Gå til innhold

Nerde tråden


Anbefalte innlegg

Alle vi her inne er vel nerder :lol:

men hvem er mest? skriv historier, ta bilder av ting du har osv for og vise at du er den største nerden på forumet her! :D legger ut noen ting etterhvert sikkert jeg også

Jeg er nerd fordi jeg kunne klart å skrive nerdetråden i ett ord.

 

Edit: GREIT. Jeg kan sikkert skrive noe saklig òg.

Begynte så smått med gaming rundt Doom-tider, til tross for at jeg var et ungt og sårbart sinn. Red Alert og andre C&C-spill var lenge favorittene mine. Jeg liker strategi, og det er sikkert teit og sånn i disse FPS-tider, men det er nå bare sånn det er.

 

Pappaen min har jobbet med IT så lenge jeg kan huske, men firmaet hans gikk konkurs etter et innbrudd hvor de mistet utstyr til i overkant av en million. Jeg er i tillegg skolenerd, og engasjerer meg veldig i de fagene jeg finner interessante, og jeg er elendig i matte. Jeg bygde pc-er en periode, med dekorative kabinett, men det sluttet jeg med da komponentene ble mer og mer kompliserte og det ble mer og velge mellom og himmel, så sliten man blir etter en stund.

 

Jeg har en xbox (to, faktisk, om man regner med den lillebror har på rommet) og kjæresten har wii. Også har vi spill, jeg har ikke orden på hvor mange. Det skal dog nevnes at jeg er mer norsknerd enn jeg er spillnerd, selv om det er litt trist å innrømme.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er nerd fordi jeg kunne klart å skrive nerdetråden i ett ord.

 

Edit: GREIT. Jeg kan sikkert skrive noe saklig òg.

Begynte så smått med gaming rundt Doom-tider, til tross for at jeg var et ungt og sårbart sinn. Red Alert og andre C&C-spill var lenge favorittene mine. Jeg liker strategi, og det er sikkert teit og sånn i disse FPS-tider, men det er nå bare sånn det er.

 

Pappaen min har jobbet med IT så lenge jeg kan huske, men firmaet hans gikk konkurs etter et innbrudd hvor de mistet utstyr til i overkant av en million. Jeg er i tillegg skolenerd, og engasjerer meg veldig i de fagene jeg finner interessante, og jeg er elendig i matte. Jeg bygde pc-er en periode, med dekorative kabinett, men det sluttet jeg med da komponentene ble mer og mer kompliserte og det ble mer og velge mellom og himmel, så sliten man blir etter en stund.

 

Jeg har en xbox (to, faktisk, om man regner med den lillebror har på rommet) og kjæresten har wii. Også har vi spill, jeg har ikke orden på hvor mange. Det skal dog nevnes at jeg er mer norsknerd enn jeg er spillnerd, selv om det er litt trist å innrømme.

 

Jeg er kjæresten hennes.

 

/thread

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Tidvis får jeg slengt "nerd" etter meg når jeg eks. viser at jeg kan masse i et program som de fleste har store problemer med. Går mest i eks. Phottoshop og 3Ds Max, men igjen er det folk med minimal generell programforståelse.

Vet at jeg ikke er "hardcore nerd", men generelt datainteressert, uten at det plager meg nevneverdig.

Lenke til kommentar

Min karriere som "nerd" begynte året 92 med relativt aktiv pc-gaming. Da var jeg blitt nesten 5 år og fikk bryne meg på noen av de tøffeste pc-spillene gjennom tidene. Nevner spill som Lemmings, Ducktales, Tetris, Formula One Grand Prix med flere. Dette var spill med vasktekte 2D-grafikk i et begrenset fargespekter. Oh yes. Jeg skal ikke si at jeg husker hvilken platform jeg spilte dem på, men mistenker at det kan ha vært en god gammeldags Apple-maskin. Etter å ha fått en slik introduksjon til spill skulle det jo vanskelig kunne overgås. Men det var med stor glede jeg fikk øynene opp for Super Nintendo Entertainment System, eller SNES, hos en venn på barneskolen. Dette må ha vært rundt 95. Her gikk det i spill som Super Mario Bros. 2, Donkey Kong Country og det alltid så herlige Super Mario Kart.

 

Men morroa varte selvsagt ikke evig. Foreldrene mente vi spillte for mye. Vi måtte da kunne leke med andre ting. Gå ut og spille fotball og klatre i trær. *Fnys* Foreldre, de vet virkelig ikke hva de snakker om. Hva skulle opplevelseshungrige barnesinn ta seg til nå. Vel, året 1997 skulle vise seg å bli et begivenhetsrikt år. Det var duket for spillmesse i Grieghallen i Bergen. Spillmesse i Grieghallen! Noe slik har man ikke sett siden. Nintendo var en av de store utstillerne på denne messen og de hadde med seg sin nyeste oppfinnelse. Det var intet mindre enn oppfølgeren til Super Nintendo, en helt ny konsoll. Det var Nintendo 64. Og ikke bare hadde de med seg konsollen, de hadde også tatt seg bryet med å sette opp stands hvor man kunne prøve flere av spillene. Viktigst var vel Super Mario 64, et spill med Mario i ekte 3D, samt et helt rått Star Wars-spill hvor man fikk fly både X-wings og kampflyene fra isplaneten. Etter litt god gammeldags barnemas fikk man overtalt far til å kjøpe med en Nintendo 64 hjem, og jeg ble plutselig en av de populære ungene i nabolaget. Senere kom jeg over spill som Zelda: Ocarina of Time, Mario kart 64 og andre koselige titler. Skjebnen som spillnerd var for alltid beseglet.

 

Siden har jeg fått med meg alle spillene i Blizzard's bibliotek, jeg har fått med meg alle Total War-spillene og de gode Battlefield-spillene. Jeg har flydd over tretoppene i Battlefield Vietnam mens jeg har sunget på Clearwater Revivel-sangen og senket japanske båter i ubåt i Battlefield 1942. Jeg har vært en del av generasjonen som vokste opp med spill som en del av hverdagen. Og iløpet av mitt liv har det forvandlet meg til en vaskekte nerd som er mer glad i spill en godt èr. Men en ting er nå sikkert. Sport er til for å utøves på datamaskin eller konsoll. Så slipper man å være redd for å bli most av ballen eller motspillere. ^^

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mitt tidligste minne fra spill, er fra da jeg var 3 år og spilte SMB på gamle nintendoen. Siden den gang har jeg vært svært glad i spill. Vært borti ganske mange forskjellige spillmediumer. Jeg har ikke eid alt sammen selv, men vært aktiv i bruken av dem. De jeg ikke har eid, men har spilt nok på, kan jeg nevne Commodore 64, Amiga, SNES, N64 og Sega Mega Drive.

 

Den gamle nintendoen ble først pakket bort og byttet ut med en PS1 rundt 98 tror jeg (den har blitt tatt fram igjen nå for omtrent 1 mnd siden). To år senere kjøpte jeg en PS2, på dagen det kom ut (jeg var ikke selv klar over at min bror hadde brukt 4500,- kroner for meg. Yay!) Det samme med PS3'en (det var ved eget valg)

 

Konsoller jeg eier:

NES

PS1, PS2, PS3

Xbox 360

Har eid xbox, men solgte den for å kjøpe GC Resident Evil 4 edition.

GC Resident Evil 4 edition, Nintendo Wii.

Jeg tror jeg har arvet Amigaen og Commoderen til brodern, det vet jeg faktisk ikke. Vi sier det er delt eierskap.

 

Jeg tenker jeg har omtrent 100 spill til disse her totalt'ish. Hvis jeg hadde hatt en heltidsjobb og ikke var en student hadde jeg hatt flere.

 

Har også noen håndholdte maskiner:

Gameboy (den orginale gråe, men den ble slitt ut, så nå har jeg en rød en også)

GB Advanced SP, både en Zelda Edition og en Pokemon Ruby Edition.

PSP, som jeg fikk utnyttet reklamasjonsretten min på og byttet til en slim PSP (da hadde det gått fire år, mehehehe)

Og en Nintendo DS.

 

Desverre har det forsvunnet en maaaasse spill til disse (stort sett til GB, noe som jeg gråter for når jeg tenker på det...snufs).

 

PC var noe som kom sent her i huset. Det var faktisk i 2001/2002 tror jeg. Da møtte jeg en kompis på VGS som hjalp meg å bygge sammen min første pc. Desverre er jeg ikke så nerd at jeg klarer å sette sammen en pc selv enda. En god del ymse spill til PC.

 

Jeg har en del forskjellige klær som er spillrelatert deriblant disse t-skjortene

 

Halo-2

Gun

Halflife 2

Marshall Law

Heroes of Might & Magic

m.m.

 

Jeg har fått tak i et Brothers in arms belte, og jeg er veldig glad i gå rundt i Nintendo sekken min.

Sitter hjemme og perler gamle 8/16-bit figurer som jeg henger opp på døren og veggene mine, fordi jeg vil ha mer spillrelaterte pyntegjenstander, og har ikke råd til å bruke en masse penger på det. Har også 9 action figurer eller dukker om du vil plassert litt rundt omkring på rommet. Og når vi er inne på det, har jeg også kjøpte meg hele MGS tegneserien (ikke MGS2 eller 3 eller 4, bare MGS). Da tror jeg har listet opp det meste jeg har av spill. Over til noe litt annet.

 

Er veldig glad i rollespill, og liker svært godt å spille dette. Har selv D&D 3.5 bøkene, men spiller dette lite da jeg hjelper en kompis med å lage et helt nytt system til verden han har skapt. Har også andre bøker som jeg har kjøpt fordi jeg er glad lese om de forskjellige verdenen. Jeg har ikke prøvd så mange rollespill, men har vært borti D&D, Vampire og Star Wars. Man må ha terningsett til dette her, og har 3 "vanlige" terningsett (Altså d4, d6, 2 d10, d12, d20), et sett for vampire (som består av kun d10), og omtrent 30 d6-terninger som brukes til SW. Og jeg liker ikke å gå noe sted uten minst et sett med terninger, just in case.

 

Har en haug med bøker relatert fantasy stort sett. Noen få Science Fiction bøker.

 

Så det var noen som nevnte at nerder aldri får dame. Den eneste dame jeg har hatt var Iwishthiswasmygirlfriend.jpg, og sånn rent sosialt er jeg veldig utenfor. Jeg vil si at jeg har 3 stykker som jeg ville ha kalt venner, og han ene flyttet til Australia, og nr. 2 flyttet til andre siden av landet.

 

Det eneste jeg feiler på når det gjelder nerde bildet er skolen. Der er sånn omtrent midt på treet. Uten at det plager meg noe spesielt. Skulle ha vært flinkere så jeg kunne ha fullført nerdebildet.

 

Dette ble nesten bare en lang liste (beklager), men jeg føler det beskriver hvor nerd jeg er. Om jeg er mest nerd her på forumet, vet jeg ikke. Men jeg håper jeg kommer langt opp på listen. Åja, og som kirsebæret på toppen av kransekaken (eller noe sånt noe), jeg er 24 år og bor i kjelleren til foreldrene mine. Også har jeg skjegg.

 

The End

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Crappy mobilkvalitet, jeg skylder på at jeg er hos Zealuu og ikke har kamera med meg.

Har Mario og deler av Vault Boy (gjør ham ferdig i desember + begynner med farge) òg, men no pixx. :<

Fable2-helten (snille duden fra coveret):

mobilfable.jpg

Kirbykirbykirby!:

mobilkirby.jpg

Link:

mobillink.jpg

Sylvanas Windrunner:

mobilsylvanas.jpg

Mer Sylvanas, med den søte stjernen (Kirby-inspirert forøvrig) og noen skyer i bakgrunnen:

mobilsylvanas2.jpg

Yoshi:

mobilyoshi.jpg

Zelda:

mobilzelda.jpg

Lenke til kommentar

Bra arbeid alt sammen, men Yoshi var litt rar. Lignet ikke så mye på Yoshi synes jeg. Hvor tatoverte du deg hen?

Yoshi blir mer Yoshi-ete med farger og sånn. :p

Vi måtte endre litt på ham sånn at han matchet Mario og fikk litt mer bevegelse, det så veldig klumpete ut når han bare sto der.

 

Armen min er gjort av Toschie, Torkjell Rød på Let's Buzz, og vokalist i Audrey Horne. Merkelig hvor beroligende det er å få en nål i armen når tatovøren sitter og småprater og synger til deg.

Trodde at du hadde gjort det selv jeg ^^Uansett så var det ganske så rått!

Tusen takk ^_^
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...