Gå til innhold

Everquest 2 - Generell diskusjon og informasjon.


Anbefalte innlegg

Har litt lyst til å teste EQ2 ordentlig, testet bare litt for en stund tilbake og for ikke så lenge siden startet jeg en trail men fikk aldri tid til å teste så trial tiden gikk ut før jeg fikk startet.

 

Tenkte å bare kjøpe meg The Shadow odyssey.

 

Hvilken server har en del folk? og hvordan er pvp serveren? er det sånn at du rett å slett blir drept gang på gang på gang hele tiden?

 

Er bra og starte med TSO. Nagafen(PvP) er den nest mest befolkede serveren og man føler seg sjeldent alene. Når det kommer til PvP, varierer det vel om du blir drept hele tiden :p

Du kan være uheldig noen ganger og møte på drittsekker som prøver å drepe deg igjen og igjen, selv om de bare får credit for første kill. Men da bare spør jeg folk i guilden, bytter zone(hvis det er en liten) eller holder meg unna en stund. Ellers syns jeg pvp er dritgøy, blir en ekstra spenning. Hvis du starter på Nagafen og på god side kan jeg godt hjelpe deg litt i gang ;) (guild, gear etc..)

Heter Cion ingame.

 

 

 

Har du Vista så er Steam et dårlig valg, må starte EQ2 fra mappa dens, så å kjøpe det fra steam mista litt mening egentlig <_<

 

Man kan fint spille med vanlig klient etter å ha kjøpt gjennom steam, man kan tilogmed hente ut game-keyen uten å installere. Bare last ned klienten fra EQ2 og bruk den, jeg kjøpte siste expansion gjennom steam ;)

Endret av audunaudun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget med å kjøpe fra steam (for min del) er hovedsaklig at jeg kan starte det via steam, som ikke funker pga at jeg har vista. Og det er billigere å kjøpe det fra Sony sine hjemmesider mener jeg å tro. Så da var det plutselig i bunn og grunn litt upraktisk.

 

Men er jo for all del ikke noe stress å lage snarvei til Station Launchern som ligger i steam mappa. Det som dog var et stort pluss med å laste det ned fra steam var at det gikk ganske fort, mye fortere enn patchinga fra launchern selv ;)

Lenke til kommentar

Mappa mi med eq2 er vel en 11-13 Gb, når jeg sjekker mappa der hvor steam har lagt EQ2 så er den på under 2 GB. Har en mistanke om at mye fortsatt må ned via launcher, men er usikker.

Anyway, min ranger er parkert og nå har jeg det gøy med en illu. Artig klasse.

 

Muligens pga at det kan være stream client?

 

Misforstod deg visst litt Leaf, men det gjorde jo ingenting :) Siste prosjektet mitt er en warlock. Artig med AOE's, selv om jeg fortsatt har litt problemer med å spille classes med lang casting time :p

Endret av audunaudun
Lenke til kommentar

Har såvidt starta en Iksar Bruiser, og har planer om å betraye muligens. Tenker å starte en Froglok Trobadour hvis jeg skal spille snill, any suggestions? :)

Spiller på nagafen forresten.

 

 

Vel. Jeg tror Troubador er gøy. Mange heftige buffs, så du er populær i groups. Jeg vet ikke akkurat hvordan de er i PvP, men vet om en i guildet mitt som gjør det riktig så bra :)

Si ifra om du går good side eller betrayer!

 

-Cion

Lenke til kommentar

Noen som har gjort The Legend of Roger Goldie som starter i BB? Jeg får beskjed om å møte old man silver ved foten av Gnomeland sec HQ, men når jeg kommer dit så er han borte. MEN, om jeg henter min lvl 81 karakter som ikke har questen og drar til samme sted, ja da står Old man silver der. Så logger jeg på karakteren min som har karakteren min og da er jaggu old man silver borte igjen (eller jeg kan ikke se han.) Skjønner ikke bæra jeg.

Lenke til kommentar

Noen som har gjort The Legend of Roger Goldie som starter i BB? Jeg får beskjed om å møte old man silver ved foten av Gnomeland sec HQ, men når jeg kommer dit så er han borte. MEN, om jeg henter min lvl 81 karakter som ikke har questen og drar til samme sted, ja da står Old man silver der. Så logger jeg på karakteren min som har karakteren min og da er jaggu old man silver borte igjen (eller jeg kan ikke se han.) Skjønner ikke bæra jeg.

 

Var en bug detta. Det har kommet eller kommer en hotfix for dette. Er oppdatert på US servers hvertfall.

Lenke til kommentar

På hvilen lvl starter den cloud mount questen?

Er klar for å bytte ut hesten min. Så er det jo teppet i sinking sand også :) Men cloud høres bra ut. Liker min illu bedre og bedre og stortrives med å ta ut blå og hvite named Heroics med 3 con alene. Prisgitt at de ikke får inn en fulltreffer på meg da siden cloth ikke er kjent for å stoppe så mye.

 

Har startet flere HQ nå og må innrømme at jeg stortrives i Norrath. Så, om noen på Runnyeye trenger en lvl 45 illu er det bare å rope på :Jazerikan

Lenke til kommentar

På hvilen lvl starter den cloud mount questen?

Er klar for å bytte ut hesten min. Så er det jo teppet i sinking sand også :) Men cloud høres bra ut. Liker min illu bedre og bedre og stortrives med å ta ut blå og hvite named Heroics med 3 con alene. Prisgitt at de ikke får inn en fulltreffer på meg da siden cloth ikke er kjent for å stoppe så mye.

 

Har startet flere HQ nå og må innrømme at jeg stortrives i Norrath. Så, om noen på Runnyeye trenger en lvl 45 illu er det bare å rope på :Jazerikan

 

Du bør være minst lvl 55, men jeg hadde venta til 60-62. Det er en ganske lang questline som også gir deg et fullt legendary class set underveis(level 62 req). Kan hende du trenger litt hjelp med de delene som er i intstances. Starter i Tenebrous Tangle. Mountet har 45% runspeed og featherfall.

 

Guide, om du står fast :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

kjøpte meg Everquest 2 for noen dager siden for 59 kroner på Spaceworld:) hadde ikke noe spesielle forventninger. så jeg ble svært possitivt overasket etter rundt 1 time spilling:) faktisk så overasket att jeg kan vurdere å fortsette med Everquest 2.

 

som vanlig sliter jeg med klassevalg og valg av side og ikke minst server. starta på EU serverene. men siden jeg også er meget intresert i PVP, bestmte jeg meg for å gi nagafen ett forsøk, og ser ut som jeg kommer til å bli der:)

 

ville setti pris på om noen kunne hjuelpet meg litt med klassevalg.

 

det jeg er ute etter er

god i 1 vs 1-2, misliker sterkt å tape 1 vs 1 kamper.

god til å soloe eliter og liggnende, kommer til å gå SVÆRT mye alene, så er en fordel om jeg kan beseire så mye av questen i spillet som overhode mulig alene.

dreper kjappt alså går fort å levle

er også ute etter en klasse som er forholdsvis lite spillt. slik att jeg føler meg litt unik i det minste:P

om det er en klasse som lett får plass i grupper er det ett lite + i tillegg:) men ganske uvesentlig sammenlignet med resten.

Endret av neoman
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Tester ut trial til EQ2 og er positivt overrasket over spillet. Utrolig at jeg ikke har kjøpt det tidligere.

 

I løpet av neste uke skal spillet kjøpes, men jeg har noen spørsmål:

-Kan jeg oppgradere direkte fra trial konto til full konto? (Jeg så gjennom nettsiden, og det ser ut som jeg kan oppgradere direkte til subscription, men da bare med 5 expansion og ikke Sentinel's Fate)

 

-Trenger jeg nyeste expansion på lav lvl?

 

-Hvor er det billigst?

Lenke til kommentar

STEAM har en utgave med "alt sammen" til 34 euro.

reaktiverte kontoen min i dag tidlig og er godt igang nå.

Starta en ny karakter for å teste ut nye lvl 1-20 sonen, Halas og trives godt der.

Har og en lvl 81 ranger jeg tenkte å jobbe litt med.

 

Siste expansion trenger du vel strengt talt ikke før du bikker lvl 80.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Fikk kjøpt EQ2 i dag fra D2D. Spiller en Gnome Monk på Nagafen ved navn Dundun.

 

Blir grisebanket av svette ungdommer i pvp. Rett etter at jeg dinget lvl 10 så stod de og campet meg.

Har aldri prøvd pvp i eq2, og kommer nok ikke til å prøve. sikkert artig i en god gruppe/guild, men tenner lite på å bli ganket i øst og vest.

Nei, quest og Lore holder i bøtter og spann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...