Gå til innhold

Diskuter firmware 3.0 update her


Toman18

Anbefalte innlegg

Etter en dag med denne oppdateringen finner jeg flere ting jeg føler er langt i fra ferdig. Den største irritasjonen er at den ikke bruker cache i menyen for "what's new" osv. Hvorfor må den laste filene igjen og ta den samme animasjonen hver gang? En gang er nok, nesten en gang for mye også. Og hvorfor er det bare her det er en animasjon?

 

Noen menyelementer laster også inn sin egen theme uten spesiell grunn. Greit at spill gjør det også. Her er det samme tilfelle av cache. Hver gang du f.eks. går inn på spill o.l. må den laste alt på nytt. Unødvendig nok en gang.

 

 

Noen som har funnet hvor man kan aktivere den nyhetstikkeren som skal komme i infoboksen? Har ikke funnet noen innstilling for den ennå.

 

 

Jeg er litt skuffet over 3.0. Nå har jeg ikke prøvd tidligere versjoner så mye, men den er langt i fra verdt et hopp i versjonsnummer. Føler hastet for å nå lanseringen av Slim.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter jeg lasta ned 3.00 har jeg hatt litt problemer med å spille musikk og bla i menyer samtidig. Vanligvis kunne jeg starte en låt (fra enten HDD på PS3 eller fra media server) og så trykke PS-knappen for å komme ut i menyene mens sangen spiller. Nå får jeg bare spørsmål om jeg vil stoppe avspilling. Noen andre som har dette problemet?

Lenke til kommentar
Etter jeg lasta ned 3.00 har jeg hatt litt problemer med å spille musikk og bla i menyer samtidig. Vanligvis kunne jeg starte en låt (fra enten HDD på PS3 eller fra media server) og så trykke PS-knappen for å komme ut i menyene mens sangen spiller. Nå får jeg bare spørsmål om jeg vil stoppe avspilling. Noen andre som har dette problemet?

 

Dette problemet hadde jeg også først, og mange andre i følge diverse forum. Det du må gjøre er å gå inn på musikkinnstillinger og velge 48 khz på musikk. (hvis jeg husker riktig) Da skal det fungere.

 

Jeg er kjempefornøyd med 3.0, blant de få virker det som. F.eks. dette med grå felter på friends listen gjør jo bare at det er lettere å se hva venner gjør osv., uavhengig av hvilket theme eller wallpaper man har. Dessuten tror jeg de feltene bli fylt med et eller annet i neste oppdatering.

 

Og status feltet synes jeg er veldig nyttig, da slipper man jo å bla seg bort til meldingene hele tiden for å se om man har fått nye meldinger.

Lenke til kommentar
Jeg er kjempefornøyd med 3.0, blant de få virker det som. F.eks. dette med grå felter på friends listen gjør jo bare at det er lettere å se hva venner gjør osv., uavhengig av hvilket theme eller wallpaper man har. Dessuten tror jeg de feltene bli fylt med et eller annet i neste oppdatering.

 

Og status feltet synes jeg er veldig nyttig, da slipper man jo å bla seg bort til meldingene hele tiden for å se om man har fått nye meldinger.

 

Kunne ikke vært mer enig. Nå kan det jo nevnes at jeg ikke likte vennelista helt med en gang, men har fått sansen for den nå. Mye lettere å se og har man for lyst theme skal det gå an å skru ned lystyrken. De med Africa theme bør nok gjøre det. Hadde vært kjekt om de hvertfall la til trofèlevel i det grå feltet. En annen bra ting med vennelista nå er at man kan se hva alle spiller for noe uten å bla seg nedover. Uten de grå feltene ville det bare sett kaotisk ut.

Lenke til kommentar

Noen som har testa Uncharted med FW 3 ? Kjøpte spillet i dag, og det kræsjer på samme sted hele tiden.. I følge denne tråden på NEogaf er det FW 3.0 sin feil: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=372983

 

Noen andre med Uncharted & 3.0 som kan teste, så jeg slipper å bytte spillet hvis jeg bare må vente på en patch.

 

urk, bittert da det var dette spillet jeg hadde gledet meg til mest når jeg endelig hadde fått kjøpt meg ps3 :).

Lenke til kommentar
Noen andre med Uncharted & 3.0 som kan teste, så jeg slipper å bytte spillet hvis jeg bare må vente på en patch.

 

Skulle gjerne testet, men Uncharted discen står i 60GB PS3en min som fikk YLOD i går:P Bare for å roe ned folk, jeg spillte ikke Uncharted etter oppdateringen så det er ikke grunnen. Klarer ikke å få ut disken:(

 

Men et par tips til dere som skal spille Uncharted på FW 3.0:

- Ikke bruk dynamisk theme, finn et "vanlig" et som ikke beveger på seg

- Slå av notifications (venner logger av på og når du får beskjeder). Dette gjøres Under Settings -> System Settings -> Notifications Messages -> Do Not Display (trofeer vil fortsatt komme opp når du får dem)

 

Har du et annet spill ville jeg nok anbefalt å spille noe annet enn så lenge da det i værste fall kan skade PS3en.

Lenke til kommentar

Nå låser det seg med en gang jeg prøver å laste inn lagringen min. Ingen av rådene har noe som helst påvirking. Får kanskje se om jeg kan laste inn et kapittel for å se om det fungerer. Om jeg da ikke mister for mye spilletid.

 

Lurer litt på hvordan jeg kunne spille 4 kapittel før dette skjedde. Merkelig. Er på plane wreck nå og orker ikke starte på nytt. Nærmer meg slutten på kapittelet.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...