Gå til innhold

Team Fortress 2 - tråden for diskusjon, tips og råd!


Medaljeutdelingen  

45 stemmer

  1. 1. Hva slags medalje fikk du?



Anbefalte innlegg

Litt kjipt dette her. Medicer har en tendens til å gå for soldiere fremfor demoer, noe som resulterer i at soldiere får en automatisk fordel :/

 

Soldier er sterk nok fra før, demo har større behov for et ekstra våpen!

 

Soldier sterk? Har fordeler? Er ikke helt enig der. Soldieren har 25 mer hp, mindre clip size, stegere og rakettene går rett fem til det treffer noe. En demoman har sånn sett "fordelene": Sticky spam, payload sticky camp, cp sticky camp, raskere, og enda mer spam med de små bombene. Ser ikke fordelen jeg da.

 

Og synes nesten omvendt av deg, for når jeg spiller går medicene etter demoene xD

Endret av SvinepelS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg synes det første systemet var mye bedre. Da var det ikke bare å spille mye, men om du faktisk var god fikk du premie for det. Noen som vet hva grunnen til at de skiftet til dette (i følge meg) middelmådige systemet? Mistet raskt lysten på å få milestones.

En ting til som også var morsomt med det første systemet var at jeg ikke hadde noen som helst mening på hvordan jeg fikk det våpenet. Da ble jeg nødt til å gå på Gamefaqs for å se. Noe jeg angrer litt på at jeg gjorde. Så lysten på achievements dalte langt nedover på listen av ting jeg har lyst på.

Lenke til kommentar

jeg synes det første systemet var mye bedre. Da var det ikke bare å spille mye, men om du faktisk var god fikk du premie for det. Noen som vet hva grunnen til at de skiftet til dette (i følge meg) middelmådige systemet? Mistet raskt lysten på å få milestones.

 

 

Noe av grunnen var at Valve så på statistikken at ekstremt mange spillere ikke fikk nok achievements til å unlocke de nye våpnene. Så de gjorde det sånn at det eneste du trengte å gjøre var å spille spillet. Jeg foretrekker det gamle systemet hvor du jobber mot et mål og får en "premie" for det. (Selv om enkelte av achievementene ble litt vel tullete, og fører til at du ødelegger for laget ditt istedet for å hjelpe det..) Så det var bra at de gjeninnførte det i tillegg etter "massivt press" på forumet. Det nye systemet ble rett og slett for random. Men jeg har etterhvert fått et par unlocks som jeg aldri gadd å skaffe "selv" som KGB's osv..

Lenke til kommentar

jeg synes det første systemet var mye bedre. Da var det ikke bare å spille mye, men om du faktisk var god fikk du premie for det. Noen som vet hva grunnen til at de skiftet til dette (i følge meg) middelmådige systemet? Mistet raskt lysten på å få milestones.

 

Fordi folk byttet over til den klassen man måtte være for å få achievements og unlocks. Og dermed hadde du 10 <sett inn oppdatert klasse her> løpende rundt på hvert lag, og et ødelagt spill. Folk klagde, og dermed skiftet Valve over til random drops. Ikke en perfekt løsning det heller, men det fungerte bedre enn de møljene som oppsto når en klasse fikk nye våpen.

Dessuten var systemet såpass kravstort at folk ikke fikk annet valg enn å spille spillet annerledes enn det det var tenkt til (jeg husker med gru godt dagene hvor det sto 5 heavies og hold m1 inne ved dispenseren min). Hvor god du var spilte ingen rolle, det var hvor ivrig etter å spille ditt eget løp som betydde noe. Og det fungerer ikke i et lagspill som TF 2 er.

Folk stakk til slutt på achievementservere, men da var jo poenget med systemet borte. Man skulle få våpnene ved å oppnå noe, men det gjorde man ikke ved å farme dem på slike servere.

 

 

Nå har de desverre returnert til møljedagene ved å ha en kamp mellom Demoman og Soldier.

 

Og som riboflavin sier: Valve så at folk ikke fikk tilgang til de nye våpnene.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

jeg synes det første systemet var mye bedre. Da var det ikke bare å spille mye, men om du faktisk var god fikk du premie for det. Noen som vet hva grunnen til at de skiftet til dette (i følge meg) middelmådige systemet? Mistet raskt lysten på å få milestones.

 

Fordi folk byttet over til den klassen man måtte være for å få achievements og unlocks. Og dermed hadde du 10 <sett inn oppdatert klasse her> løpende rundt på hvert lag, og et ødelagt spill. Folk klagde, og dermed skiftet Valve over til random drops. Ikke en perfekt løsning det heller, men det fungerte bedre enn de møljene som oppsto når en klasse fikk nye våpen.

 

AHhahahah. Nei. Feil feilfeilfeilfieifleflef phail!

 

Selv folk som ikke spiller public har fått med seg at det LIKEVEL, ved HVER class update har vært overtall, av den klassen. I tillegg, var ikke noe problem å få unlocka våpen... Achievment maps, grinding med venner. YOu name it.

Lenke til kommentar

Hm. Vet ikke helt om jeg synes sverd og skjold passer inn i TF2 universet (selv om det er en gal, drita skotte som bruker dem). Synes også det er rart at de gir demo alle disse "avanserte" melee-fighter greiene, det er jo liksom ikke hans rolle i det hele tatt.

 

Når det gjelder sverdet, står det ingenting om det er sterkere enn flaska eller ikke. (Å hogge hue av folk er jo bare en "kosmetisk" forskjell, selv om det sikkert kan se festlig ut) Hvis det ikke i utgangpunktet gjør mer damage (og ikke critter uten charge), er det kanskje ikke så lett å skaffe seg denne health og speed boost'en. Om det er verdt det kommer vel an på hvor mye mindre health man starter med..

 

Skjoldet ser ut til å kun gi ekstra beskyttelse mot flamethrower/flaregun, andre demomen, og soldiers som bruker rocketlauncher (og ev. andre eksplosive våpen de får). Alle andre våpen (det vil si de aller fleste) hjelper det ikke mot. Så i de fleste situasjoner spørs det vel om det er verdt å bytte ut sticky launcheren med skjoldet. Hvor nyttig charge er gjenstår å se. Kanskje det er bra for å dytte folk bort fra cp'er osv

 

Har på følelsen at soldier også kan få noe som gir "stats boost" når du dreper folk. I den linken jeg posta over er det en liten reklame med en ny rocket launcher hvor det står "Transfer his fame to you".

Lenke til kommentar

jeg synes det første systemet var mye bedre. Da var det ikke bare å spille mye, men om du faktisk var god fikk du premie for det. Noen som vet hva grunnen til at de skiftet til dette (i følge meg) middelmådige systemet? Mistet raskt lysten på å få milestones.

 

Fordi folk byttet over til den klassen man måtte være for å få achievements og unlocks. Og dermed hadde du 10 <sett inn oppdatert klasse her> løpende rundt på hvert lag, og et ødelagt spill. Folk klagde, og dermed skiftet Valve over til random drops. Ikke en perfekt løsning det heller, men det fungerte bedre enn de møljene som oppsto når en klasse fikk nye våpen.

 

AHhahahah. Nei. Feil feilfeilfeilfieifleflef phail!

 

Selv folk som ikke spiller public har fått med seg at det LIKEVEL, ved HVER class update har vært overtall, av den klassen. I tillegg, var ikke noe problem å få unlocka våpen... Achievment maps, grinding med venner. YOu name it.

 

I named it. Det du skriver er jo akkurat det jeg skrev - folk spilte ikke spillet slik det er meningen det skal spilles, men som Valve ødela når de "tvang" (Medic var den første klassen som ble oppdatert, og hadde for det første meget svake achievements og for det andre et krav om man man tok absolutt alle for å få alle 3 unlocks) Medics til å jakte Scouts med syringegun, fikk Heavy til å campe spawn mens man spiste Sandvich og sørget for at Pyro løp rundt emd øksa ute for å hogge folk ihjel. Ingen suksess når folk flest fra før spiller Pyro med W+m1.

 

Og Highlander er vel så vidt jeg vet en måte å spille TF 2 på også. Jeg kan ikke reglene, men så vidt jegt vet er det 9 spillere på hvert lag som hver bruker èn klasse og dør man må man vente på neste runde. Men som sagt - jeg er usikker på reglene for Highlander TF 2.

 

Skjold og sverd til Demo... Sentry bør virkelig ikke bli lidende av eksplosjonsskadebegrensningen. Da kan jo en Demo storme en sentry uten å være redd for å tape.

 

@Riboflavin: Fler av unlocksene er laget slik at de ikke passer klassen i utgangspunktet. Nettopp for å gi klassen en ny måte å spilles på. Backburner, Force A Nature og Dead Ringer gir alle en annerledes måte å spille henholdsvis Pyro, Scout og Spy. Jarate gir Sniper en større mulighet for å hjelpe laget, og gjør ham samtidig mer avhengig av å ikke være alene.

Lenke til kommentar

Updaten virket dårlig ved første øyeblikk. Nå, derimot, virker den veldig tøff! Som AltF4 sa, så er de nye våpnene til for å skape nye spillestiler, og det er akkurat det som er tilfellet nå. Gleder meg til å se hva det siste våpenet til Demoman er, og i hvertfall våpnene til Soldier!

 

Det står på blog-siden, at denne updaten skal komme den 17, altså torsdag...så soldier's våpen blir vel avslørt i morgen, tenker jeg :D

Lenke til kommentar

@Riboflavin: Fler av unlocksene er laget slik at de ikke passer klassen i utgangspunktet. Nettopp for å gi klassen en ny måte å spilles på. Backburner, Force A Nature og Dead Ringer gir alle en annerledes måte å spille henholdsvis Pyro, Scout og Spy. Jarate gir Sniper en større mulighet for å hjelpe laget, og gjør ham samtidig mer avhengig av å ikke være alene.

 

Nja, jeg synes avstanden i det å ta demoman fra "area denial" med stickies til en som flyr på folk med et skjold er litt lenger enn de andre eksemplene. Det blir jo interessant å se hva det nye primærvåpenet blir, kanskje det balanserer ting ut på en eller annen måte. Det bør i hvertfall være et eller annet som eksploderer, han er jo tross alt en demoman ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...