Gå til innhold

Generell diskusjon om bøker og alt som har med dem å gjøre!



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Liker best fantasy, og min favoritt er da A Song of Ice and Fire. Jeg liker også historical fiction, særlig Emperor og Conqueror seriene av Conn Iggulden. Har ikke avlagt stemme enda, i håp om at historisk fiksjon vil bli lagt til. :-)

 

Eg har lest dei første 3 bøkene i Emperor-serien, men dei var fulle av feil da. Spesielt så irriterte det meg at Cæsar sin store legion her heiter "Den tiende", når "alle" veit at hans store legion var "Legion XIII(3.) Gemina".

 

 

Har lagt til A Song of Ice and Fire på boklista mi, men det tar nok tid før eg får starta.

Lenke til kommentar
Eg har lest dei første 3 bøkene i Emperor-serien, men dei var fulle av feil da. Spesielt så irriterte det meg at Cæsar sin store legion her heiter "Den tiende", når "alle" veit at hans store legion var "Legion XIII(3.) Gemina".

 

 

Har lagt til A Song of Ice and Fire på boklista mi, men det tar nok tid før eg får starta.

 

Ja, det er mange feil, men så er det derfor det kalles fiksjon. :-) Han tar seg mange friheter, men jeg tror det gjør det litt mer spennende. Ikke det at det ikke er spennende å lese om Cæsar fra før av da. ;-)

Lenke til kommentar

Ah historisk fiksjon er som oftest god lesning. Er ikke sikker på om det helt faller inn under den sjangeren, men jeg liker bøkene til Paulo Coelho, da spesiellet Alkymisten og Heksen fra Portobello. Og også den norske historien om Kristin Lavransdatter. :)

 

A Song of Ice and Fire er noe å se frem til Flosshatt, det er en av de beste seriene jeg har lest (ca 3 plass på min liste og det er en bragd ;) ).

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar
Eg har lest dei første 3 bøkene i Emperor-serien, men dei var fulle av feil da. Spesielt så irriterte det meg at Cæsar sin store legion her heiter "Den tiende", når "alle" veit at hans store legion var "Legion XIII(3.) Gemina".

 

 

Har lagt til A Song of Ice and Fire på boklista mi, men det tar nok tid før eg får starta.

 

Ja, det er mange feil, men så er det derfor det kalles fiksjon. :-) Han tar seg mange friheter, men jeg tror det gjør det litt mer spennende. Ikke det at det ikke er spennende å lese om Cæsar fra før av da. ;-)

 

Eg veit, men som historieinteressert og stor Cæsar-fan irriterar der meg også litt. Det er nemleg mange feil, som også er ganske store(som t.d. at Brutus var med han og slåss i Gallia, og at Gaius Marius blir drepe)

 

A Song of Ice and Fire er noe å se frem til Flosshatt, det er en av de beste seriene jeg har lest (ca 3 plass på min liste og det er en bragd ;) ).

 

Blir nok nokre månedar før eg får starta, men eg får sikkert lest mange bøker i sumar, og satsar på at eg får starta på den ein gong i løpet av sumaren.

Lenke til kommentar
Blandt fantasyforfattere/serier har jeg lagt min elsk på Terry Goodkinds Sword of Truth...

Har ikke lest bøkene enda, men har akkurat begynt å se serien som er basert på dem og den virker ganske så bra. Så hvordan er bøkene i forhold til serien? Har planer om å teste dem ut i løpet av sommeren. :)

Lenke til kommentar

Jeg har selv sett den serien, og er enig i at den er bra. Sesong 1 er akkurat ferdig. Men bøkene er mye bedre, serien lider litt av at den må ha en historie som avsluttes i hver episode, så den følger ikke boken så nøye. Det er mye som ikke er i serien, men som er viktig i boken. Vet ikke om det kommer i senere sesonger da. Men bøkene er i alle fall å anbefale. Jeg ble veldig knyttet til personene i bokserien, mye på grunn av måten historien ble fortalt på. Mot slutten av serien, bok 9 tror jeg det var, var faktisk første gang (og hittil eneste) jeg faktisk gråt litt av en bokserie. Så hvis du liker serien kan jeg nesten garrantere at du vil like bøkene. Det er vel anvendt tid og penger. :w00t::thumbup:

 

Edit: Kan komme med en liten minianmeldelse hvis du vil ha. ;)

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Har no ca. 200 sider igjen av "The Shadow Rising", og når eg er ferdig med den så skal eg lese "The Hobbit" av Tolkien og "Fyrsten" av Machiavelli. Det er to bøker eg har planlagt å lese lenge, og dei er heller ikkje så lange, så det går nok på litt under ei veke viss eg har ein del tid til å lese på.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Kom meg aldri inn i Hobitten da jeg prøvde for en stund siden, de første sidene var gurglende kjedelige. Men så skal det sies at mitt lesehumør varierer ekstremt, gi meg en seilbåt i kroatia, og jeg har lest ut 6 bøker på 1 uke.

Lenke til kommentar

Children of Hurin er utruleg god! Eg likte den betre enn Ringenes Herre, men så leste eg den på engelsk og RH på norsk, så det er sikkert det. Ei veldig tragisk forteljing er det, men fantastisk god.

 

Eg satser på at eg får tak i Fyrsten idag, og blir ferdig innan helga i alle fall (har mange innleveringar, prøvar og framføringar som eg må øve til), så starter eg på Hobbiten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...