Agrophel Skrevet 31. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2009 PC Gaming Alliance research indicates desktop game sales rose 18 percent worldwide last year; installed base stands at 228 million. According to the PCGA's 2008 Horizon's Report, PC gaming software saw revenues reach $12.7 billion in 2008 which is a rise of $1.9 billion, or nearly 18 percent. Overall, the study found that the PC software and hardware market stood at $68 billion in 2008, with the PCGA saying that number is expected to balloon to $143 billion by 2013. More than 42 million PC desktops and 31 million notebooks capable of playing games were shipped during the year. This figure is expected to grow to 59 million and 118 million, in five years. Gaming-capable PCs and notebooks were also estimated to be about 228 million during the year, and the PCGA estimated the 2013 installed base will grow to 600 million. Hvem sier at PC spiller er død ? :> Lenke til kommentar
Ruiner Skrevet 31. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2009 Hele dealen med at PC spill holder på å dø er bare rykter, bare se på steam og alt av onlinespill som selger for tiden. Visse rollespill er mest populære til PC enn konsoller (Med unntak av japanske rollespill som får konsollprioritet) Kan heller ikke tenke med at det ville være altfor gøy å spille FPS spill på en begrenset konsollkontroller Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 31. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2009 Begrenset kontroll faktisk? Hvor mange knapper trenger man for et FPS spill? Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 31. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2009 Hele dealen med at PC spill holder på å dø er bare rykter, bare se på steam og alt av onlinespill som selger for tiden. Visse rollespill er mest populære til PC enn konsoller (Med unntak av japanske rollespill som får konsollprioritet) Kan heller ikke tenke med at det ville være altfor gøy å spille FPS spill på en begrenset konsollkontroller Rart hvordan konsoll FPS er de som har gjort det best de siste årene da? Oo Personlig liker jeg følelsen av rumble når jeg skyter osv og. Og tross alt stiller jo alle likt, ingen frykt for at noen har en fordel fordi de har kjøpt mus med 1grams vekter osv Men men, liker FPS på både konsoll og PC, men i det siste syns jeg ikke det har kommet noen særlig gode spill til PC som jeg ikke kunne skaffe til xbox. Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 31. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2009 Veldig gode tall, spesielt med tanke på finanskrisen. PC-spilling vil ikke dø ut. Mye mer å hente der ennå. Begrenset kontroll faktisk? Hvor mange knapper trenger man for et FPS spill? Nå mener han helt sikkert analogstikkene sammenlignet med mus. Og her er det ikke en diskusjon en gang. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 31. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2009 Om diskusjonen er om det er mest morsomt å spille med mus enn kontroll er det ikke så opplagt Presisjon derimot er noe nytt. Rart, salg øker mens alle klager på pirater og finanskrise? Jaja, bra det går bra med spill salg iallefall. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 31. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2009 Rart salget øker men antall spill i butikker bare minker.... Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 31. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2009 Store utgivere har bedre råd til å håndtere tap fra piratkopiering. Små utgivere og utviklere som gir ut selv kan derimot bli mye hardere rammet enn store utgivere. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 31. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Har egentlig fått inntrykk av at de "største" spilla (som kommer fra store utgivere naturligvis) er dem som sliter mest og blir det største offeret for piratkopiering (f. eks crysis). Spilla er jo dyrere å lage, så risikoen blir større. Små og billige spill kan fort bli megahitter (som world of goo), og er sjeldnere offer for piratkopiering. Det er bare noe jeg synes det virer som da, kan jo hende at de største utgiverne er dem som syter mest og. Endret 31. mai 2009 av Gormers Lenke til kommentar
Luremus70 Skrevet 31. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2009 Begrenset kontroll faktisk? Hvor mange knapper trenger man for et FPS spill? For litt mer avanserte PC-FPS'er enn CS trenger man minst 20 knapper + en god mus. For simple og forenkla konsoll-FPS'er det begrensningene i selve kontrolleren og maskinen som bestemmer hvordan spillet skal være, så der vil alltid antall knapper "tilfeldigvis" passe med håndkontrollen. Uavhengig om det egentlig er den beste løsningen for spilltypen. PC spillere har 100% valgfrihet og bestemmer helt selv hvordan kontrolloppsett og alle andre innstillinger skal være. Og det er faktisk ganske avgjørende i raske online FPS'er. Det er ingen andre enn meg selv som bestemmer hvordan oppsettet skal være i mine spill, på min PC! Så for meg er det åpenlyst at FPS på PC er best, men smaken er som baken...osv. F.eks. det er mange som spiser og liker mat laget med mikrobølgeovn, selv om de veit at det finnes alternativer som smaker bedre, men som tar litt mere tid og arbeid. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 31. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2009 Kan du fortelle om ett av disse avanserte FPS'ene? Sist FPS jeg spilte på PC var crysis. Der var det mus, musknapp 1 og 2, skrollehjul WASD, C? og ctrl. Det var alt jeg trengte, men som sagt ingen stor online FPS fanatiker. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 31. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2009 Er vel ikke så mye å diskutere da dem fleste fps spill idag blir laget med tanke på konsoller.... Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 31. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2009 Dette er ikke en diskusjon om kontroll i skytespill. La diskusjonen ligge. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 31. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2009 Gode nyheter for de av oss som ikke har konsoll. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 1. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2009 Eller de som har begge deler? Er mye jeg liker bedre med håndkontroll, men visse typer RPG og spesielt RTS er nok fortsatt best på PC i min bok. Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 8. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2009 Store utgivere har bedre råd til å håndtere tap fra piratkopiering. Små utgivere og utviklere som gir ut selv kan derimot bli mye hardere rammet enn store utgivere. Gutta bak Red Orchestra er uenige med deg. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 8. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2009 Store utgivere har bedre råd til å håndtere tap fra piratkopiering. Små utgivere og utviklere som gir ut selv kan derimot bli mye hardere rammet enn store utgivere. Nå sammenfaller dette pirathysteriet med muligheten for at indie-utviklere får både eksponert og solgt produktet sitt gjennom digitale distribusjonstjenester som ikke kveler alt som heter profitt; Steam, Gamersgate, osv. Til og med veldig gamle spill - prosjekter som utviklerne for lengst har lagt døde - sanker nå inn en pen slump takket være digital distribusjon. Lenke til kommentar
Tottoro Skrevet 9. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2009 Hadde man bare gått for å gi ut spill digitalt, hadde det vel ikke vært noe pirat. Selger jo som hakka møkk på Steam, Gamersgate osv. Mye av grunnen er at folk er for late til å stikke til en butikk også. Ikke bare at det koster penger. Det er i allefall min egen erfaring. Blir ikke lut fattig av 4- 500 spenn som gir meg god underholdning en stund. Men de burde faktisk kjøre ut flere demoer av spill. Dette er en ting de nesten har slutta med. Greit å få testa spillet før man bruker penger på det. Varj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå