Gå til innhold

Program som varsler om tordenvær?


Anbefalte innlegg

Har nettop flyttet til Drøbak, har tordnet i hele ettermiddag, langt mer en det gjorde på Svalbard der jeg kom fra....

Finnes det et program som sjekker online om tordenvær kommer? Slik at jeg kan få en advarsel om når det er meldt, eller når det kommer?

 

Hadde vært kjekt :yes:

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har tordnet i alle retninger i stort sett hele ettermiddag (jeg bor ca. 2km øst for Drøbak). Det kom en meget kraftig tordenbyge rundt kl. 18.00 med vannrett regn og kraftige tordensmell. Jeg rakk heldigvis å skru av PC'n i tide. Lynet slo ned i en trafo ca. 20 meter fra huset og strømmen var borte i rundt 1 time.

 

Akkurat nå har været letnet litt. En positiv ting er at temperaturen i løpet av dagen har sunket fra rundt 30grader til 20grader. Mye mer behagelig :yes:

Lenke til kommentar

Kjekt med UPS, bortsett fra at jeg ikke har jording i kontakta, og da ingen overspennings-vern, men kjekt å kunne skru av maskina vanlig når strømmen går. For i dag gikk strømmen 3 ganger på rappen. I hele distriktet.

 

Får håpe sikringskapet ryker får det går ut til resten av nettet i huset.

Lenke til kommentar
er det bare jeg som ikke er redd når det tordner?

jeg sitter på pc`en og surfer aldri skjed noe da internett kabelen min går under jorda er vel sjansene ganske små at den blir truffet.

Hehe.. har akkurat samme tankegang som deg:)

surfer som om ingenting har skjedd jeg..

 

Naturfagspensum, 1. klasse på Videregående lærer vi at lynet lett kan slå et par meter ned i bakken og ødelegge kabler... Sikkert LITT tryggere, men ikke så veldig, tenker jeg...

Lenke til kommentar
er det bare jeg som ikke er redd når det tordner?

jeg sitter på pc`en og surfer aldri skjed noe da internett kabelen min går under jorda er vel sjansene ganske små at den blir truffet.

Hehe.. har akkurat samme tankegang som deg:)

surfer som om ingenting har skjedd jeg..

 

Later som ingenting jeg også :D har aldri skjedd noe

Lenke til kommentar

Naturfagspensum, 1. klasse på Videregående lærer vi at lynet lett kan slå et par meter ned i bakken og ødelegge kabler... Sikkert LITT tryggere, men ikke så veldig, tenker jeg...

 

Mange ganger slår ikke lynet ned fra himmelen slik som mange tror, men fra bakken og opp. At kablene ligger i jorden gjør det ikke noe særlig mye sikrere nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...