Gå til innhold

E3 for pc, en skuffelse?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg sett flere personer på dette forumet som klager over at det ble vist så lite til pc.

 

Jeg satt å leste denne artikkelen fra ign og jeg teller intet mindre enn 9 spill til pc, alle sammen store spill og potensielle klassikere. Er 9 potensielt bra spill hvirkelig ikke nok? Tror flere glemmer at mange av spillene som er eksklusive til Xbox360 også kommer til PC, siden MS ikke bryr seg om å nevne dette.

Vel?

 

edit: La til spillene i artikkelen.

Star Wars: The Old Republic (PC)

Left 4 Dead 2 (PC/Xbox360)

Mass Effect 2 (PC/Xbox360)

Alpha Protocol (PC/Xbox360/PS3)

Dragon Age: Origins (PC/Xbox360/PS3)

Crysis 2 (PC/Xbox360/PS3)

Modern Warfare 2 (PC/Xbox360/PS3)

Monkey Island Returns (PC/Xbox360/PS3?)

Alan Wake (PC/Xbox360)

Endret av Joakim_B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke fulgt så nøye med på E3 fra tidligere år, men kanskje E3 er mer en konsollting? Kanskje de største utgiverne satser mer på konsoll, og derfor ser vi ikke så mye av dem på E3? (sier ikke at det ikke er mange bra spill på pc). Og så har vi jo også at valve og slike ikke kommer så ofte med trailerfilmer hvis de ikke er helt sikre på det. Blizzard har jo en egen greie så det er kanskje derfor de ikke har kommet med noe.

 

Leste ikke artikkelen, men 9 spill er ikke så lite da.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Jeg er vel en av dem som har reagert på dette og skrevet litt om det på bla dette forumet. Jeg synes det er utrolig rart og jeg har fulgt med på E3 endel år og dette er vel det dårligste E3 ang pc spill jeg kan huske.

 

Er som Gormers sier at endel ekslusive X360 spill også kommer til Pc, men i det store bildet så er det ikke mange. Er litt rart diverse spill sider har laget en sak rundt dette?

Lenke til kommentar

PC-utviklere bryr seg heller lite om E3, tror jeg. E3 er vel spillenes svar på MTV-awards eller noe i den duren. Mye glitter og stas, liten substans. Er vel mest store utgivere som er der, og de bryr seg nok mest om konsollspill, som de tjener mest penger på, og er lettest å selge til massene.

 

Dessuten ble jo masse Monkey Island presentert, og det banka jo alle de andre spillpresentasjonene som ble gjort der. :p

Lenke til kommentar

Mange PC titler kommer fra mindre utviklere som har mindre ressurser til å bruke på PR og hyping av produktene sine. Hvis de i det hele tatt gidder å møte opp på E3 har de mindre båser, mindre, eller ingen presentasjoner og dermed får de tilsvarende mindre pressedekning. I tillegg blir PC ofte nevnt nærmest som en ettertanke i artikler som omtaler multiplattformspill. Resultatet blir at mange rett og slett ikke får med seg mange av titlene som kommer PCen.

Lenke til kommentar

Er jo også slik at konsollene er splittet i tre fraksjoner som kjemper om kundene. Dette er ikke et problem for PC folk. Da f.eks Alienware ikke kjemper med HP om kunder på spillsiden. Nintendo,Sony og MS bruker uhorvelig mye penger på dette her for å tjene på det i det lengre løp via økt markedsandel= mer salg. Det er vel svært får, et par unntak selvfølgelig, som har penger til å satse stort på E3, og får der med ikke like stor PR. Alle de store selskapene var vel der? Valve? Activison? EA? Kan jo også hende MS/Sony/Nintendo dyttet litt penger deres vei for å gi maks gass på konsolldelen og heller coolen med PC titler, eller at utviklerne ser at det er på konsoll det er penger å tjene og dermed ikke fører så mye PR mot PC delen.

 

Det er iværtfall mine tanker rundt dette :)

Lenke til kommentar

Husk Blizzard er ikke på 3E

 

Der kommer det 3 spill etterhvert.

 

Diablo 3 PC/MAC

Starcraft PC/MAC

Ukjent mmo

 

Starcraft kommer sikkert i år, men usekker på D3

 

Mange så selskaper så ikke er på E3. E3 er for store selskap visker E-peen

Nye Wicher kommer også på PC, men blir vel sikkert ikke i år.

 

Monkey Island Returns kommer bare på pc/wii i starten

 

Flere PC spill:

BioShock 2

Assassins Creed 2

Final Fantasy 14 PC/PS3

Endret av Agrophel
Lenke til kommentar
Monkey Island Returns!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ :D:D:D:D:D

 

Monkey Island Returns? Det kommer 2 nye Monkey Island-spill. Det ene heter "Monkey Island Special edition" og utvikles av LucasArts. Dette er en ren remake av "Secret of Monkey Island" som var det første Monkey Island-spillet. Det andre heter "Tales of Monkey Island" og er episodebasert. Dette utvikles av Telltale. Bare for å presisere ;)

 

Gleder meg syyyyykt til begge to!! :D

Endret av lenny25
Lenke til kommentar

The Agency

Alpha Protocol

Americas Army 3

All Points Bulletin

Assasin's Creed 2

Battlefield 1943

Bad Company 2

Borderlands

Call of Juarez 2

Crimecraft

Crysis 2

Dawn of Discovery

Dirt 2

Disciples 3

Dragon Age

Fuel

Hearts of Iron 3

Heroes of Telara

Homefront

Just Cause 2

Left 4 Dead 2

Mafia 2

Mass Effect 2

Metal Gear Solid

Monkey Island

Need for Speed Shift

Operation Flashpoint 2

Overlord 2

Prototype

Red Faction

Rogue Warrior

Saboteur

Singularity

Splinter Cell Conviction

Split/Second

Star Wars The old Republic

Street Fighter IV (PC versjon)

Wolfenstein

 

Dette er noken PC spill som blei vist på E3, og det er mange fler men gidde ikkje ramse opp alt.

 

Mens eg syns dei godt kunne hatt et PC show og som viste kun PC spill.

 

nVidia, AMD/ATI, Intel, PCGA og Microsoft burde hat noke interesse i dette

Endret av SynTerro
Lenke til kommentar

Og samtlige blir best å spille på konsoller...og laget for konsoller og konvertert til pc. Nei dette er stusslige greier om en er en rein pc gamer. Men det er noe en har vist lenge...fins omtrent ikke pc spill i butikkene engang om en sammenligner med konsoll spill.

 

Dog noen butikker har ikke stoppet å selge pc spill helt enda heldigvis. Er glad jeg har konvertert til konsoller for å si det slik ellers hadde jeg vært rimelig frustrert...

 

Men Blizzard kommer vel med en liten neve pc ekslusive spill snart slik at pc gamere der ute ikke dør helt av ekslusive pc spill tørke.

Lenke til kommentar
Og samtlige blir best å spille på konsoller...og laget for konsoller og konvertert til pc. Nei dette er stusslige greier om en er en rein pc gamer. Men det er noe en har vist lenge...fins omtrent ikke pc spill i butikkene engang om en sammenligner med konsoll spill.

 

Dog noen butikker har ikke stoppet å selge pc spill helt enda heldigvis. Er glad jeg har konvertert til konsoller for å si det slik ellers hadde jeg vært rimelig frustrert...

 

Men Blizzard kommer vel med en liten neve pc ekslusive spill snart slik at pc gamere der ute ikke dør helt av ekslusive pc spill tørke.

 

eh.. Mange spill her som blir bedre på PC

 

Americas Army 3 kun PC

APB kun PC

FPS spill og enkelte 3rd Person skytespill er som vanlig best på PC så forventer følgene spill å bli best på PC

Battlefield 1943

Bad Company 2

Call of Juarez 2

Crysis 2(utviklerene er hardcore PC folk)

Homefront

Just Cause 2

Left 4 Dead 2(Her er jo PC hovedplatform)

Mafia 2(Igjen gode PC utviklere bak)

Mass Effect 2(ME1 var ein meget god port og forventer at dette og blir bra)

Operation Flashpoint 2

Splinter Cell

Wolfenstein

 

I tilleg trur eg følgene spill blir gode PC spill

Assasin's Creed 2

Dawn of Discovery(RTS best på PC)

Dragon Age

Monkey Island selvføgelig

 

++ noken enkelte eg er meir eller mindre usikker på

 

Stort sett får PC det samme spillet bare med litt bedre graffik og støre muligheter for controler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...