Gå til innhold

Hør på og kommenter sangen postet over!


Gormers

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk, vakker, fortryllende, fantastisk, glimrende, inspirerende og har jeg sagt fantastisk. Dette treffer meg midt i hva det nå er slags del av hjernen som styrer musikk. Så vakkert og så trist samtidig. Det minner meg veldig om noe fra en eller annen film, men kommer ikke på hvilken. Skulle nesten tro denne sangen var fra en film. Er den?

 

Mer:

http://open.spotify.com/track/5Lnjinmd1WxXysrqVEK7fE

 

Og btw teksten i sangen jeg postet er faktisk sunget på ekte Latin, men å forstå teksten er ikke poenget med slik musikk (ikke for meg i alle fall).

Lenke til kommentar

For meg så høres dette ut som helt standard J-rock. Sikkert greit nok om man er vant med sjangeren, men blir for sært for min del. Spesielt vokalen skurrer når man ikke er vandt med asiatisk populærmusikk.

 

 

 

@Rider: Tror deler av "Host of Seraphim" ble brukt i "The Mist", men er nesten garantert brukt i andre sammenhenger også. Starten høres forsåvidt ut som noe av Phillip Glass, så det er mulig jeg blander med Koyaanisqatsi.

Uansett, Dead Can Dance er desidert verdt å høre på, og har inspirert bøttevis av senere artister (alt i fra Bel Canto til Ulver).

Endret av Miles Teg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...