Gå til innhold

Hvor ofte har din PS3 streiket?


Theo343

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg være rettelig ærlig å si at den bare ikke leser diskene mine lenger :) Prøvde omtrent 15 stk, alt fra CD til BR.

 

Jeg kan opplyse om at den står MEGET luftig og godt bak TVen. Svært mye luftigere enn hvordan Xboxen har det inne i TV-bordet.

Endret av Duvebassen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nok hatt maks uflaks her ja. Har ikke hørt om drevproblemer siden en viss revisjon av de første 60GB konsollene. Kommer du til å gjøre som jeg foreslo ang. Elkjøp?

 

Når ting oppstår så tidlig er det uansett produksjonsfeil og kjøpet kan heves, men Elkjøp har som sagt 30 dager åpent kjøp.

 

PS!

Ellers fornuftig at du har den stående godt luftig. PS3 er i utgangspunktet mer stille enn en 360, men om den blir god og varm under spilling (varme sommerdager) så vil den bråke mye mer enn en 360 med DVD spilling gjør. Under BD film er den dog uansett alltid knyst, som jo er en fordel under filmtitting.

 

Forøvrig vil du får stor glede av de gamle DVD filmene dine også da PS3 har en superb DVD oppskalering til 1080P.

Endret av Kendu
Lenke til kommentar

Min har bare trengt rep. en gang, og det var etter at jeg trigga den berømte PS3-sykdommen; å slå av hele maskinen når et spill henger seg... Så den ble sendt på rep. på Spaceworld i Asker (...) hvor det tok TRE måneder før jeg fikk en ny. Og det var ikke den originale, men en splitter ny. Den gamle min ble shippa til England og har vel først kommet tilbake rundt disse tider...

 

 

Edit: Det som skjer dersom man skrur av selve maskinen ved å bruke Power On/Off knappen bak mens et spill har hengt seg, så fører det til at BR-laseren fucker seg, og maskinen klarer ikke å lese CD-er lenger. Forbanna irriterende og frustrerende, men kan det være det som har skjedd med deg, Duvebassen?

Endret av esports.no goldsh0t1
Lenke til kommentar
Edit: Det som skjer dersom man skrur av selve maskinen ved å bruke Power On/Off knappen bak mens et spill har hengt seg, så fører det til at BR-laseren fucker seg, og maskinen klarer ikke å lese CD-er lenger. Forbanna irriterende og frustrerende, men kan det være det som har skjedd med deg, Duvebassen?

 

Ingen spill hengte seg opp, men det er mulig - mulig - at jeg brukte knappen en gang eller to når et spill kjørte, ja! Vet ikke om jeg skal gråte eller le.

Jeg har aldri sett filmen "Titanic", men nok vet jeg om historien til å innse at playstation 3 ble min 'Titanic'... :)

 

Hva skal man da gjøre hvis det henger seg? Nå spør jeg altså for å være føre var. Trykke på playstation-knappen på kontrolleren og velge å avslutte spillet? Hva om spillet har kjørt seg så grundig fast at selv playstation-knappen ikke gir noe fra seg, er man da i bunn og grunn fucked?

Jeg skal altså bare holde fingrene mine borte fra powerknappen sålenge et spill/film står og spinner?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min 60 Gig helt siden release og den har aldri trengt reparasjon. De eneste problemene jeg har hatt er at noen spill får maskinen til å henge seg, og at PS3en og kontrolleren mister kontakten med hverandre. Begge disse problemene oppstår bare på enkelte spill og har blitt sjeldnere og sjeldnere etterhvert som spillene blir patchet og PS3en får ny Firmware.

 

Jeg har også flere ganger skrudd av maskinen med hovedstrømbryteren når den har hengt seg, og det har aldri ført til maskinvareproblemer.

Lenke til kommentar

Bare en.. men det var etter en heftig tur i kofferten hjem fra statene... :p

 

Ellers har den hengt seg veldig en gang, og jeg holdt på å sende den inn, den klarte ikke lese noen spill, kun dvd'r.. skulle bare ta en backup av save-filene mine.. og da fikk jeg beskjed om at hdd'n var korrupt.. formaterte, og vips! den var i orden! :)

Lenke til kommentar
Edit: Det som skjer dersom man skrur av selve maskinen ved å bruke Power On/Off knappen bak mens et spill har hengt seg, så fører det til at BR-laseren fucker seg, og maskinen klarer ikke å lese CD-er lenger. Forbanna irriterende og frustrerende, men kan det være det som har skjedd med deg, Duvebassen?

 

Ingen spill hengte seg opp, men det er mulig - mulig - at jeg brukte knappen en gang eller to når et spill kjørte, ja! Vet ikke om jeg skal gråte eller le.

Jeg har aldri sett filmen "Titanic", men nok vet jeg om historien til å innse at playstation 3 ble min 'Titanic'... :)

 

Hva skal man da gjøre hvis det henger seg? Nå spør jeg altså for å være føre var. Trykke på playstation-knappen på kontrolleren og velge å avslutte spillet? Hva om spillet har kjørt seg så grundig fast at selv playstation-knappen ikke gir noe fra seg, er man da i bunn og grunn fucked?

Jeg skal altså bare holde fingrene mine borte fra powerknappen sålenge et spill/film står og spinner?

 

 

Hehe, nei. Dette er igrunn informasjon ALLE PS3-eiere burde få med seg, så de ikke gjør den samme feilen som mange av oss andre har gjort!

 

Det er ofte at spillet fucker seg opp så ikke engang PS-knappen virker, ja. Men det du gjør er å holde fingeren på On/Off knappen FORAN på maskinen (under der du setter inn CD-ene) til det lyser rødt, også trykker du på den en gang til så maskinen restarter. Da funker det :)

 

Altså: ALDRI, ALDRI slå av selve hovedbryteren på PS3-en (altså den power-knappen BAK på maskinen) når et spill har hengt seg, men hold inne On/Off knappen FORAN på maskinen i ca. 10 sekunder, så trykk på den igjen så PS3-en restarter seg selv.

 

Jeg er enig med deg, Duvebassen. Jeg heller ikke visste om jeg skulle le eller gråte av at det var nettopp det PS3-en min fucka seg av, for det er jo enhvers normale reaksjon å skru av selve maskinen og starte den helt på nytt. Menmen, man lærer av feil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er det pån igjen.... Satt og hadde spilt FF12 og da jeg skulle avslutte så ble bildet bare svart etter en stund og av/på slåing av maskinen virker heller ikke. Hører den starter men får verken lyd eller bildet. 4 gangen det er feil nå og begynner å bli lei problemene til Ps3.

 

Merkelige greier den funke nå tenkte jeg skulle prøve en siste gang før jeg skulle sende den av gårde

Endret av whackedorange
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...