Gå til innhold

Dragon Age


Anbefalte innlegg

GameInformer har spilt gjennom spillet og har lagt ut en liste med 10 punkter over ting man burde vite om DaII. http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2011/03/04/10-things-you-should-know-about-dragon-age-ii.aspx

 

Wow. Skal det være 10 bra ting eller? Høres sånn ut fra anmelderen. Nr 6 er jo den eneste som ikke nødvendigvis er crap.

Haha, well done Bioware! "Button! Awesome!"

 

 

Gode nyheter. Det har kommet en ny demo til Dragon Age 2, som man kan spille gratis her!

 

http://www.notdoppler.com/superpressspacetowinactionrpg2009.php

 

Jo mer jeg hører om dette spillet, jo tristere blir jeg.

 

Den her derimot er jo en klassiker! :D

Endret av Godsaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er forskjell på å redusere mengden customization og å fjerne det helt. Jeg synes det ble litt for mye party managegement i 1 eren, og dette er en måte å redusere dette på. En annen kanskje bedre måte er å redusere antall items.

Problemet mitt var hovedsaklig argumentasjonen på at man sparer tid. Men færre rustninger med større "kvalitets gap" vil nok være en bedre måte å løse "problemet" på.

 

Du får garantert ikke akkurat det spillet du ønsker deg. Dette er ikke verdens undergang, men det skulle man nesten tro slik folk gnåler.

Som nevnt så er det en vesentlig forskjell på gnåling/syting og berettiget kritikk. Er liten tvil om at navnet skaper forventinger til spillet, og når det blir større endringer i forhold til hva som forventes av en oppfølger så er det ikke rart at noen reagerer og ytrer disse meningene, på mer eller mindre gode måter.

 

Jeg har hatt mye problemer bare med demoen, med crash to desktop stadig vekk. Har flere opplevd noe liknende, eller kan det være hos meg feilen ligger? Jeg gleder meg til å kjøpe spillet, men vil jo helst at det skal fungere ordentlig også.

Som nevnt tidligere i tråden så er demoen basert på en gammel build/versjon, så det kan være at slike problemer er rettet opp i versjonen som blir lansert.

Jeg hadde ingen problemer.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Som nevnt så er det en vesentlig forskjell på gnåling/syting og berettiget kritikk. Er liten tvil om at navnet skaper forventinger til spillet, og når det blir større endringer i forhold til hva som forventes av en oppfølger så er det ikke rart at noen reagerer og ytrer disse meningene, på mer eller mindre gode måter.

Kritiser ivei. Men "kritikk" på internett ser mer og mer ut som en vits. Man skal absolutt uttrykke seg så jævlig dramatisk. Og før noen påpeker det: Jepp, jeg er skyldig i det selv også.

 

Eksempel:

Man kan skrive:

(1) Jeg synes ikke man får god nok oversikt under kampene lenger.

 

Men ofte ser det heller slik ut:

(2) OMG dumbed down for consoles, Dragon Effect, ingen taktikk i spillet, hjernedød action for massene. EA er slemme. Positiv anmeldelse = kjøpt og betalt.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Man skal absolutt uttrykke seg så jævlig dramatisk.

Det er lov til å ta frem saltet, og prøve å kutte vekk all dramatikken og se om man står igjen med noe fornuftig. Selv om noen velger dårlig måter å formidle noe på, så er ikke dermed det de sier ubetydelig.

 

Men nå er det bare noen dager igjen, så det skal bli spennende å se hvor mye av kritikken som er berettiget, eller om det kun var en svak demo som skape ett dårlig bildet av spillet :hmm:

Jeg tror DA2 vil bli dømt etter følgende syn: DA:O ble lansert som(?) eller ble stemplet som en spirituell oppfølger til Baldurs Gate, navnet Dragon Age 2 antyder at dette er en oppfølger til/videreføring av DA:O konseptet, og derfor vil forventningene være der etter.

Skal jeg bedømme det som en oppfølger så vil det være i lys av dette, uavhengig av hva Bioware/EA har hatt/har som intensjon. Men som nevnt så velger jeg også å se på dette som en selvstendig tittel, og vil også forme en mening i lys av dette. Så får jeg se hvor stor gapet mellom dem blir :)

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Som nevnt så er det en vesentlig forskjell på gnåling/syting og berettiget kritikk. Er liten tvil om at navnet skaper forventinger til spillet, og når det blir større endringer i forhold til hva som forventes av en oppfølger så er det ikke rart at noen reagerer og ytrer disse meningene, på mer eller mindre gode måter.

Kritiser ivei. Men "kritikk" på internett ser mer og mer ut som en vits. Man skal absolutt uttrykke seg så jævlig dramatisk. Og før noen påpeker det: Jepp, jeg er skyldig i det selv også.

 

Eksempel:

Man kan skrive:

(1) Jeg synes ikke man får god nok oversikt under kampene lenger.

 

Men ofte ser det heller slik ut:

(2) OMG dumbed down for consoles, Dragon Effect, ingen taktikk i spillet, hjernedød action for massene. EA er slemme. Positive anmelder = kjøpt og betalt.

 

Så det er lov til å skrive:

OMG epic. Grafikken er helt vanvittig, dette kommer til å eie så sinnsykt.

 

Men ikke på samme måte dersom det er kritikk det er snakk om?

 

Jeg tror det er på tide vi tar tak i de som sier grafikken er helt rå (etter å ha sett cgi trailer, og tror spillet ser sånn ut) og banner de, ettersom de kommer bare med tull og ikke noe konstruktivt. Ikke sant?

 

Jeg synes det var latterlig at et spill der du brukte mer enn 80% av tiden på å slåss deg igjennom maps med helt like oppbygging (party tilpassa fiendegrupper, liten boss i enden, 3-4 sånne løp, og en stor boss i slutten, og en storydel hadde gjerne et par sånne) var ganske elendig, men hver sin smak. Jeg tror DA2 kommer til å være elendig også, men mest fordi det ikke virker som de har forbedra på disse tingene. Den andre delen er at "exploding enemies" og lignende stilartsendringer totalt ødelegger autentiten som 1-eren ihvertfall hadde noe av. Ikke så mye optatt av at man ikke kan velge alt på party members lenger, selv om jeg heller hadde likt at gapa mellom items er større (for å redusere party management), og at fiendene faktisk hadde droppa realistiske ting (som i gothic 1, 2 & 3 og Risen (Pirahna Bytes spilla)).

 

@Cyberfrog Jeg syter kansje her, men det er bedre å syte ontopic enn å syte offtopic. Det mest irriterende er ikke folk som klager eller naivt jubler over fantastisk grafikk (som egentlig er en cgi trailer urelatert til spillenginen, eller prerendered), men "moralistene".

Lenke til kommentar

Man skal absolutt uttrykke seg så jævlig dramatisk.

Det er lov til å ta frem saltet, og prøve å kutte vekk all dramatikken og se om man står igjen med noe fornuftig. Selv om noen velger dårlig måter å formidle noe på, så er ikke dermed det de sier ubetydelig.

 

Men nå er det bare noen dager igjen, så det skal bli spennende å se hvor mye av kritikken som er berettiget, eller om det kun var en svak demo som skape ett dårlig bildet av spillet :hmm:

Jeg tror DA2 vil bli dømt etter følgende syn: DA:O ble lansert som(?) eller ble stemplet som en spirituell oppfølger til Baldurs Gate, navnet Dragon Age 2 antyder at dette er en oppfølger til/videreføring av DA:O konseptet, og derfor vil forventningene være der etter.

Skal jeg bedømme det som en oppfølger så vil det være i lys av dette, uavhengig av hva Bioware/EA har hatt/har som intensjon. Men som nevnt så velger jeg også å se på dette som en selvstendig tittel, og vil også forme en mening i lys av dette. Så får jeg se hvor stor gapet mellom dem blir :)

 

Bioware gikk ut for en tid tilbake i ett intervju og sa at DA2 er ingen "ekte" opfølger til DA:O, navnet kunne vært annerledes siden som du sier en nummer 2 regnes som etterfølger blant folk flest. :) DA2 er satt i samme settingen, men tar for seg en annen historie så sånn sett er vel det eneste DA:O og DA2 har til felles verden de er basert i. Utifra det intervjuet når jeg leste det virka det mer som om DA2 er tenkt som ett separat spill basert på verdenen, men hvor valgene du tok i DA:O vil ha en effekt i mindre grad.

Lenke til kommentar

Her er hva Lead Designer på Dragon Age: Origins, Brent Knowles, har å si om DAII:

 

We were nearing the end of active work on design content for Dragon Age… there was still a lot more bug fixing/polishing/ and fill-content generation ahead but the core plot/writing and level design was finished. My work was rapidly shifting into that of reviewing what the team had put together.

 

Discussion on Dragon Age 2 began around this time and looking ahead I knew that I wasn’t going to be satisfied with what Dragon Age 2 would be. Party control/tactical combat are huge factors in my enjoyment of a role-playing game as is adopting the role of the hero (i.e., customizing my character). I was fairly certain Dragon Age would transition towards more of a Mass Effect experience, which while enjoyable is not the type of role-playing game I play. Could I be the lead designer on such a title? Certainly… though if I were going to work on a game adopting a set-in-stone protagonist I’d rather work on something lighter, like a shooter.

 

Through a series of circumstances it was decided that with my not wanting to participate on Dragon Age 2 it was time to transition in a new lead to finish the Dragon Age console versions and ramp up for Dragon Age 2. I moved out of an active lead role though I stayed on for several months performing quality assurance and helping with the transition. I completed the game several times during this period and racked up the second or third highest bug totals… so, still busy but doing something quite different.

 

After this was over and the content locked down I took a sabbatical. When I returned to work I was hoping that there would be a new project lined up for me.

 

There wasn’t, not really. I did some high level design for a potential new project but a few months later I realized that, given cutbacks and other things that it really seemed unlikely that the project I had been ‘assigned’ to was ever going to materialize. I can’t/won’t go into any other details other than to point to an old entry I made about this and reiterate: “I’m not the same person I was when I started, and BioWare isn’t the same company. ”

 

So I quit, giving a couple months notice to finish up my obligations on the new/hypothetical project and then in early September 2009 I left BioWare.

Endret av Volundr
Lenke til kommentar

Bioware gikk ut for en tid tilbake i ett intervju og sa at DA2 er ingen "ekte" opfølger til DA:O, navnet kunne vært annerledes siden som du sier en nummer 2 regnes som etterfølger blant folk flest. :) DA2 er satt i samme settingen, men tar for seg en annen historie så sånn sett er vel det eneste DA:O og DA2 har til felles verden de er basert i. Utifra det intervjuet når jeg leste det virka det mer som om DA2 er tenkt som ett separat spill basert på verdenen, men hvor valgene du tok i DA:O vil ha en effekt i mindre grad.

Nei det er greit at det ikke er en direkte oppfølger storymessig, men når de velger å beholde navnet, så må det tåle at det kommer til å bli sammenlignet med ett av de mest geniale rollespillene de siste årene. Så får vi se om det tåler den sammenligningen eller ikke.

Lenke til kommentar

Bioware gikk ut for en tid tilbake i ett intervju og sa at DA2 er ingen "ekte" opfølger til DA:O, navnet kunne vært annerledes siden som du sier en nummer 2 regnes som etterfølger blant folk flest. :) DA2 er satt i samme settingen, men tar for seg en annen historie så sånn sett er vel det eneste DA:O og DA2 har til felles verden de er basert i. Utifra det intervjuet når jeg leste det virka det mer som om DA2 er tenkt som ett separat spill basert på verdenen, men hvor valgene du tok i DA:O vil ha en effekt i mindre grad.

Nei det er greit at det ikke er en direkte oppfølger storymessig, men når de velger å beholde navnet, så må det tåle at det kommer til å bli sammenlignet med ett av de mest geniale rollespillene de siste årene. Så får vi se om det tåler den sammenligningen eller ikke.

 

Jeg ser poenget ditt, men nå er Dragon Age selve settingen så å kalt det noe annet ville jo være dumt. ;) Dragon age er jo og ett penn og papir RPG også, så det er naturlig og beholde Dragon Age navnet fordi det beskriver hvilken verden/setting spillet ligger i. Folk kan sammenligne DA2 og DA:O så mye de vil, og hvis de blir skuffet så blir de skuffet for DA:O og DA2 er ganske forskjellige i spillestilen. Der DA:O var mer taktisk og mer fokus på utstyre gruppa, går DA2 mer mot action og mindre styring av hva gruppemedlemmene har. Skal ikke nekte folk og sammenligne, men det er å be om å bli skuffa. :)

Endret av Crashloop
Lenke til kommentar

Jeg ser poenget ditt, men nå er Dragon Age selve settingen så å kalt det noe annet ville jo være dumt. ;) Dragon age er jo og ett penn og papir RPG også, så det er naturlig og beholde Dragon Age navnet fordi det beskriver hvilken verden/setting spillet ligger i. Folk kan sammenligne DA2 og DA:O så mye de vil, og hvis de blir skuffet så blir de skuffet for DA:O og DA2 er ganske forskjellige i spillestilen. Der DA:O var mer taktisk og mer fokus på utstyre gruppa, går DA2 mer mot action og mindre styring av hva gruppemedlemmene har. Skal ikke nekte folk og sammenligne, men det er å be om å bli skuffa. :)

Som jeg skrev i ett eldre innlegg i denne tråden så burde det være kalt noe ala Dragon Age: Legend of Hawk. At Dragon Age er med i tittelen er jo nesten nødvendig, men det alene vil nok gjøre at det blir sammenlignet/målt opp i mot DA:O, men hoved problemet med tittelen er 2, som indikerer en (direkte) oppfølger. Markedsføringsmessig så er nok tittelen meget god, i alle fall kortsiktig, men hva det vil gjøre for ett eventuelt Dragon Age 3 er ett åpent spørsmål.

Lenke til kommentar

Ikke for å spore av noen diskusjon her, men har lagt merke til en ting når jeg preloadet fra EADM. Kjøpte DA2 10. januar, og fikk jo da gratis "upgrade" til BioWare Signature Edition. Men det står ikke Signature Edition noe sted på det jeg har preloadet. Er dette normalt? Eller har EA screwed up ett sted på veien?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...