Gå til innhold

Anmeldelse: Handball Manager 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har alltid lurt på om det fantes håndball spill, og syns det har vert litt merkelig at det ikke har kommet et håndball manager spill ala football manager. Men når det førts har kommet så virker det ikke som noe særlig til spill :)

 

Men om alle ligaer hadde vert lisensiert, og spillet hadde vert like bra laget som football manager spillene så kunne det blitt bra tror eg, noen innspill?

Lenke til kommentar

Jaja, synes det skinner gjennom anmeldelsen at anmelderen ikke har så mye til overs for håndball... Men det er i det minste forklart i forkant..

 

Men og sammenligne det med FM09 osv er jo noe som kommer som en selvfølge, men nå vil jeg ikke tro at et lite tyskt firma skal kunne levere et like godt spill på ferre forsøk enn FM har gjort..

 

Jaja, kommer nok ikke til å kjøpe, men synes man er litt overfladiske her.

Lenke til kommentar

Det er helt riktig at håndball ikke akkurat er favorittsporten min, men det har ikke hatt noen innvirkning på hvordan jeg har sett på dette spillet. Er grunnmekanismene gode så kan man pakke hvilket som helst skall på det, men her er det ingenting som fungerer. Svært få spillere har ekte navn, kampmotoren er helt på jordet, både den tekstbaserte visningen og 3D-visningen er totalt misvisende og det er rett og slett veldig lite som minner om håndball i det store og hele her.

 

De sammenligningene som har blitt gjort med Football Manager og Championship Manager er ikke direkte sammenligninger av funksjoner men heller mer generelle trekk. Grunnen til at de ble bragt opp er for å illustrere hva de to spillseriene gjør godt og har gjort godt i alle år for å forklare hva Handball Manager gjør galt. Jeg har slettes ikke forventet et spill på nivå med FM09, men jeg kan heller ikke sitte og smigre spillet for positive sider det ikke besitter fordi utviklerne ikke har hatt mange nok forsøk på seg.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si at jeg synes anmelder på noen måte har et for negativt syn på sporten. PÅ en annen side vil jeg påstå at anmelder har manglende forståelse på sporten i sin helhet og sentrale trekk ved den.

 

I "håndballverdenen" kan nok tysk Bundesliga sammenlignes med engelsk Premier League. Altså en av verdens fremste ligaer innen idretten. Så jeg vil sette mine mynter på at en god del nordmenn, om ikke aktivt, følger med på tysk Bundesliga. Dette forsvarer jo så klart ikke at resten av ligaene glimter i sitt fravær, og anmelder gjør rett i å trekke for dette. :)

 

Personlig så tror jeg ikke man kunne laget et vellykket manager spill av dette uansett hvor velpolert og teknisk bra dette hadde fremstått. På samme måte tror jeg at man ikke kan lage en vellykket FIFA klone med håndball. Jeg tror at håndballens kompleksitet rett og slett gjør det for vanskelig og nyte sporten i form av spill.

 

And that's my two cents... ;)

Lenke til kommentar

Det burde egentlig si seg selv at det ikke er mulig å lage noe bra håndballmanager-spill. Det er altfor mye taktikk, fart, omveltinger og hendelser til at det skal kunne bli noe annet enn en lidelse å følge med på. Det eneste som mulighens hadde vært verre å få referert i tekst måtte vært basketball.

 

Selv ishockeymanager-spillene var egentlig dømt til å mislykkes av ovennevnte grunner, selv om de i det minste fungerte sånn tålig.

Lenke til kommentar

Det er ikkje sikkert at Lervik har noko imot handball, men eg vil tippe at ein som faktisk liker handball er ueinig i dette:

 

Fotball er en sport som gjerne preges av få mål, og når Fernando Torres tar deg opp til 2-1 på overtid så føles det naturligvis langt mer tilfredsstillende enn når Nikola Karabatić kaster inn 29-28 et par sekunder før slutt.

 

Ein som liker handball syns nok at det er omvendt. Eg veit i alle fall om fleire som syns det er omvendt. (eg er ikkje ein av dei)

 

Ellers stemmer nok alt.

Lenke til kommentar
Det er ikkje sikkert at Lervik har noko imot handball, men eg vil tippe at ein som faktisk liker handball er ueinig i dette:

 

Fotball er en sport som gjerne preges av få mål, og når Fernando Torres tar deg opp til 2-1 på overtid så føles det naturligvis langt mer tilfredsstillende enn når Nikola Karabatić kaster inn 29-28 et par sekunder før slutt.

 

Ein som liker handball syns nok at det er omvendt. Eg veit i alle fall om fleire som syns det er omvendt. (eg er ikkje ein av dei)

 

Ellers stemmer nok alt.

Tja, i all idrett er man sjeleglad for å vinne rett før slutt, men etter å ha spilt håndball i tretten år kan jeg skrive under på at det er langt mer VANLIG med en avgjørelse rett før slutt (og dermed mindre overraskende, ridende rytter til hest, kanskje), så i et fotballmanager-spill kan det nok kjennes enda bedre ut, jeg ser ikke noe feil i uttalelsen i alle fall. Men det er jo en subjektiv mening, så det er naturligvis ikke feil at dine bekjente beskriver det som du gjør heller.

 

Edit: klargjøring

Endret av JoeDohn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...