Gå til innhold

Everquest 2 - Generell diskusjon og informasjon.


Anbefalte innlegg

Angrer litt nå på at jeg aldri hev meg på EQ2 <_<

 

Aldri forsent å begynne ! Masse folk på serverene. Dette er en perle av et MMO som tåler sammenligning med hva som helst.Det er først å fremst et pve-MMO.

Tulle-spillet WoW har kopiert en MASSE fra EQ og EQ2 , og ved å spille EQ2 ser du hvordan det SKAL spilles.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde Everquest 2 da det kom ut, men da PCen min var for treg og spillet hadde endel "dårlige løsninger" ga jeg opp.

Begynte igjen for noen uker siden og har ikke angret. Er du ute etter opplevelser og ikke bare bedre stats på shouldersne dine som ser ut som BHer? Prøv EQ2. Er en 14(?) dagers trial ute.

 

Noen ting som jeg virkelig likte etter å ha prøvd det igjen:

 

* Grafikken, ikke denne tåpelige tegnefilmgrafikken som noen merkelig nok synes er "kult". Jeg spiller EQ2 på Macen min under bootcamp. Har en 13" MBP. Kan skru alt nesten opp utenom skygger. Legger ved et bilde eller to.

Slå water på fullt og ha på refleksjoner i vannet. Still deg langs kanten mens solen står opp eller er på vei ned. Ser fantastisk ut!!

Spillet skal oppgraderes med Shaders 3.0 til neste år.

 

* Man har to typer experience. En vanlig for å levle og en man bruker på såkalt talentree. Jeg er etter to uker med masse spilling kun level 26 da jeg har slått av den vanlige XP slik at alt går over til talent treet mitt. Så med litt arbeid/lek kan man bli ganske powerful tidlig i spillet. Dette gjør også at høy level folk ofte hjelper lav level folk da de får XP til talen treet sitt.

 

* Solo instancer. Genial idé. Hvorfor har ikke flere MMOs gjort dette?

 

* Man har eget hus hvor man bla. kan sette inn møbler og trofeer man finner i løpet av spillet. Jeg tok en arena kamp i en solo instance hvor championen var en stygg gris på to ben. Etter å ha vunnet fikk jeg et trofee som bestod av hodet hans. Det hengte jeg opp over døren min. Kan også henges opp i guildhalls hvis man er med i et guild.

 

* Så og si alle rasene i spillet på mobsa kan man studere. Det vil si man finner diverse kroppsdeler på dem, og lærer seg språket dems. Man får da oppgradert en spell/skill som gjør ekstra skade på dem og man får våpenet dems som et trofee man kan henge opp på veggen.

 

* Så og si alle NPC snakker til deg. Ikke kun tekst. De roper etter deg på gaten, alt oppleves mer virkelig enn NPCs som står helt stille og gir deg et vindu med tekst.

 

* For de som liker å kle spilleren sin er valgene her kanonbra. Man får etter lvl 20 noe som kalles appearance slots hvor man kan putte på hva slags klær, stats uviktig og de vises på fyren din. Du equipper vanlig loot med stats også, men de er der kun for stats. De vil ikke synes på spilleren din hvis du ikke ønsker det. Husker godt i et annet MMO hvor jeg hadde noen fete shoulders med pigger, men måtte bytte de ut med noen som så ut som pupper uten brystvorte fordi de hadde 10 mer agility...sukk.

 

* Fikk oppleve juleinnholdet for første gang. En egen sone med flere instancer, både for solo, grupper og raids. I den ene solo instancen får du styre en "ond mann" som hater julen hvor man fikk oppleve barndommen hans hvor du bl.a. må møte den første kjæresten din som dumper deg. Litt mer artig enn å redde et dumt reinsdyr på samme plass hver jul?

 

* Sloss på mounten din (som du kan kjøpe fra du er lvl 1)

 

* Litt puzzle greier i instancer. Forsåvidt enkelt det jeg har opplevd til nå men artig med litt sånt etter litt kamp. Dette bestod i å putte planker over et stup. Jeg måtte selvfølgelig fjerne de mens han ene i gruppen var midt på. Han slo seg stygt :p

 

* Humor, morsomme quests og artige ting som blir sagt. Goblins er fine :)

 

 

Eneste negative jeg har å si er at det kan virke litt tomt for spillere på tidlige steder. Ikke pga få spillere, men spillet er så stort med så mange soner og etter guildshall kom vil de fleste teleporte seg dit hvor de har tilgang til vendors etc.

Og jeg synes de kunne kuttet litt ned på antall spells/skills. Kan bli litt mye button mashing hvis man ikke vet hva man skal bruke.

Jeg spiller wizard og har heldigvis ikke dette problemet. Noen spells bruker jeg bare ikke.

 

Så, anbefales til alle som vil oppleve en fantasiverden, litt mer rollespill aktig enn kun å dra en tegnefilmfyr rundtomkring og høre på stats-preiket til de andre i guildet.

 

Spiller på Splitpaw serveren og heter Duppsko.

 

eq2000002.th.jpg

 

eq2000008.th.jpg

 

eq2000028.th.jpg

Endret av duppsko
Lenke til kommentar

Meget bra innlegg Duppsko ja , du satt hode på spikeren ved å nevne "rollespill".Man kan Virkelig leve et "liv" i EQ2.

 

I andre spill så henger man i byen for å vise frem den nye rustningen sin med flammer som skyter ut fra ræva,når man ikke "raider". Dette tidsfordrivet slipper man i EQ2 ;)

 

Fiber, ja kult å være tilbake i EQ2 ! Jeg er inne i en hard jobbeperiode akkurat nå men det blir mer spilling senere !

 

Deilig å kunne dra opp instillingene på extreme quality i 1920X1200 ;) Det kunne jeg ikke forrige gang jeg spilte !

 

Har vært på julebord med skiftet i kveld så posten ble deretter :p

Lenke til kommentar

Hvordan er levelinga i EQ2 om dagen? Er en stund siden jeg sist spilte, men lurer litt på om jeg skal ta frem spillet igjen.

Det har jo særdeles mye innhold så det er alltids masse quester, men så nettopp en film hvor SOE fortalte at det nå var lettere å nå opp til 80. Grunnen til dette var nok at mange allerede hadde lvl 80 karakterer og at det skulle være lettere for nye spillere å komme seg opp i lvl.

Lenke til kommentar

Moro at jeg skulle snuble over denne tråden da. Jeg så i dag at EQ2 Rise of Kunark Starter Pack er ekstremt billig på Steam. Jeg har gått en stund og stusset på hvilken MMO jeg skulle sette meg inn i. Og i påvente at neste års MMO nyheter kan jeg like godt se meg litt tilbake og prøve EQ2.

Må bare finne en liste over alt tilleggsinnholdet og sørge for versjonen jeg kjøper har alt, og sette meg litt inn i det ellers.

 

Edit: Ser faktisk ut som Steam versjonen har alt. Noen som kan bekrefte dette?

Endret av phnax
Lenke til kommentar

Moro at jeg skulle snuble over denne tråden da. Jeg så i dag at EQ2 Rise of Kunark Starter Pack er ekstremt billig på Steam. Jeg har gått en stund og stusset på hvilken MMO jeg skulle sette meg inn i. Og i påvente at neste års MMO nyheter kan jeg like godt se meg litt tilbake og prøve EQ2.

Må bare finne en liste over alt tilleggsinnholdet og sørge for versjonen jeg kjøper har alt, og sette meg litt inn i det ellers.

 

Edit: Ser faktisk ut som Steam versjonen har alt. Noen som kan bekrefte dette?

 

Ikke akkurat, men inneholder den The Shadow Odyssey (som er siste expansion) skal alt følge med ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...