Gå til innhold

Anmeldelse: Need for Speed: Shift (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Toyota ae86 aka corolla gts, er fra 1983, ikke 86 :)

Men bilen heter 86;) søk på images.google.com - Toyota AE83 (du vil ikke finne noe) og 86 :)

 

Bilen heter Toyota Corolla GT-S, GT-Apex, etc, avhengig av trimmodellen.

 

 

AE86 er chassis nummeret på bilen, og det er det nummeret folk i ettertid har brukt til å navngi/oppkalle bilen med da selv ikke den mest hardbarka mekanikker så det mulig å holde følge med alle trimmodellene.

Den ble produsert fra 1983 fram til 1987. (Fra 1983 til 1985 som Kouki style modellen, fra 1985 til 1987 som Zenki style modellen, og i statene som, støtfanger styling messig sett, bare noe 8 km/t lukeparkerings drittfanger ;) )

 

Men i spillet har de fått omtrent allt feil med bilen.. antall hester opplyst i spillet er feil, motorlyden er feil høres ut som noe 2.2 liters vtec på steroider, standard felgene er feil selv til USDM modell å være, vekta er feil, instrument cluster plata er feil, styling settene er feil, interiør fargene er feil, feil i TRD spoileren (Den blir ikke holdt på plass av skruer selv av en idiot som vil ødelegge bakluka.) feil i design samt farge på dashbordet, osv osv.

 

I tillegg er det mye feil i selve spillet, de sier at dette skulle bli mer realistisk enn foreksempel Pro Street, H girskift er likevel ikke med i dette spillet, clutch er heller ikke med, styreresponsen er som å kjøre en bil med 10x servo samt konstant overstyring selv på 900 graders ratt (AE86 har forøvrig ikke servo..) osv osv. Selv om jeg faktisk fikk lyst til å komme ut spillet, er det umulig pga den ræva ffb`en de har implementert, og dette er spill fra GTR gutta?? grøss og gru..

 

Muligens bra spill for de som har sett Initial D og bare vil kjøre full guffe med keyboard, men for ekte entusiaster er det så mye fyfy at ja jeg spiller heller rFactor og AE86 N2 modden med realfeel plugin og venter på Gran Turismo 5.. Hei og hå!

Oi, det var mye interessant å lese. Tror jeg revurderer å kjøpe dette spillet allikevel. NFS har vel aldri vært flinke med å gi oss skikkelig bil lyd.

Toyota AE86 <----- er ikke den kul!?

Endret av Macintosh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I tillegg er det mye feil i selve spillet, de sier at dette skulle bli mer realistisk enn foreksempel Pro Street, H girskift er likevel ikke med i dette spillet, clutch er heller ikke med, styreresponsen er som å kjøre en bil med 10x servo samt konstant overstyring selv på 900 graders ratt (AE86 har forøvrig ikke servo..) osv osv. Selv om jeg faktisk fikk lyst til å komme ut spillet, er det umulig pga den ræva ffb`en de har implementert, og dette er spill fra GTR gutta?? grøss og gru..

 

Muligens bra spill for de som har sett Initial D og bare vil kjøre full guffe med keyboard, men for ekte entusiaster er det så mye fyfy at ja jeg spiller heller rFactor og AE86 N2 modden med realfeel plugin og venter på Gran Turismo 5.. Hei og hå!

 

Jepp, etter litt testing nå må jeg si meg enig i det. Hadde håpet at kontrollene skulle være bedre enn dette. Med ratt blir styringen så upresis og uforutsigbar at det er helt håpløst. Det er veldig tydelig at spillet er laget for gamepad på konsoll. Dette er for dårlig, selv til å være NFS. Kontrollene har vært mye tightere og bedre enn dette i tidligere spill. Den banale overstyringen er også irriterende, men det hadde gått an å leve med den hvis styreresponsen og FFB'en var bedre.

 

Dette er virkelig kjempeskuff, for ellers virker det som spillet er veldig gjennomført. Det visuelle er råflott, og spill med skikkelig dashboard-cam er mangelvare. Hadde bare kontrollene vært gode hadde det vært et knallspill, men når de er så elendige som de er blir hele kjørefølelsen totalt ødelagt. Veldig, veldig, veldig synd dette her. :(

Endret av Mytola
Lenke til kommentar

Jeg spiller vanligvis rFactor, GTR Evo og iRacing på PC - men kjøpte dette for å ha et bilspill på PS3 også.

Har bare testet med gamepad'en, og spillet er helt greit. Ikke ulikt Gran Turismo 5 Prologue i hvordan bilene oppfører seg, men er vel noe mer følsom på input'en man gir i Shift. Litt overfølsom kanskje - men er vel en vanesak. Jeg har knapt rørt en gamepad på 1 år, så har ikke helt godfølelsen inne. :p

 

Ellers var spillet omtrent som jeg forventet det å være. Mange timers moro med lett kjøring. Men kjøper man spillet i den tro at det er en simulator blir man skuffet.

 

Gutta bak spillet har forresten fått mye pepper for at de har sagt at de utviklet GTR-spillet, for det er en sannhet med modifikasjoner. ;)

Lenke til kommentar

Spilt i endel timer ikveld/natt og er mektig imponert så langt. Dette er for min del så mye mer interesant en det kommende Forza og Gran Turismo som fokuserer på realisme og om å ha hundrevis av biler du kan kjøre og ikke fokus på å gi spilleren et opplevelse dem ikke kan få i virkligheten...vel ikke folk flest.

 

Need for Speed: Shift er morro og full av fart å spille! Akkurat hva et bilspill burde være i min bok, realisme har jeg nok av i hverdagen :p

Lenke til kommentar

Er dette like dårlig på PS3 og X360 som det var på PC så har dere jaggu ikke mye peiling på bilspill.

Makan til ren møk av et bilspill skal du lete lenge etter.

Omtalen snakker om at det er gameplay i høysete, det kunne ikke passet dårligere.

Motstandere i dette spillet ser ut som de kjører med tog på skinner mens de bil er det umulig å holde rett uansett om det er i en sving eller det går rett fram.

Man har jo følelsen av å kjøre på is med "slicks" heletiden.

Når det gjelder Need 4 speed syns jeg de burde holde seg til slik de gamle spillene var. Her har de prøvd å lage et seriøst bilspill og de har feilet STORT.

Allt annet i spillet er jo så flott, synd gameplayèt er så sykt dårlig.

Hilsen skuffet need 4 speed fan.

Endret av gussy
Lenke til kommentar
Poenget mitt er at du må underbygge påstander du kommer med som overhodet ikke ser ut til å ha feste i hvordan resten av verdenen opplever den. Det er ingen tvil om at Need for Speed-serien har solgt glimrende lenge, og at det har vært en enorm melkeku for EA. Det gjør ikke Need for Speed: Shift til et dårligere spill av den grunn.

Du leser ikke litt hva jeg skriver engang så du kan nok legge diskusjonen død for alt jeg bryr meg. Hvor i all verden har du sett at jeg mener at Shift er et dårlig spill?? Jeg tviler ikke ett sekund på at det beste NFS på veldig, veldig lenge. Jeg har heller ingen tvil på at det er et glimrende spill i denne "banesjangeren" og antageligvis en svært respektabel konkurrent for Grid, Forza og GT. Shift er sikkert et supert spill som samtidig må være fullstendig uinteressant.

 

Hvorfor uinteressant? Det jeg sier her er at jeg er drittlei at bilspillutviklere konsentrer seg nesten om kun én undersjanger når bilspill kan være så mangt. Jeg trekker frem eksempelet på TDU som, tro det eller ikke, er utsolgt i de fleste landene i verden slik at den kun kan anskaffes som brukt vare... når du har flaks. Og samtidig er det et bilspill som står uten konkurranse. Men vi kan godt ta eksempelet om Track Mania hvis du vil... Eller de gamle NFS for den skyld, som er så å si en forsvunnet art.

 

Konklusjon: Hvorfor kan vi ikke få flere bilspill som byr på noe annet i stede for å se "banespill" komme ut på løpende bånd? Og ikke fortvil, jeg mener nøyaktig det samme om mange andre spillsjangere som konsentrer seg på å kopiere naboen i stede for å få markedet til å komme seg fremover kreativtmessig.

 

Ja til flere Portal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...