Gå til innhold

Tvil om Alan Wake til PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leste også at spill som crysis og veldig fete spill er dyre og lage og går nesten i tap når di laget det for pc mot konsoll.

 

Crysis tjente godt med penger dei men dei ville ha meir, har og lest at det var faktisk ungene til utviklerene som presset på for ein consoll versjon, om det er sant eller ikkje det vet eg ikkje.

 

Så jeg forstår litt og og har lest rundt at det er noen selskaper som starte og prioritere consoll spill fremover.

 

Starte? Dei har gjort det i årevis, men EA har litt motsatt tonefall nå

 

PC is "rapidly becoming the largest gaming platform in the world."

John Riccitiello, CEO EA

http://techreport.com/discussions.x/16867

 

Sjøl om det har vore noken få nyheter om at PC versjonen av forskjellige spill blir utsatt i forhold til consoll(som Dirt 2 og muligens dette) så virker det som det er langt færre spill som får denne behandlingen nå. Eg ser ein positiv trend der PC spill markedet vil vokse igjen, muligens litt på grunn av gamle utdaterte consoler som sliter med å klare det samme som PC.

Lenke til kommentar
@Nyhus: Greit at du liker MS, men unødvendig å kritisere Joachim Froholt, en av Gamer.no's beste skribenter, for at han skriver en liten, ubetydelig setning i underteksten. MS har gjort slikt før, hvorfor bli sur for at artikkelforfatter gjør noe så lite?

Jeg blir irritert da artikkelen og tråden ikke handler om MS, mao er et slik sleivspark totalt idiotisk og irrelevant. Så hvorfor ta det med?

 

Jeg kan ikke huske at MS har valgt bort spill til windows, jeg vet utviklere har brukt lenger tid på windows versjonen da spillene originalt blir laget til konsoll, men det er langt ifra det samme. Det er bare logisk at det tar ekstra tid om spillet skal bli portet i tillegg til laget. Og jeg klarer virkelig ikke se hvilke skyld MS har i det.

Og nei, jeg er ingen MS fanboy, jeg har linux på 3 pcer og windows på 2, jeg er bare ufattelig lei av unødvendige sleivspark mot firmaet.

Lenke til kommentar

Det kommer vell sikkert til PC, bare litt seinere. De vill tjene ræva med penger på konsollutgaven først, og det skjønner jeg godt - for PC spill i dag er bare tap i forhold. Men til gjengjeld tenker jeg fuck dem, tjen penger på konsoll utgaven dere, men mine penger går ikke til dette spillet.

Lenke til kommentar

Gratulerer til piratene som er i ferd med å drepe pcen som en mainstream spillplattform. Sier seg jo selv at microsoft ønsker at windowsbaserte pcer skal brukes til spill, men de ser jo også at spill som blir gitt ut til pc blir piratkopiert til døde og profitt fyker ut vinduet. Helt logisk at de velger å gi ut til xbox 360 sånn sett, da tjener de jo både penger på spillmaskinen pluss at programvaren faktisk blir kjøpt.

Lenke til kommentar
@Nyhus: Greit at du liker MS, men unødvendig å kritisere Joachim Froholt, en av Gamer.no's beste skribenter, for at han skriver en liten, ubetydelig setning i underteksten. MS har gjort slikt før, hvorfor bli sur for at artikkelforfatter gjør noe så lite?

Jeg blir irritert da artikkelen og tråden ikke handler om MS, mao er et slik sleivspark totalt idiotisk og irrelevant. Så hvorfor ta det med?

 

Jeg kan ikke huske at MS har valgt bort spill til windows, jeg vet utviklere har brukt lenger tid på windows versjonen da spillene originalt blir laget til konsoll, men det er langt ifra det samme. Det er bare logisk at det tar ekstra tid om spillet skal bli portet i tillegg til laget. Og jeg klarer virkelig ikke se hvilke skyld MS har i det.

 

Du tuller med meg nå? Jeg misliker ikke MS, men det er fakta at de har valgt å ikke gi ut spill til PC og prioritert 360'en. Remedy er ikke de første det skjer med. Microsoft er utgiveren, de velger hvilke plattformer spillet skal gis ut til. Og om vi ser for oss at de faktisk ønsker at spillet skal gis ut til PC, men at Remedy ikke gidder, da ansetter de noen andre for å gjøre den jobben. Det er gjort tidligere, blant annet gjorde EA det når Valve ikke gadd å porte The Orange Box til PS3.

Lenke til kommentar
Gratulerer til piratene som er i ferd med å drepe pcen som en mainstream spillplattform. Sier seg jo selv at microsoft ønsker at windowsbaserte pcer skal brukes til spill, men de ser jo også at spill som blir gitt ut til pc blir piratkopiert til døde og profitt fyker ut vinduet. Helt logisk at de velger å gi ut til xbox 360 sånn sett, da tjener de jo både penger på spillmaskinen pluss at programvaren faktisk blir kjøpt.

 

Synd, men sant :(

 

Er berre Blizzard igjen som lagar spel strictly til PC. Grunnen til det er at deira spel har ein massiv multiplayer-appeal, som krev at gamers har ekte cd-key. Hadde dei laga spel med hovedfokus på singleplayer så hadde ikkje blizzard vært den dei var i dag, og multiconsoll hadde vore ei sjølfølgje.

 

Når LAN blir tatt vekk frå SC2 er det også får å hindre piratar i å spele på nettverk over hamachi med falske kopiar. Noko som er ganske hårreisande når ein ser på prisnivået Warcraft 3 ligg på.

 

Sjå berre til folka bak Battlefield f.eks, eit firma som har hatt stor suksess med BF til data(solgt millionar av kopiar). Men i disse tider går deira fokus over til konsollen, med PC som 2.prioritet.

 

Fleire faktorar som spelar inn, men piratkopiering er den største. Eg har null sympati med piratar. og smilte då piratbay.org blei selt.

Lenke til kommentar
Fleire faktorar som spelar inn, men piratkopiering er den største. Eg har null sympati med piratar. og smilte då piratbay.org blei selt.

 

 

 

Har vel vært snakk om noe sånt som at de (GGF) lurer på å betale fildelerne som folk laster ned ting fra, og dersom dette tilfeldigvis viser seg å være ulovlig materialet, så kan det plutselig bli pirater som tjener penger på å være pirater...

 

 

Men enig, ufattelig provoserende når folk laster ned ulovlig, og ødelegger for oss andre :@

 

Ser ikke folk gleden av å ha en fysisk kopi? :S

 

 

Og MS mister pengene mine når det blir for 360...

Lenke til kommentar

Hvis dette er sant blir jeg veldig skuffet, er såklart eier av Xbox 360 osv. Men jeg liker å spille på PC best når jeg har sjangsen til å spille en god port. Huff, syntes synd på de som ikke har 360 hvis dette ikke kommer, sett utifra hvor bra det ser ut.

Endret av Memoen
Lenke til kommentar
Du tuller med meg nå? Jeg misliker ikke MS, men det er fakta at de har valgt å ikke gi ut spill til PC og prioritert 360'en.

At de har 360 som hovedprioritet er selvforklarende, men sleng gjerne opp noen eksempler på spill MS har valgt å ikke gi ut til PC. Jeg synes nemlig det virker som om flere og flere av konsollspillene slippes på pc. De kommer sjeldent samtidig, men de kommer og de fungerer. MS gjør en bedre jobb med det her enn de har gjort på lenge. Bare synd xbox 360 ble lansert, uten den møkkamaskinen der ville spillverden vært så mye enklere.

Lenke til kommentar
Du tuller med meg nå? Jeg misliker ikke MS, men det er fakta at de har valgt å ikke gi ut spill til PC og prioritert 360'en.

 

Sikkert sant nok, men er det så vanskelig å forestille seg hvorfor?

Ville du fortsatt å lage et dyrt produkt som blir oftere stjålet enn kjøpt?

Eller ville du ventet og sett om spillet ble en suksess på en annen konsoll først for så å ta sjansen på å slippe det til PC?

 

Det er veldig lett å være kunde og rope "SVIKER!", noe annet er å tenke fornuftig og fra selgernes sted.

 

da ansetter de noen andre for å gjøre den jobben. Det er gjort tidligere, blant annet gjorde EA det når Valve ikke gadd å porte The Orange Box til PS3.

 

Og som en konsekvens av det har Valve uttalt at de ikke vil komme til å produsere spill med utgangspunkt i PS3, men vil heller holde seg rettet mot PC og Xbox 360 som en konsekvens av dette.

Rett og slett fordi de følte at PS3 eierne fikk et "dårligere produkt" enn Xbox 360 eierne gjorde.

 

Kanskje ikke så lurt alikevel?

 

 

Jeg synes folk heller burde rette hatet sitt mot piratene, og bruke tid og energi på det, i stedet for å klandre "the big man".

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...