2009 Skrevet 10. desember 2009 @fiskfisk http://www.infinityward.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=181646 Her blant annet.
Error Skrevet 10. desember 2009 Skrevet 10. desember 2009 Ikke for å være en party pooper, men de driter loddrett i om de har en mindre kjøper. Den som taper noe her er kun deg, og jeg støtter derfor forslaget om at du burde klage på idiotene så mye du orker, og satse på at de gir seg. Nå kan det være at de ignorerer deg, og da har du kommet like langt.
Stinkey Skrevet 10. desember 2009 Skrevet 10. desember 2009 @fiskfisk http://www.infinityward.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=181646 Her blant annet. Hvis du leser noen sider ut så ser du at det er de samme folka som poster om og om igjen om hvordan de skal saksøke IW. De har tilfeldigvis signaturer som tilsier at de fra før av er bittelitt motstandere av hvordan PC-versjonen er og i tillegg til det så er det ingen som kommer med noen bevis. På side 23 har klagerne blitt litt mer stille og det er en link til et forum hvor de konkluderte med at det var antivirusen som slo inn på feil fil. Link til forumet
ShadowMaster Skrevet 10. desember 2009 Skrevet 10. desember 2009 VAC bans er permanente og heves aldri for noen som helst grunn. Den "gode" nyheten er at om det kun er registrert cheats for MW2, så er kun MW2 blokkert for multiplayer, ingenting annet. VAC banner på spill motor, så cheat i CS 1.6 gir ban for alle Source baserte spill osv. En større bekymring etter min mening ville være hvordan du mistet kontoen din i utgangspunktet. Sansynligheten er stor for at du enten har en trojaner eller virus på din maskin, eller at du har blitt lurt til å gi fra deg brukernavn og passord på en falsk steam side eller lignende.
fiskfisk Skrevet 10. desember 2009 Skrevet 10. desember 2009 @fiskfisk http://www.infinityward.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=181646 Her blant annet. Som andre allerede har påpekt så bunner dette ut i en særdeles enkel misforståelse i forhold til hva antivirusprogrammet har reagert på. Det er ingen stor nyhet at både spill og demoer ender opp som falske positiver, ettersom de ofte bruker mange av de samme teknologiene for anticheat, pakking, kryptering og kopibeskyttelse som folk som skriver trojaner og lignende benytter seg av. Det er ingenting i P2P som kommunikasjonsmåte som gjør den mer usikker enn vanlig klient/server-basert kommunikasjon. Det er forøvrig ganske stor forskjell på "jeg opplevde akkurat å få virus via.." og noen som har postet noe tilfeldig på MW2-forumet.
Mikejensen Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Skrevet 10. desember 2009 VAC bans er permanente og heves aldri for noen som helst grunn. Den "gode" nyheten er at om det kun er registrert cheats for MW2, så er kun MW2 blokkert for multiplayer, ingenting annet. VAC banner på spill motor, så cheat i CS 1.6 gir ban for alle Source baserte spill osv. En større bekymring etter min mening ville være hvordan du mistet kontoen din i utgangspunktet. Sansynligheten er stor for at du enten har en trojaner eller virus på din maskin, eller at du har blitt lurt til å gi fra deg brukernavn og passord på en falsk steam side eller lignende. Sant så sant, har formatert maskinen, søkt med Panda Antivirus 2010, slettet det og så lagt inn NOD32 Antivirus (Ny opptatert). Og fant ingen ting, så regner med at det værste er slettet. Men jeg synes ikke steam skal legge det til siden, for det er jo ikke min feil. Jeg har jo vært avlogget lenge, så da må de jo se om det har vært en annen IP der og tukklet. Menmen, det er de som taper på det, jeg har mistet helt sansen for Steam og deres opplegg som de skryter så mye av. Hadde spillet vært uten Steam måtte noen hacket PC'en. Og hvem gidder det for og bruke cheats på spill. Så da regner jeg med at aldri dette hadde skjedd. Synd men sånn får det gå. Kjøper ikke på nytt, da er ikke dette verdt og spille online mer i mine øyene. Igjen, takk for svar. Her får jeg i det minste mer serriøse svar en det Steam eller Infinity Wards klarer eller orker gi meg.
Ghaundan Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Jeg opplevde nettopp å få virus gjennom MW2. MW2 bruker som kjent P2P som gjør at andre kan kose seg med maskinen din om de vil. Synes det da er litt latterlig at man kan bli bannet fordi spillet bruker et latterlig system. Fikk en haug av spyware og andre ting i helgen gjennom MW2, men heldigvis tok Malwarebytes seg av alt sammen før jeg mistet noe info etc =) Rareste jeg har lest på lenge. Kan du forklare hvordan P2P åpner for at noen sender deg en fil via MW2? Det sender kun spill data som dermet tolkes av spillet. Ytterst tvilsomt at spillmotoren forstår kommandoer som ett virus bruker selv om det skulle blitt sendt via spillet. Og, sist men ikke minst, hvis det er så farlig med P2P, hvorfor er det mindre farlig med en server? En server kan like enkelt sende ut ett virus som en vanlig PC, og du er koblet til på samme måte via spillet....
ShadowMaster Skrevet 13. desember 2009 Skrevet 13. desember 2009 Så vidt jeg husker så ble det uttalt fra antivirus vendor som hadde nevnte "false positive" som angikk MW2 så var denne filen som dukket opp en fil generert av spillet som et ledd i VAC beskyttelsen. Videre ut i fra denne FP så begynte folk og sjekke datamaskinene sine for annet snusk og oppdaget snusk, og da måtte det automatisk være MW2 sin feil Når det gjelder argumentene om P2P og åpning av porter anser jeg dette som latterlig i utgangspunktet. Om du kobler deg opp mot en server, være seg MW2 eller noe som tillater dedicated servere så oppretter du en tilkobling med nevnte server. Dette vil si at den har mulighet til å sende data tilbake til klienten uavhengig av om man har en port åpen eller ikke. Så du er like ute og kjøre om du ikke kan stole på serveren du kobler til. Problemet er snarere at du ikke kan stole på serveren i MW2 siden det er en tilfeldig medspiller. MEN, om noen skulle ha klart å finne en sårbarhet i MW2 som gjør at den som hoster serveren kan utføre snusk (husk også at du ikke kan ALT + TAB ut av MW2, noe som gjør dette enda mer upraktisk), og om det lar seg gjøre å sende pakker for å utnytte nevnte snusk, så skal det alikevel godt gjøres at sårbarheten tillater at kode blir kjørt på klient maskinen. Slike sårbarheter ender som ofte i en krasj og det er vanskelig å kjøre kode som følge av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå