Gå til innhold

1TB harddisk til Xbox360?


Anbefalte innlegg

Jeg hadde nok kjøpt den på 1TB om den kommer. Liker å legge inn alle spillene mine på harddisken pga loadetider og mindre bråk. Har 120GB nå, men har kun 18GB igjen. Må snart begynne å slette noen spill for å få plass til nye.

Men man har ihvertfall valget om å innstalere på hdd, litt latterlig sånn som det er på PS3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper ikke jeg må betale enda en tusenlapp for den harddisken i så fall :/, men det må jeg vel.

Det er jo dagens pris på 120GBen så nei, prøv heller 10k =P

På den fronten liker jeg Sonys løsning bedre

Og hvilken løsning er det? Å prakke på forbrukeren ekstrautstyr enten han vil eller ikke? :)

 

Tidligere tenkte jeg også som deg. At det var typisk Microsoft å ta betalt for alt ekstrautstyr som nettverkskabel, harddisk og Live-tjenesten som egentlig burde være en "del av pakka". Men i det senere har jeg skiftet mening, ettersom man kan skreddersy akkurat den pakken man trenger, kontra Sony som "prakker på deg" både det ene og det andre.

 

Ta en Playstation 3 som eksempel. Hvor står prosentandel av eierene er det som trenger Bluray? Som trenger 120 GB diskplass? Som trenger trådløst nettverkskort. Allikevel er det satt som en låst standard at alle modellene skal inneholde dette, og at man dermed må kreve en god del mere penger per konsoll enn det Microsoft trenger å gjøre.

 

Jeg syntes Microsofts prispolitikk er godt gjennomtenkt, ettersom selve prisen på konsollen lokker din gjennomsnittelige forbruker til kjøp, kontra en betydelig dyrere Playstation 3. Spesielt når det gjelder Core/Arcade og Premium/Pro.

 

Så kan man da eventuelt kjøpe seg ekstra harddiskplass og trådløst nettverkstilkobling hvis man skulle trenge det. Kjøper man en arcade skal man ha råd til dette med god margin og fortsatt ha penger til gode versus det å gå for en PS3.

Lenke til kommentar
Håper ikke jeg må betale enda en tusenlapp for den harddisken i så fall :/, men det må jeg vel.

Det er jo dagens pris på 120GBen så nei, prøv heller 10k =P

På den fronten liker jeg Sonys løsning bedre

De ville selvfølgelig ha senket prisen på 120gig hvis 1TB harddisken kom i salg, akkurat som de gjorde med 20gig da 120gig kom i salg.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Håper ikke jeg må betale enda en tusenlapp for den harddisken i så fall :/, men det må jeg vel.

Det er jo dagens pris på 120GBen så nei, prøv heller 10k =P

På den fronten liker jeg Sonys løsning bedre

10k? Hvor i all verden har du det fra? Hvor mye den vil koste avhenger av flere ting. For det første, hva er selve kostnaden for disken? 1TB-disker er ikke så dyre lenger. Så kommer påslaget fra MS for kabinettet rundt disken og interfacet mot X360. Og så kommer det et ekstra "sucker"-påslag fordi det er et fullstendig proprietært interface som kun MS styrer over.

 

Prisen vil antagelig ligge et sted mellom ett og to tusen kroner. Sannsynligvis nærmere 2000. 10k er helt på viddene.

Lenke til kommentar
Hehe, Blu-ray har 400GB. ^_^

Eh? Single-layer BD har en kapasitet på 25GB, dual-layer har en kapasitet på 50GB.

 

Oh shit, jeg mente 500GB. :)

 

500GB :D

500GB :D

Hva med 1TB?

Fascinerende. Uansett kan man ikke sammenligne optisk media med en harddisk. En harddisk er laget for å kunne lese og skrive i svært høy hastighet. BD er ikke i nærheten av søke- og lesehastigheten til en harddisk, og skrivehastigheten tror jeg ikke vi behøver å snakke om. Og jeg tviler på at en BD-skriver som klarer å skrive til 25 lag vil bli spesielt billig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...