Gå til innhold

FINALE: De beste rollespillene!

FINALE!  

2 stemmer

1. 1. FINALE 1!

• The Elder Scrolls spillene
      68
    • Final Fantasy spillene
      35
    • Baldur's Gate spillene
      37
  2. 2. FINALE 2!

• Mount & Blade
      37
    • The Witcher
      30
    • Mass Effect
      73

Anbefalte innlegg

Skrevet

Seriøsiteten til denne pollen forsvant fort når jeg såg "Mount and blade" blant finalistene... Mass Effect er vel heller ikke blant storhetene akkurat og er lett overgått av KOTOR1 når det kommer til rollespill element.

I tillegg så blir det i mine øyne litt dumt å putte Morrowind og Oblivion i samme Kategori. På samme måte som det blir dumt å sette FF1 og FF12 i samme bås.

Men jeg skal vel klare å levere mine stemmer til The Witcher og Baldurs Gate.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Seriøsiteten til denne pollen forsvant fort når jeg såg "Mount and blade" blant finalistene...

Selv om du synes det ikke er noe bra spill så er det tydligvis andre som gjør det. Selv om spillet ikke har noe historie eller bra grafikk, så er gameplayet til M&B så utrolig bra!!!

Teit at Diablo ikke er i pollen ;|

Diablo var med, men de ble ikke stemt videre til finalen..

Skrevet
Og hva med de som liker Mount and Blade? Kanskje noen faktisk har en litt annen smak enn deg?

Unnskyld meg, men jeg sliter kraftig med å se likheten mellom Mount and Blade og The Witcher/Mass Effect. Det er vel like mye et RPG som siste warhammer utgivelsen. Når vi først er innom sære "rollespill" spill, hvorfor er ikke Heroes 3 på listen...

Og har jeg i det hele tatt nevnt at jeg IKKE liker Mount and Blade?

Men om folk liker disse "hva er best av banan og pizza" pollene så kjør på.

Skrevet

Hvorfor må jeg stemme i begge avstemningene? Har aldri spilt "Mount & Blade", "The Witcher" eller "Mass Effect" så jeg har ikke grunnlag til å uttale meg der. I den første avstemningen derimot har jeg spilt alle seriene.

Skrevet
Og hva med de som liker Mount and Blade? Kanskje noen faktisk har en litt annen smak enn deg?

Unnskyld meg, men jeg sliter kraftig med å se likheten mellom Mount and Blade og The Witcher/Mass Effect. Det er vel like mye et RPG som siste warhammer utgivelsen. Når vi først er innom sære "rollespill" spill, hvorfor er ikke Heroes 3 på listen...

Er ikke Mount & Blade et rollespill? Tør jeg da spørre hva det der? Det er like mye, eller mer, rollespill en f.eks Diablo. Du skaper din egen character (med mange muligheter for å endre utseendet), drar rundt i forskjellige byer og prater med folk (hvor du selv velger hva du sier), du skaffer deg utstyr som du tar på og av, og så videre. Jeg ser ikke hvordan det ikke kan regnes som et rollespill. Det har riktignok ikke en helt sømløs verden, men det har heller ikke The Witcher eller Mass Effect. Det er også konsekvenser for valg du tar, dog ikke i like stor grad som nevnte spill.

Skrevet (endret)

Det er bare meningløst med disse avstemningene. Vi kan jo ikke lure oss selv. Vi får jo aldri et ærlig resultat ettersom de fleste ikke har erfaring innenfor alle spillene. Som de som stemmer på The Elder Scrolls så tenker jeg at de fleste bare har prøvd Oblivion og eventuelt Morrowind. Det burde heller vært "Hvilke rollespill har betydd mest for deg?"

Endret av Genetics
Skrevet
Seriøsiteten til denne pollen forsvant fort når jeg såg "Mount and blade" blant finalistene... Mass Effect er vel heller ikke blant storhetene akkurat og er lett overgått av KOTOR1 når det kommer til rollespill element.

I tillegg så blir det i mine øyne litt dumt å putte Morrowind og Oblivion i samme Kategori. På samme måte som det blir dumt å sette FF1 og FF12 i samme bås.

Men jeg skal vel klare å levere mine stemmer til The Witcher og Baldurs Gate.

Grunnen til at man har disse pollene er at alle har forskjellige meninger. Hvis du mener KOTOR 1 er et bedre rollespill enn Mass effect burde du stemmt på KOTOR før finalen. Hvis du gjorde det, ikke klag over at folk har forskjellige meninger. Forresten er mount&blade et fremragende rollespill og hvis du mener noe annet så stem på noe annet.

Hvis du sammenligner mount&blade med Dawn of War har du tydelighvis ikke forstått hva mount&blade handler om :p

Skrevet
Hvis du sammenligner mount&blade med Dawn of War har du tydelighvis ikke forstått hva mount&blade handler om :p

Fortell meg forskjellen. Dawn of War er jo tydeligvis et RPG det også. Man går opp i level, har ulike våpen og man bruker mesteparten av tiden på krigføring. Om du ser bort ifra de dype dialogene til M&B og de varierte oppdragene så sitter du igjen med to storslåtte rollespill. Og begge hører selvsagt med i en poll over de beste RPG spillene.

Når man skal stemme over hvilke pizza som er best gir det ikke mye mening å ta med cheezeburger blant alternativene...

Men whatever. Det virker som det er Mass Effect som av ukjente årsaker går av med seieren. Helt ok spill, men var det seriøst bare jeg som ble dritt lei av at alle planeter som var utenfor story line var tilnærmet identiske?

Er vel bare å innse at slike polls alltid vil være dominert av "flavour of the year"

Skrevet (endret)

Føler at det er mange gode titler som ikke er blitt nevnt:

Savner Chrono trigger (nevnt tidligere i tråden), Actraiser, Secret of Mana, Super Mario RPG, Earthbound, Golden Sun, Grandia, Suikoden II ......................+++

Endret av chelatoth
Skrevet
Det virker som det er Mass Effect som av ukjente årsaker går av med seieren. Helt ok spill, men var det seriøst bare jeg som ble dritt lei av at alle planeter som var utenfor story line var tilnærmet identiske?

Nei, Mass Effect har ganske uinspirerende side quest-planeter og ikke minst ufattelig kjedelige utforskningsoppdrag ("samle x antall av...") som jeg aldri gadd gjøre. Main quest er derimot veldig solid gjennomført. Jeg stemte ikke på spillet i noen av rundene, men holder det likevel for å være et veldig bra spill.

Skrevet

Uansett om Mount & Blade er regnet som et rollespill, burde det ikke bli nevnt som et av de beste...historien i M&B blekner i forhold til andre RPG spill. Og historien er jo tross alt den viktigste faktor i et rollespill.

Skrevet

Hvorfor all denne klagingen om at det ikke vil bli et representativt resultat fordi folk ikke kan ha spillt alle spillene? Det er jo i sin reneste form et spørsmål om smak og behag. Noen mener det ene er best mens andre mener noe annet, og det er det avstemningen handler om. Jeg har spillt alle spillene som er med i denne avstemningen, og jeg mener Elder Scrolls serien og The Witcher er de beste valgene, men det er mitt valg. At jeg ikke mener det samme som noen andre som ikke har prøvd absolutt alle spillene betyr ikke at avstemningen er feil, bare at vi har forskjellig mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...