Gå til innhold

Tekken 6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Roboten er vanskelig, og det er sluttbossen også, men et spill er ikke dårlig bare fordi det er vanskelig...

 

Jeg skrev egentlig en laaaaang "review" nå, men alt forsvant plutselig... :(

Og siden jeg skriver fra PS3en, så gidder jeg ikke ta alt på nytt, så jeg bare nevner kjapt hoved punktene.

 

Grafikken er i alle fall bra. Jeg digger shaderen, og animasjonene er deilige!

Nok av moduser er det også - Scenario Campaign, Ghost Battle, (min favoritt), VS Battle, Survival, Time Attack, Team Battle, og selvfølgelig Arcade Mode.

Customization vender også tilbake, og er mye bedre enn i 5ern. Men jeg skulle fortsatt ønske man kunne lage sin egen fighter som i Soul Calibur 4.

Lenke til kommentar

Har spilt Tekken siden Tekken 1 og jeg syns Tekken 6 ikke har så bra grafikk kontra Tekken 5 så tydeligvis lidd litt pga multiplattform men.

 

...Ikke for å være frekk, men da tror jeg du burde ta en ny titt eller sjekke synet.

Det er mye mer detaljer på f.eks tekstiler og det er mer detaljer på alt annet også.

 

Tekken 5DR:

http://files.playstatic.com/ps3/tekken-5/tekken-5-dark-resurrection-1.jpg

http://www.gamershell.com/static/screenshots/12163/260615_full.jpg

 

 

Tekken 6

http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/978/978056/tekken-6-20090429045229087.jpg

http://www.incgamers.com/images/screenshots/10199orig.jpg

 

Tekken 6 har mye bedre lys og skyggeeffekter og mer detaljer.

Hvis man sier noe annet enn det er man bare en fanboy som prøver å inbille seg selv at 5ern har bedre grafikk. Ikke lur deg selv ;P

Ta en titt på bildene og sammenlign dette:

- lys og skygge

- hud

- føtter

- tekstiler

- bakgrunn

 

[Alle bildene har en oppløsning på1920x1080]

Lenke til kommentar

Bilder har ingenting å si, du kan ikke sammenligne grafikk utifra bilder annet hvis det ikke er snakk om detaljnivå.

 

Her er det snakk om Tekken 5: DR som kjører i 1080P vs Tekken 6 som kjører i en falsk 720P oppløsning. Den forskjellen ser du totalt klart kjører du opp Tekken 6 og Tekken 5: DR etter hverandre. Tekken 6 er mer jaggy og blurrete, de har jo til og med innført motion blur for å skjule det pga lave oppløsningen.

 

Ikke at Tekken 6 har dårlig grafikk men det er litt synd at nok engang et PS3 spill må lide pga multiplattform.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

hehe tvilsomt, vi er ca 5stk som spiller Tekken stadig og alle sammen poengterte forskjellen mellom Tekken 6 og Tekken 5: DR. Men hver sin mening absolutt, jeg er litt skuffet ihvertfall.

 

As it was actually ready for the PS3, the game has to be downgraded from the glorious 1080p being down-scaled to 720p, so the PS3 Specs has to match the 360's.
Endret av Avean
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor utviklere inngår avtaler som betyr at de må nedgradere et allerede ferdig spill. Hvorfor ikke bare øage en 360 versjon uten å røre PS3 versjonen?

Enkelt svar på dette: Dem har ikke tid eller penger til å fokusere mer på PS3 versjonen kontra 360 versjonen. Det er derfor jeg hater multiplattformspill, blir alltid nedgradert på PS3en. Da får heller ikke PS3 vise sin fulle styrker som så PS3 gjør med eksklusive spillene som er det beste man finner på konsoll idag innen grafikk, unmatched vil jeg nesten kalle det :)

 

Dette skjer vel også med Final Fantasy XIII, at det blir nedgradert grunnet 360en må klare å følge opp med grafikken til PS3, og da må PS3 lide pga akkurat dette. Med SUB-HD osv...

Jeg blir ihvertfall veldig lei meg at sånn skjer...

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Fyttikatta og ræva dette var. Mission modus greia er jo bare helt grusomt elendig og grafikken der ser ut som et jævla PS2 spill. Med typisk elendig japanske animasjoner.

 

Og japansk og engelsk tale om hverandre i en herlig suppe krydret med verdens minst interessante "story".

 

Ladetidene er hårreisende lange i den vanlige modusen og hvis du ikke vinner så må du faen meg lade inn på nytt når du velger continue? Virkelig?

 

Nei, på tide at disse japsene våkner opp og skjønner at spill har forbedret seg siden PS2 var liksom det store.

Lenke til kommentar

"Enkelt svar på dette: Dem har ikke tid eller penger til å fokusere mer på PS3 versjonen kontra 360 versjonen. Det er derfor jeg hater multiplattformspill, blir alltid nedgradert på PS3en. Da får heller ikke PS3 vise sin fulle styrker som så PS3 gjør med eksklusive spillene som er det beste man finner på konsoll idag innen grafikk, unmatched vil jeg nesten kalle det :)

 

Dette skjer vel også med Final Fantasy XIII, at det blir nedgradert grunnet 360en må klare å følge opp med grafikken til PS3, og da må PS3 lide pga akkurat dette. Med SUB-HD osv...

Jeg blir ihvertfall veldig lei meg at sånn skjer... "

 

 

Hva faen er dette for noe? Arkade versjonen er jo allerede PS3 hardware så det er ikke noe snakk om nedgradering pga en 360 versjon. PS3 OG ARKADE ER AKKURAT SAMME HARDWARE!

 

Du er jo så gjennomført PS3 fanboy at det er en skam.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor utviklere inngår avtaler som betyr at de må nedgradere et allerede ferdig spill. Hvorfor ikke bare øage en 360 versjon uten å røre PS3 versjonen?

Enkelt svar på dette: Dem har ikke tid eller penger til å fokusere mer på PS3 versjonen kontra 360 versjonen. Det er derfor jeg hater multiplattformspill, blir alltid nedgradert på PS3en. Da får heller ikke PS3 vise sin fulle styrker som så PS3 gjør med eksklusive spillene som er det beste man finner på konsoll idag innen grafikk, unmatched vil jeg nesten kalle det :)

 

Dette skjer vel også med Final Fantasy XIII, at det blir nedgradert grunnet 360en må klare å følge opp med grafikken til PS3, og da må PS3 lide pga akkurat dette. Med SUB-HD osv...

Jeg blir ihvertfall veldig lei meg at sånn skjer...

 

 

Uansett så må du røre på med fanboy taktene dine..off!

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor utviklere inngår avtaler som betyr at de må nedgradere et allerede ferdig spill. Hvorfor ikke bare øage en 360 versjon uten å røre PS3 versjonen?

Enkelt svar på dette: Dem har ikke tid eller penger til å fokusere mer på PS3 versjonen kontra 360 versjonen. Det er derfor jeg hater multiplattformspill, blir alltid nedgradert på PS3en. Da får heller ikke PS3 vise sin fulle styrker som så PS3 gjør med eksklusive spillene som er det beste man finner på konsoll idag innen grafikk, unmatched vil jeg nesten kalle det :)

 

Dette skjer vel også med Final Fantasy XIII, at det blir nedgradert grunnet 360en må klare å følge opp med grafikken til PS3, og da må PS3 lide pga akkurat dette. Med SUB-HD osv...

Jeg blir ihvertfall veldig lei meg at sånn skjer...

 

Er vell heller omvendt at det blir nedgradert på Xbox fordi PS3 skal klare å følge med. Ser jo at på nesten alle multi plattform spill at det er bedre på Xbox 360. Feks GTA4 og Modern Warfare 2 ++ mange andre spill. PS3 klarer jo ikke kjøre GTA4 på 720 oppløsning en gang og det lagget noe sinnssykt, måtte bare selge det og heller kjøpe Xbox versjonen og ble veldig mye mer fornøyd!

Så nå kjøper jeg alltid spill til Xbox 360 når det blir lansert på begge pga. bedre grafikk og raskere lastetider + at online delen på Xbox er overlegen.

 

PS3 er en diger skuffelse. Bruker den heller ikke til Blu-Ray lengre. Etter at jeg kjøpte en ny fra Panasonic. PS3 er dessverre ræva på det å sammenlignet med en skikkelig blu-ray spiller. Så har pakket bort min PS3 så å si for godt.

 

Og at det er Xbox sin feil at Multi spill blir dårligere på PS3 er bare et dårlig forsvar fra latterlige PS3 fanboys.

Endret av Dennis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...