Gå til innhold

Playstation 3. Elendig kvalitet?


Anbefalte innlegg

Hei! Sendte for en god stund siden inn min PS3-konsoll pga feil. Fikk igjen en ny kort tid etter fra Nordisk. Denne hadde derimot det problemet at jeg fikk støvsugerlyd fra vifta allerede etter noen sekunder med spilling. Når jeg sier støvsugerlyd mener jeg virkelig støvsugerlyd! Maskin nummer to ble dermed også sendt inn. Jeg fikk nylig ny maskin nok en gang fra Nordisk. Denne har akkurat samme problemet som den forrige, bare at det tar litt lenger tid før støvsugerlyden kommer. Synes uansett at det er uakseptabelt at maskina skal bråke så mye når jeg betalte 4000kr for den. Min første maskin kom overhodet ikke i nærheten av et slikt støynivå.

 

Laget denne tråden både for å få ut litt frustrasjon, og for å høre om noen her har lignende erfaringer. Noen her som har lignende støyproblemer med sin PS3? Er nesten så jeg gir opp håpet om å få en fungerende konsoll. Nordisk sender meg jo bare dritt!

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjeldent jeg hører folk omtale feilraten til PS3 så negativt, spesielt når det er så nærliggende å sammenligne med 360ens rate på mellom 25% og 50% (på det verste. Det er blitt bedre i ettertid). Sist gang jeg hørte et nogenlunde offisielt tall på feilraten til PS3 så var den mellom 2 og 4 promille, så du har nok bare vært uheldig.

 

Du bør uansett passe på at du setter maskinen på en plass hvor den får god luftgjennomstrømning på alle sider. Støvsug også alle vifteinngangene (min PS3 begynte å bråke litt nylig, men etter en runde med støvsugeren ble den kjempestille igjen). Hold den unna varmeovner.

Lenke til kommentar

Jeg har litt av samme inntrykk som deg når det gjelder "nye" maskiner fra NordiskFilm. Jeg fikk tilbake en 60GB etter 3mnd venting. Denne virket i 4minutter før den ble svart og døde. Måtte da vente 3 nye mnder før jeg fikk en fungerende maskin tilbake. Denne har dog virket utmerket i flere mnd nå. Skulle tro at de "overhalte" maskinene ikke er grundig nok testet, det er ihvertfall min oppfatning. Har hørt om flere som har fått "ny" maskin igjen som har sluttet å virke etter kun kort tid.

Men hvis dette er 3gang du opplever feil på din maskin har du rett på å heve kjøpet. Gjør dette og stikk å kjøp en ny maskin, det hadde ihvertfall jeg gjort.

Lenke til kommentar
Jeg har litt av samme inntrykk som deg når det gjelder "nye" maskiner fra NordiskFilm. Jeg fikk tilbake en 60GB etter 3mnd venting. Denne virket i 4minutter før den ble svart og døde. Måtte da vente 3 nye mnder før jeg fikk en fungerende maskin tilbake. Denne har dog virket utmerket i flere mnd nå. Skulle tro at de "overhalte" maskinene ikke er grundig nok testet, det er ihvertfall min oppfatning. Har hørt om flere som har fått "ny" maskin igjen som har sluttet å virke etter kun kort tid.

Men hvis dette er 3gang du opplever feil på din maskin har du rett på å heve kjøpet. Gjør dette og stikk å kjøp en ny maskin, det hadde ihvertfall jeg gjort.

 

Vet att den muligheten er der men dessverre så får man ikke kjøpt en bakoverkompatibel konsoll av mere PS3 i butikk lengre.

Lenke til kommentar
Går det an å bare bruke en helt vanlig støvsuger utforbi PS3en sine vifter, ikke helt inntil og bare gå over med den?

Alle vifter burde vel kunne støvsuges på den måten. Har aldri prøvd med en PS3, men regner med at det er det samme for den som alt annet som bruker vifter.

Lenke til kommentar

Hmmm, har flere ganger spekulert i om folk faktisk leser førstepost før de svarer. Virker egentlig ikke sånn... Problemet mitt er overhodet ikke støv, støvutblåsing eller støvsuging. Det er snakk om PS3-konsoller som bråker SOM en støvsuger når de er nye. Samt om Nordisk ofte sende ut maskiner med feil....

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...