Gå til innhold

Dragon Age


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvsagt ser man det som bedre om demoen er for enkel enn for vanskelig, folk skal tross alt rase gjennom den og så ha lyst på mer.

 

Kampsystemet tilhører en taktisk RPG, antakelig en med gode karakterer og en godt fortalt historie. Origins med mer tilfredstillende gameplay, litt bedre grafikk, forhåpentligvis like bra musikk og en fin vri på historiefortellingen? Ja takk.

Lenke til kommentar

Har filmet gjennomgangen min av Dragon Age 2 Demo, hadde vært kjempegreit om jeg kunne få noen tilbakemeldinger om det, bilde/lydkvalitet og litt av redigeringen. Jeg forventer dere ikke ser alt, spesielt når dere har spilt demoen selv :)

 

(Tar et par timer å rendre videone og laste opp alle delene på youtbe).

 

B)

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Ser det gjerne jeg, amir90. Har du kommentert også? :)

 

Men gledre meg mere til The Wicher 2.

THIS!

 

Gleder meg til DA2, men jeg tror ikke det blir like bra som Origins. Selv om jeg tror jeg kommer til å like det svært godt, selvsagt. Origins virker bare mer som "min type" rollespille.

THIS!

 

At ting var mer FAST PACED og BRUTAL (LIKE A BOSS) plaget meg ikke så mye, men at alle kampanimasjonene - selv for mages som skyter ting fra en stav - er som tatt ut av Crouching Tiger, Hidden Dragon er litt vanskeligere å svelge.

 

Siden alt annet kan viftes bort med at det en gammel build/beta/demo/whatever er det vel ikke så mye vits i å diskutere de spesifikke aspektene av den.

THIS!

 

Uhm Mass Effect tok jo et steg ned fra 1 til 2 :p et veldig stort, ser ut som dragon age gjør det samme. Mye pga akkurat det samme, latterlig forenklet og kjedelig kamp system. Riktignok Mass Effect sitt ble bare forenklet og mer forrykende, men ble en stereo type i en stereotype.

 

Syns demoen var helt ok, men fikk ikke feel av at jeg spiller et fantasy spill der drager og andre skumle beist hersker. Dialogene er helt ok så langt, litt flat humor,

noen halveis recorda stemmer. Det som virkelig plagde meg var kamp systemet, abilitiene ble kasta litt rundt willy nilly, ikonene hjelper deg ikke i et fast paced action game. Også måten de fighter på, spilte rogue og når ho "slår" med daggerne er jeg overbevist om at ho står å gnir de frem og tilbake mot noe metall greier, lydene og movesa er irriterende å se og høre på.

 

Men dette er jo ikke alt retail, så holder motet oppe en liten stund til, vil gjerne se et ordentlig inventory system og mer armour bytte i det her, kanskje mer random generert armour og våpen. Talent træra virket mer gjennom tenkt i det minste, er jo et sted å starte =)

THIS

 

What. Historien i Mass Effect 2 er jo hullete og fylt med generell batshit Hollywood craziness signert Hack Walters. Litt samme problemet som Dragon Age 2 ser ut til å ha, i grunn - det blir så viktig å ha en jevn strøm av "episke" øyeblikk at de glemmer litt hva de driver med.

AND THIS!

 

Dere oppsumerte tankene mine om DA2 ganske godt med de innleggene der. :)

Lenke til kommentar

Skal prøve mannelig hawke senere, syns kvinnelig var meget bra, men utseende valgt av bioware var vel ikke mitt første valg.

Stemmen var ganske så rolig og grei. Men syns det blir litt rett ut sagt når du velger et alternativ.

 

Forresten, var isabella i demoen ment for å være samme isabella du møter i denerim (the pearl horehuset) i DA:O?

For hvis, har ho gått fra en veldig hvit dame til en arabisk pirat "Prinsesse" tenkte mest prince of persia :p

Lenke til kommentar

Siden kvinne-Hawke gis stemme av en kvinne, i motsetning til femShep, så blir ikke manne-Hawke så lik kvinne-Hawke, som manShep var femShep.

 

 

Gameplay i demoen gidder jeg ikke diskutere her lenger fordi det er som å snakke til en vegg

Femshep sin stemme var gitt av en kvinne..............

 

Jennifer Hale = Female shepard

Mark Meer = male shepard

Endret av King Of Monra
Lenke til kommentar

Tomt å kjedelig? Dude, demoen pågår i en del av landet, Ferelden(fra Origins). Et området i nærheten av Lothering, et sted som er gangske øde og har vært et krigsområde veldig lenge. Det gjenspeiler langt ifra mye av det andre jeg har sett fra andre filmer og bilder fra spillet. Et øde krigsområdet du spiller i en kort periode i spillet, gjenspeiler ikke hele spillet...

 

Dessuten, så gjenspeiler ikke demoen sluttproduktet heller.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Ja, men som demoen ga indikasjoner på, så vil vi se Dalish Elfs igjen, vi vil se deep roads en eller anna gang fra screenshots osv. Blir nok mer livlig i område og eventyr generelt. Det jeg ikke skjønner poenget med, er . Hvorfor skal du bli en champion av kirkwall? er det noen grunn? Og hvordan skal du gjøre et by miljø der historien spenner seg over 10 år spennende?

 

Som Grey warden var det ihvertfall en grunn til at du gjorde hva du gjorde, det her blir litt at de glemmer seg vekk igjen. Men er for det meste bare nervøs at de skal ødelegge et relativt godt konsept.

Lenke til kommentar

Tomt å kjedelig? Dude, demoen pågår i en del av landet, Ferelden(fra Origins). Et området i nærheten av Lothering, et sted som er gangske øde og har vært et krigsområde veldig lenge. Det gjenspeiler langt ifra mye av det andre jeg har sett fra andre filmer og bilder fra spillet. Et øde krigsområdet du spiller i en kort periode i spillet, gjenspeiler ikke hele spillet...

 

Det er mye det samme med andre miljøer jeg har sett hittil, også. Kirkwall, for eksempel, som skal være en stor by ser nærmest øde ut. Godt mulig det vil endre seg i spillet, men vi kan egentlig bare spekulere utifra det vi har sett så langt.

Lenke til kommentar

Prøvde DA2 demoen igår (PC). Henger litt på gjerdet jeg nå.. Likte så absolutt ikke interfacet

(healthbars, skill-selector, også disse små usynlige knappene "journal/inventory" osv i høyre hjørnet).

Combaten var rar (lett), liker ikke "instant-spawn" foran fienden, hvor hawke flyr bort til de med første angrepet...

Men hovedsaklig var det interfacet jeg ikke likte, altfor minimalistisk og gir for lite info. Jeg gadd ikke engang følge

med på healtbarene til folka mine og døde ikke en eneste gang, tok dette trollet på første forsøk også,

DET klarte jeg ikke i DA:O <_< Nei, dette blir nok på vent til anmeldelser kommer og evt no gameplay fra fullversjonen.

Skuffet...

Lenke til kommentar

Bra jeg kikka på de videoene. Er jo mer konsoll enn Rise of the Argonauts. Orker ikke se på mer enn de to første.

 

Og dialoghjulet fra ME? Ikke akkurat Torment med et dusin alternativer... Overraska om det var mange steder hvor det var så få som 3 alternativer i det godsakspillet.

Nei, Dragon Age 2 må nok glemmes.

Lenke til kommentar

Er friendly fire på bare på nightmare vanskelighetsgrad? Haha! Ikke rart med det kameraet. Hvordan kan noen ville spille uten friendly fire og total kontroll over NPCene? :huh:

 

De spillerne som Bioware kan takke for sin popularitet har de tråkket bra på denne gangen, men når det er sagt så finnes kanskje knapt nok noen av disse spillerne lenger. :(

 

Minsc er kansje fornøyd med at combat ser ut som noe han tror Boo hadde vært i stand til å gjøre, da. Mulig det er et spill for han.

 

Boo! :D *squeap*

 

Ble veldig skuffa over demoen. Fin grafikk på noen mage effekter, men ellers var landskapet grått og kjedelig. Helt klart et konsoll-spill, de har ikke engang giddet å fikse GUIet på PC til noe som passer på den plattformen. Cutscenes hele tiden. Dialoghjul meg få valg og det fyren sier stemmer ikke overens med det jeg forventer han skal si basert på valgene i hjulet. Kampsystemet virket forenklet. Klikk på en fiende, vent til han dør, klikk på en annen. Var ikke imponert over stemmeskuespillet heller. Også irriterende at spillmotoren er så begrensende i hvor jeg kan gå. Små snarveier til "korridoren" vi må gå er ikke lov heller (en slakk oppover bakke. NEI! HYL!!)

 

Kommer ikke til å kjøpe dette spillet. BioWare er ikke samme selskap som laget legendarsiske spill. De har peilet seg inn mot et annet segment. Greit nok, de vil sikkert tjene enda mer penger. Men de får ikke mine penger lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...