Gå til innhold

E3 for pc, en skuffelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Multiplatform spill kommer det haugevis til Pc ja, ingen tvil om det. Men lite med ekslusive spill til pc for tiden, en håndfull rts spill og mmorpg spill. Omtrent samtlige spill du nevner der hadde jeg personlig valgt å spille på konsoll selv om jeg har mer en nok hardware til å kjøre det på pc.

Eneste gangene jeg har sett pc gamere stå i kø for å kjøpe spill er under World of Warcraft og dens tillegspakker, det er eneste gangene. Når stor spillene til konsollene kommer så løper folk regelrett til butikkene for å sikkre seg eksemplarer...hvorfor er det ikke slik med pc? Tror dere vet svaret selv om dere ikke vil nevne det.

Men det er bare min mening...har bare holdt på med spill i 22år da jeg som 8 åring startet denne galskapen.

EDIT: Hm...hørtes jævlig teit ut når jeg leste den siste biten der slik...hehe! Pointet mitt er vel at jeg har spillt spill i 22år nå..og jeg ser klart at pc som spillplattform taper i forhold til hvordan det var for bare noen år siden. Pc er påvei ut mens konsollene er påvei inn...uansett om en liker det eller ikke....

Endret av _LarZen_
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dragon age er laga for pc, men blir porta over til PS3/xbox. BTW dragon age er ferdig på pc. Blir ikke relesa før PS3/Xbox er ferdig.

Ser ingen grunn kjøpe pc spill i buttik. www.cdon.no sender jo pc spillene så du får dem på relese dagen.

Skrevet
Og samtlige blir best å spille på konsoller...og laget for konsoller og konvertert til pc.

En ting er helt sikkert, Dragon Age: Origins blir bedre på pc. Det er laget for PC og konvertert til konsoll. Det er også et toolset til PC som ikke er tilgjengelig på konsoll.

Skrevet (endret)
Multiplatform spill kommer det haugevis til Pc ja, ingen tvil om det. Men lite med ekslusive spill til pc for tiden, en håndfull rts spill og mmorpg spill. Omtrent samtlige spill du nevner der hadde jeg personlig valgt å spille på konsoll selv om jeg har mer en nok hardware til å kjøre det på pc.

Eneste gangene jeg har sett pc gamere stå i kø for å kjøpe spill er under World of Warcraft og dens tillegspakker, det er eneste gangene. Når stor spillene til konsollene kommer så løper folk regelrett til butikkene for å sikkre seg eksemplarer...hvorfor er det ikke slik med pc? Tror dere vet svaret selv om dere ikke vil nevne det.

Men det er bare min mening...har bare holdt på med spill i 22år da jeg som 8 åring startet denne galskapen.

EDIT: Hm...hørtes jævlig teit ut når jeg leste den siste biten der slik...hehe! Pointet mitt er vel at jeg har spillt spill i 22år nå..og jeg ser klart at pc som spillplattform taper i forhold til hvordan det var for bare noen år siden. Pc er påvei ut mens konsollene er påvei inn...uansett om en liker det eller ikke....

Koffer springe til buttiken når man enten kan laste ner(lovlig) eller bestille(får det som regel dagen før release dato). Kanskje PC folk rett å slett er litt lurere en consol folka:p

edit: Lite sitat fra Cevat Yerli(Crytek CEO) om Crysis 2

The PC version will outscale and outperform the consoles. Between each console I believe the experience will be finally both next-generation, but similar experience.

http://www.escapistmagazine.com/news/view/...ilar-On-360-PS3

Endret av SynTerro
Skrevet
Og samtlige blir best å spille på konsoller...og laget for konsoller og konvertert til pc.

En ting er helt sikkert, Dragon Age: Origins blir bedre på pc. Det er laget for PC og konvertert til konsoll. Det er også et toolset til PC som ikke er tilgjengelig på konsoll.

Helt enig, det tror jeg blir skikkelig klønete å spille på konsoll. Det blir nok pc versjonen på meg der slik om ikke konsoll versjonen overasker ang kontrollen noe jeg tror blir rotete.

Skrevet
Men lite med ekslusive spill til pc for tiden, en håndfull rts spill og mmorpg spill.

Pointet mitt er vel at jeg har spillt spill i 22år nå..og jeg ser klart at pc som spillplattform taper i forhold til hvordan det var for bare noen år siden. Pc er påvei ut mens konsollene er påvei inn...uansett om en liker det eller ikke....

Hver gang noen fabler om det, så må man vel dra fram denne lista, og det er jo bare spill som man tror skal være bra. Kommer fremdeles tonnevis flere spill til PC enn til konsoll. Heldigvis.

http://adrianwerner.wordpress.com/games-of-2009/

Skrevet (endret)
Men lite med ekslusive spill til pc for tiden, en håndfull rts spill og mmorpg spill.

Pointet mitt er vel at jeg har spillt spill i 22år nå..og jeg ser klart at pc som spillplattform taper i forhold til hvordan det var for bare noen år siden. Pc er påvei ut mens konsollene er påvei inn...uansett om en liker det eller ikke....

Hver gang noen fabler om det, så må man vel dra fram denne lista, og det er jo bare spill som man tror skal være bra. Kommer fremdeles tonnevis flere spill til PC enn til konsoll. Heldigvis.

http://adrianwerner.wordpress.com/games-of-2009/

Nice

Ein god del intresange titler der som eg ikkje har hørt om, må sjekke den lista litt meir nøye når eg får tid.

Endret av SynTerro
Skrevet (endret)

For min del så har ikke pc hatt noe bra eksklusive utenom WarCraft 3 og Half Life 2 og dem som har kommet med senere årene har ikke vært noen form en hit hos meg innen spillbarhet. Crysis er et godt eksempel det er bare grafikk i fokus og ikke mer, gameplayet har jeg sett før, og en historie du begynner å snorke av

Godt jeg solgte pcen, hadde jeg kun hatt en pc så hadde jeg kjeda meg langsomt...!

Så ja E3 er alltid vært en skuffelse på pcfronten, ingen spill som vil ta meg tilbake å kjøpe meg en pc. Jeg trodde Crysis og Crysis Warhead skulle bli dem 2 titlene jeg skulle beholde pcen men neida, for et blindkjøp det var, 10000kr brukte jeg på makkverkpcen.... Og speccsa var langt over gjennomsnittet i Norge :p, men hjelper så lite når det mangler spill som fenger meg. Hadde Gears Of War 2, God Of War, Killzone 2, MGS IV og mangen fler vært kun pc only da hadde jeg hatt pc ;)

Tror faktisk det var Counter Strike som gjorde meg til en pchater fordi gameplayet er gammelt og du gjør det samme hele veien.. Godt jeg la opp!!!

E3 for konsoller har det vært i flere år, har ikke sett noe forykende fra pcfronten siden 2003 ;)

Endret av Toman
Skrevet

^fail

Crysis blir hva du gjør det til. Hvis du roller gjennom det på Easy-mode uten å tenkte taktisk overhodet så er det ikke rart at du har sett gameplayet før, men prøv det på Delta så blir du tvunget til å bruke Nanosuiten for å hjelpe deg. Dessuten er det svært open-ended til å være et FPS, de aller fleste oppdragene åpner for forskjellige måter å angripe målet på, du kan kapre et kjøretøy og assaulte rett forfra som en Rambo-wannabe, eller du kan snike deg over åsen og skyte enkeltfiender med lyddemper mens du holder deg usett i cloak-mode. For ikke å snakke om alle de forskjellige mulighetene for mods. Last ned Reality Enhancement mod og fortell meg at du kjeder deg!

Og hva faen? Gjør man det samme i Counter Strike hele veien? Aner du hvor mange forskjellige spillmoduser og maps det finnes til CS? Hvis du bare spiller CS vanilla så er du en jævla idiot. Det blir som å kritisere Little Big Planet uten å oppdage at det går an å laste ned/lage nye maps-_-'

Skrevet
Tror faktisk det var Counter Strike som gjorde meg til en pchater fordi gameplayet er gammelt og du gjør det samme hele veien.. Godt jeg la opp!!!

Gameplayet er kanskje gammelt, men det er fortsatt det beste multiplayer-spillet på markedet (CS1.6, that is.)

Protip: All multiplayer er repetitivt.

Og hva faen? Gjør man det samme i Counter Strike hele veien? Aner du hvor mange forskjellige spillmoduser og maps det finnes til CS? Hvis du bare spiller CS vanilla så er du en jævla idiot. Det blir som å kritisere Little Big Planet uten å oppdage at det går an å laste ned/lage nye maps-_-'

Nei, det blir ikke det samme. LBP er lagd for brukerskapt innhold, det er hele opplevelsen. "CS vanilla" er regnet som en e-sport og klarer temmelig fint å stå på egne bein.

Skrevet

Bortsett fra tourneyfags så er det vel få som spiller bare CS vanilla? Folk spiller Brawl uten items, Fox only, Final Destination på compoer, men det er fortsatt dritkjedelig og ikke slik det er meningen å spille spillet.

Skrevet

Vel, "tourneyfags" er en temmelig stor del av spillerbasen. Synes ærlig talt du er en idiot hvis du bare spiller public på CS. Da hadde du hatt det bedre med et spill som CoD4.

Hvis jeg forstår deg riktig, siden du drar inn Brawl og tourneyfags, så anser du vanlig CS som dritkjedelig og ikke slik det er meningen å spille spillet. Haha, ok? Du mener funmaps, surf, hNs, gungame og andre teite gamemodes er meningen med spillet?

Skrevet

Synes det er mange år siden det har vært så mange bra spill til PC på trappene jeg.

Det kan vel kanskje skyldes at jeg er en stor fan av Bioware og at de kommer med 3 titler i år! Dragon Age, Mass Effect 2 og SWTOR. Jøss!

Jeg spillte Mass Effect på xbox da det kom dit først men etter å ha prøvd PC varianten er det nesten så jeg angret på at jeg ikke ventet. Denne gangen er det ikke tvil, Mass Effect 2 blir spillt på PC. Heldigvis kommer det vel når det skal, dvs ikke senere enn samtidig som konsoll varianten.

Jeg liker FPS spill, strategi spill (særlig 4x), rollespill og MMO spill. Jeg mistenker også at jeg kommer til å kjøpe noen av disse nye adventure spillene som er på trappene. Alt dette er overlegent mye bedre på PC.

Nei konsoll er triste greier. Det er grenser for hvor mye morro en kan få utav bilspill og guitar hero. Det mest spillte konsollspillet i min vennekrets for tiden er vel Tank Wars. Men det må sies at det også var bedre på en 386 pc i 1993 enn det er på xbox i dag.

Skrevet
Vel, "tourneyfags" er en temmelig stor del av spillerbasen. Synes ærlig talt du er en idiot hvis du bare spiller public på CS. Da hadde du hatt det bedre med et spill som CoD4.

Tourneyfags som bare spiller vanilla er en svært liten, ynkelig del av spillerbasen. De aller fleste spiller det for the lulz. Hvis man whiner over at CS har for lite variasjon så har man bare ikke sett godt nok etter. Og hvorfor er CoD4 bedre egnet for public enn CS? Personlig spilte jeg CoD4, både public og clan, i en lengre periode. Slutta ganske nylig though, mest fordi ingen jeg kjenner ville spille med meg lenger=(

Hvis jeg forstår deg riktig, siden du drar inn Brawl og tourneyfags, så anser du vanlig CS som dritkjedelig og ikke slik det er meningen å spille spillet. Haha, ok? Du mener funmaps, surf, hNs, gungame og andre teite gamemodes er meningen med spillet?

Jeg mener at den store greia med CS er variasjonen. Det har en gamemode for alt. Sure, vanilla mapsene er gøy til tider det, men det mister sjarmen sin etter en stund mener nå jeg.

Skrevet (endret)

Rpg,adventure og fps er og blir best på pc.

Og det er de eneste typen spill jeg bryr meg om.

Dragon age må jo bare bli bra.

Nytt monkey island blir spennende. (håper remake av the secret of monkey island kommer på pc også)

Det er jo utrolig hvor mye de selger av dritt spillene sine på konsoll.

Av de ørten tredje person og bil spill som kommer ut, så er jo bare en liten del noe bra i det hele tatt. (for og ikke nevne de de utallige dårlige sport og film spillene.)

Men de selger godt utrolig nok.

Mistenker att konsoll spillere ikke er så kvalitetsbeviste ovenfor historie og dybde i sine spill, og bare vil ha litt rask action..

Og ja jeg synes fler spiller spill kan være morsomme en kveld med kompisene og noen øl, men ikke noe jeg sitter og spiller alene og bruker tid på og sette meg inn i.

Endret av petrus
Skrevet
Rpg,adventure og fps er og blir best på pc.

Og det er de eneste typen spill jeg bryr meg om.

Dragon age må jo bare bli bra.

Nytt monkey island blir spennende. (håper remake av the secret of monkey island kommer på pc også)

Det er jo utrolig hvor mye de selger av dritt spillene sine på konsoll.

Av de ørten tredje person og bil spill som kommer ut, så er jo bare en liten del noe bra i det hele tatt. (for og ikke nevne de de utallige dårlige sport og film spillene.)

Men de selger godt utrolig nok.

Mistenker att konsoll spillere ikke er så kvalitetsbeviste ovenfor historie og dybde i sine spill, og bare vil ha litt rask action..

Og ja jeg synes fler spiller spill kan være morsomme en kveld med kompisene og noen øl, men ikke noe jeg sitter og spiller alene og bruker tid på og sette meg inn i.

The Secret of Monkey Island: Special Edition kommer både til PC og XBOX360

Tales of Monkey Island kommer til PC og Wii

PC er den einaste platformen som får begge deler. :D

Skrevet
Tourneyfags som bare spiller vanilla er en svært liten, ynkelig del av spillerbasen. De aller fleste spiller det for the lulz. Hvis man whiner over at CS har for lite variasjon så har man bare ikke sett godt nok etter. Og hvorfor er CoD4 bedre egnet for public enn CS? Personlig spilte jeg CoD4, både public og clan, i en lengre periode. Slutta ganske nylig though, mest fordi ingen jeg kjenner ville spille med meg lenger=(

Jeg mener at den store greia med CS er variasjonen. Det har en gamemode for alt. Sure, vanilla mapsene er gøy til tider det, men det mister sjarmen sin etter en stund mener nå jeg.

Har da aldri sagt at det er mange som bare spiller vanlig CS, sier at prioriteringen til de fleste er vanlig CS. Det store med CS(1.6) er det perfekte gameplayet, e-sporten og miljøet rundt det, ikke diverse gamemodes og funmaps. Spiller selv en del deathmatch og hNs, samt diverse funmaps med klanen/venner etter sene kvelder. Men 5on5 kamper, om det så er med mixer, gathers eller klanen, er grunnen for at jeg og mange andre spiller CS.

Syntes bare uttalelsen din om at folk som bare spilte vanlig CS er noen jævla idioter var drøy, og stusset litt på sammenligningen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...