GarethWest Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 The Xbox 360 and PC versions of id's Rage sport higher framerates than the PlayStation 3 version, the latest issue of Edge magazine reveals. In a ten-page reveal in its latest issue, Edge writes that the Xbox 360 version of Rage - which uses id's new Tech 5 engine - matches the 60fps framerate of the PC version, while PS3 runs at just "20-30fps". It's not mentioned whether the PS3 framerate will be addressed by the game's eventual release. "The PS3 lags a little bit behind in terms of getting the performance out of it," John Carmack told Edge. "The rasteriser is just a little bit slower - no two ways about that. "The RSX is slower than what we have in the 360. The CPU is about the same, but the 360 makes it easier to split things off, and that's what a lot of the work has been, splitting it all into jobs on the PS3," he said. The PS3 edition was thought to be the most technically capable of the console pair, thanks to id being able to squeeze the gigantic shooter onto a single-player Blu-ray disc, compared to Xbox 360's four DVDs. The developer also confirmed that a Mac version of Rage is still in development. Kva kjem dette av trur Dykk? Dårlege utviklarar? Eller er det PS3 sin arkitektur som gjer det vanskeleg for ID? Kjem til å gå for 360 versjonen - sjølv om denne har 4(!) DVDar. Får installere dei på HDDen. Berre spelet flyt, det er viktigast.
AltF4 Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Det er ikke det første spillet som lider på PS 3 men som går bra på Xbox 360. Nå kan jeg mindre enn 3 halve elger om konsoller og programering men det er mange utviklere som enten sliter eller bare styrer unna PS 3 fordi de ikke orker å bruke ressurser på å kode spillene for den konsollen. Dette spillet skal nok få være ute en stund før jeg går til et eventuelt kjøp, på lik linje med Borderlands. Om jeg skal ha det på pc eller box vet jeg heller ikke.
Laland Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Var det ikke iD som skrøt så veldig av Blu-ray og dets muligheter i spillsammenheng? Dette beviser ihvertfall at det skal mer enn èn faktor til for å få til den beste spillopplevelsen. Håper de ulike utgavene blir on-par før spillet er i butikken!
AltF4 Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 (endret) De har jo en kraft i det at alt innholdet havner på en disk. for meg er egentlig ikke noe dette salgsargument for jeg savner tiden da jeg måtte bytte disk - gode minner fra blandt annet Metal Gear Solid og Final Fantasy! Er det kommet noen slippdato for Rage? Er det lenge til det kommer så blir jo ikke hele fps-problemet nødvendigvis til å bli noe problem. Edit: Litt håpløs setning. Endret 31. juli 2009 av AltF4
GarethWest Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Skrevet 31. juli 2009 Viss eg hugsar rett, så vart jo GTA IV utsatt grunna performance problem på PS3.
Khogn Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Jeg ville vært meget forsiktig med å kalle iD Software for dårlige utviklere...
M@R7!N Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Tror nok det var en viss sarkasme i den kommentaren
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 (endret) Previously Carmack has stated that the PS3 is a little bit slower at running RAGE, but this is the first time we've been told by just how much. However, iD Software still intends to release all three versions at 60fps and they're confident they can achieve this. Kilde Bottomline: Spillet henger litt lenger bak på PS3, og det er derfor det har lavere FPS. Endret 31. juli 2009 av Bertelsen
Einride Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Jeg ville vært meget forsiktig med å kalle iD Software for dårlige utviklere... Det er vel få personar som vil kalle Carmack og teamet hans for dårlege utviklarar. Carmack har mange gode artiklar/blog-postar, der i blant om porting/utvikling av Wolfenstein til iPhone. Interessant lesing Previously Carmack has stated that the PS3 is a little bit slower at running RAGE, but this is the first time we've been told by just how much. However, iD Software still intends to release all three versions at 60fps and they're confident they can achieve this. Bottomline: Spillet henger litt lenger bak på PS3, og det er derfor det har lavere FPS. Nemlig, som er nevnt i quote i første post. Tvilar ikkje på at Carmack og co får til det som trengst for at alle plattformane skal klare 60 fps. "The PS3 lags a little bit behind in terms of getting the performance out of it," John Carmack told Edge.
Essem Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Var det ikke iD som skrøt så veldig av Blu-ray og dets muligheter i spillsammenheng? Dette beviser ihvertfall at det skal mer enn èn faktor til for å få til den beste spillopplevelsen. Håper de ulike utgavene blir on-par før spillet er i butikken! Blu-ray gjør stort sett jobben sin i denne sammenhengen, man får tross alt plass til spillet på én disk. Problemet til PS3 er vel heller det disse utviklerne sier, og disken spinner ikke akkurat fort rundt heller. Men det er vel mer PS3-en sin skyld.
Avean Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Carmack er et geni og sikkert smarteste i verden så det han sier stemmer vel sikkert, men at Xbox360 er kraftigere enn PS3 klarer jeg ikke å se for meg. Andre utviklere har jo sagt at Xbox360 har nådd sin grense med tanke på ytelse mens PS3 har fortsatt ukjent kapasitet pga Cell. Så det er mange historier der ute, men jeg tviler sterkt på at Xbox360 er den sterkeste konsollen.
Einride Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 "The RSX is slower than what we have in the 360. The CPU is about the same, but the 360 makes it easier to split things off, and that's what a lot of the work has been, splitting it all into jobs on the PS3," he said. Xbox 360 har ein kraftigare grafikkchip så vidt eg har skjøna (basert på "raw" tal: http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=19237), så det har han vel rett i. eDRAM-en på 360 GPU-en gir i tillegg "nesten gratis" 4xFSAA (og alpha blending), ein stor fordel i mange tilfeller. Er vel på CPU-sida at mange utviklarar sliter med PS3, og det er også der dei har mest å hente på optimalisering og full utnyttelse av den. Ein utviklar frå SCE Studios hadde ein presentasjon på GDC om korleis dei har utnytta Cell-prosessoren for God of War 3. Trur mange kunne lært eit triks eller to frå dei folka der
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Jeg tror at både Playstation 3 og Xbox 360 ligger ganske nærme hverandre når det gjelder ytelse. The man behind both CPUs gives his thoughts about the abilities of the two.When asked which was more powerful or effective, he replied: I think they are fairly equal. The interesting thing is that the PowerPC that's common in both is used in completely different ways. If you look at the CPU chip for the 360 and PS3, and the programming models and architecture, they came up with completely different solutions. And yet they use this same common core." -- Dave Shippy
Slettet-P4UHS Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 slik som jeg ser det er ps3 på en måte som jaguar. jaguar var kraftigere en snes f.eks, men grafikken var veldig lik. etter det jeg vet er ps3 kraftigere, men det gjør liten nytte om man ikke vet hvordan det utnyttes. det gjør at 360 og ps3 har veldig lik grafikk, mener jeg da. nå er jeg jo en liten sony fan her, men jeg går utifra det jeg har lest og lager min egen konklusjon folk er rett og slett ikke 100% på hvordan man utnytter ps3 best mulig, og om noen får det til tror jeg vi får se bedre resultater
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Tråden bør sperres fordi den byr til krangling Sånn som tråden er nå er det lite tegn til krangling. Folk burde vel klare å holde det slik?
Licht Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Jeg ville vært meget forsiktig med å kalle iD Software for dårlige utviklere... Hvorfor det? De har ikke gjort noe bemerkelsesverdig siden Quake 3 og RtCW, annet enn et par spektakulære kalkuner som Quake 4 - og i spillsammenheng er det en stund siden.
M@R7!N Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Poenget er vel ikke hvor gode spill de klarer aa lage, men heller at de har veldig god peiling paa aa utvikle grafikkmotorer. Carmack virker aa kunne litt av hvert
Akrabra Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Var det ikke så at crytek påstod de allerede hadde pushet ps3 til sin limit!?
Toman18 Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 (endret) Hmmm Er ganske så mangen utviklerere som ikke liker PS3, merkelig... Men hvorfor da er Killzone 2, Uncharted Drakes Fortune og kommende Uncharted 2 finere teknisk en omtrent alt av det jeg har sett hittil som gamer da? Tror heller at utviklerene er late... Kansje ikke dem finner den hellige gralen i Playstation 3en og pusher den så mye dem kan. Jeg synes sånne ting som dette er feilbasert, det er ikke maskinen som er svak, heller er det utviklerene som ikke har ideer om hvordan den skal utnytte den fullt ut, mangel på kunnskap, mangel på ideer og hvordan dem skal bygge enginen til å fungere på en PS3.... Har lest noe med angående det jeg sa i dem 4 linjene der, det er utviklererens feil, ikke konsollens... Endret 31. juli 2009 av Toman
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå