Gå til innhold

Ny PC til arma 2.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er veldig dårlig på dette med bygging og slik i dataverdenen, og er ekstremt dårlig på dette med hardware til maskinen, så jeg trenger litt hjelp.

 

Jeg ønsker hovedsakelig og spille Arma2 på maskinen, og da ønsker jeg jo naturlig og ha god grafikk. Ønsker og spille det på Very High settings.

 

Men hvilken PC skal jeg kjøpe som støtter dette?

 

Ønsker helst en bærbar, men regner med at det ikke blir aktuelt, med tanke på at jeg da gjerne må betale altfor mye for den.

 

 

Maks pris bør vell være 10.000,- men setter stor pris på om det hadde gått an og fått det billigere..

_______________________________________________________________________________

 

Her er system kravene som er satt på spillet.

 

Minimal PC System Requirements

Dual Core CPU (Intel Pentium 4 3.0 GHz, Intel Core 2.0 GHz, AMD Athlon 3200+ or faster) 1 GB RAM GPU (Nvidia Geforce 7800 / ATI Radeon 1800 or faster) with Shader Model 3 and 256 MB VRAM

Windows XP

DVD (Dual Layer compatible), 10 GB free HDD space

 

Optimal PC System Requirements

Quad Core CPU or fast Dual Core CPU (Intel Core 2.8 GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+ or faster)

2 GB RAM Fast GPU (Nvidia Geforce 8800GT or ATI Radeon 4850 or faster) with Shader Model 3 and 512 or more MB VRAM

Windows XP or Windows Vista

DVD (Dual Layer compatible), 10 GB free HDD space

______________________________________________________________________________

 

På komplett.no så går det jo ann og "bygge" sin egen maskin, er det noe og anbefale?

eventuelt så kan dere bygge en maskin der. og så poste linken her?

 

Jeg trenger desperat hjelp, har spilt det bitte litt på min bærbare LG (eller annet). Men selv om grafikken er på det laveste, så lagger det hvis det skjer litt mye på engang.

 

På forhånd, Takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skall du overclock nye pc eller ikke. I7 om skall clocke eller ville jeg gått for amd.

 

Det løsser seg bygge pc selv. fleste plasser sender mye dill på pcen. drar prisen opp.

 

 

Svar du om skall oc eller skall jeg sette opp pc til deg :p

 

Hva er overclock? Og hva er positivt med og overclock da?

Lenke til kommentar

La oss si du har en 3 ghz coreduo prossessor, vis du overklokker kan du for eksempel få prossessoren opp til 3.3ghz dermed er prossessoren kjappere, det samme er det med RAM.

 

Men vis man skal overklokke er det greit å ha bedre kjølevifter enn de du får med når du kjøper utstyret eller vannkjøling ettersom at det skapes mer varme. Men vis du ikke vet hva overklokking er burde du nok ikke prøve deg på en splitter ny data :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Tror du sliter med å finne en pc som kan kjøre det spillet på Very high uten å overklokke noe. Fælt å si det, men det er sånn verden er nå, spill krever mer enn det som finnes av hardware.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

vente på Phenom II 965 kommer om ikke skall OC, den kjører på 3.4ghz. Den kommer 17 aug.

 

 

IKKE KJØP CORE 2 SERIEN så lenge du har penger kjøpe I7 eller AMD.

 

 

 

Intel I7

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...aggon_id=102234

 

Om du skall overlocke litt. er dette bra valg. Du kan bytte ut tower for finne liker bedre. Og jeg brukte Modulær PSU den blir litt dyrer en vanlig psu. Denne pc kan du oppgradere Crossfire om vil.

Endret av Agrophel
Lenke til kommentar

hmm, jeg har ikke funnet noen maskin enda, så det er kjekt og se at folk svarer enda på denne. Det som er problemet er at jeg har minimalt med pc erfaring, eneste jeg har klart, er og legge inn et trådløst nettverk i datamaskinen, så når folk sier jeg skal overclocke maskinen så forstår jeg naturligvis ikke det, noen som kan prøve og forklare det med lette ord?

Endret av Morten87
Lenke til kommentar

Men som jeg sa tidligigere i denne topicen, se på denne maskinen: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=94109

 

Den skal klare å kjøre alle de nyeste spillene, litt over 10k, men det er 100% verdt det.

 

 

Så kan du jo bare be noen kjente bygge den for deg (hvis de har Peiling på sånt da).

 

 

Setter opp noen linker om hva en 4890 kan gjøre :)

 

 

Links:

 

Crysis

 

ARMA 2

 

 

 

 

Ja, den drar så og si alle de nyeste spillene på Max settings :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...