Gå til innhold

Denne karen spiller/spilte mye Online-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri spilt WoW, det har noe med at jeg ikke er villig til å betale månedavgift for et spill, da det vil gjøre at jeg føler at jeg må spille for å få mest mulig ut av pengene. Lett hekta kan jeg fort bli også, så er glad jeg har styrt unna, sånn sett.

Å hoppe over ett av spillhistoriens største spill derimot, kjenner jeg at er litt stusselig.

Lenke til kommentar

Jeg har WoW, men spilte bare noen uker. Folk i klassen sa jeg skulle fortsette fordi "det blir så gøy ved end-game!" men jeg gidder ikke sitte foran en skjerm så lenge bare for å rekke end game. Da spiller jeg heller et spill som er kjempegøy fra starten :p

Lenke til kommentar

Generelt synes jeg det er bra dumt å generalisere at en så stor hobby som gaming til daglig blir "steinet" noe så kraftig som det den blir. Like idiotisk er det å videre fordømme enkelte spill (nisjer) innen for denne hobbyen som "the devil incarnated". Det virker i blant som om folk mener blizzard har laget et spill (eller fler for den del), for kun å tjene penger (noe de selvfølgelig har gjort til dels ja, business er buisness) på forsvarsløse unger som ikke vet bedre enn å kaste bort hele livet sitt på noe totalt bortkastet.

 

Det er ikke noe værre etter min mening å spille WoW (eller hva som helst annet ) enn å ha en hvilken som helst annen fritids syssel her i livet. Så lenge man har et bevisst forhold til hvor mye tid man ønsker å bruke på den. En kan sikkert være så besatt av å samle på frimerker at man mister sosiale antenner og stenger seg selv inne også. Det bare er færre som finner frimerke samling like gøy i vår tid (derav blir antallet som tar det for langt enda færre).

 

Siden man har et spill som 12mill (sikkert gammelt tall, oppdater meg gjerne) mennesker aktivt spiller hverden over, blir selv en svært liten % av de som nødvendigvis ikke klarer å styre seg selv, ett ganske stort antall "incidents" siden totalen av gamere er så stor.

 

Dette kombinert med ett fenomen tidligere genereasjoner ikke skjønner hva er. I gamle dager skulle det være lag, foreninger og samhold som bygde hverandre og lokal sammfunnet opp. Noen som klarer å trekke noen bizzarre likeheter her ? Samt at det brukes en rekke ord og utrykk som mange utenfor miljøene enda ikke forstår seg på.

Ignorance is NOT blizz, selv om ordtaket sier det motsattet. Det er ofte fremmedfrykt / sjalusi og ikke forståelse for hva man ikke skjønner seg på.

 

Man kan trekke endeløse sammenligninger til helt aksepterte fenomen, alt fra enkelte hobbyer til massemedie hysterier og annen propaganda hele tiden med hva som menes om gaming og blizzard (WoW) om dagen.

 

Ta noe så banalt som at det en stund har vært/er poppis å "hate" amerika og spesielt George W. Bush. Det var veldig lett og hive seg på bølgen og finne argumenter for dette når de ble levert på sølvfat i hånden din, men i utgangspunktet er det vell bare en brøkdel av alle de som sier de ikke liker US's politikk som virkelig har satt seg inn i hvordan den er, eller enda bedre hvem Bush er. Jeg mener ikke hverken for eller i mot dette, jeg gir kun et eksempel på hvordan verden snudde sin holdning mot et land og en person.

 

Samme går for heavymetal, voldsfilmer og all annen grufull media man hadde tilgang til på 80-90 tallet. Har ikke tall på hvor mange filmer og enkelt hendelser som voldfilmer har fått skylden for, eller hvilke grufulle fans som har kommet i kjølvannet av diverse artister.

 

Slik kan jeg komme med endeløse eksempler, små og store.

 

Jeg mener det er personavhengig, enkelte mensker trigges av enkelte stimulanser. Enkelte mennesker har opplevelser som gjør de mer utsatt enn andre. Det er nært opp mot umulig å gardere seg mot dette. Enda dummere er mentaliteten å straffe et folk for enkeltpersoners valg. Det vikitge derimot er å ha systemer som fanger opp disse helst før ting skjer men også om det har intruffet slik at man kan gjøre dem selv klar over at det ikke er akseptabelt. Enkelte trenger å få det inn med teskje og DET er ikke bare den "uheldige %'en" men også Ola Dunk som skyter alle over en lav sko.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå sett programmet, og er overrasket over flere ting, blant annet at enkelte wow spillere faktisk vet/innser at de selv har et problem. At de faktisk klarer å forstå at de har gjort noe galt, og dumt.

 

En veldig interessant dokumentar, som jeg virkelig syntes så mange som mulig burde se. Spennende, lærerikt og nyttig. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Syntes den var bra, men slutten målte seg ikke opp mot starten. I mine øyne var starten et par hakk høyere. Var jo helt ekstremt han 16 åringen og lillebroren, herregud for en attitude. Siterer morra dems "Lurer på åssen det skal gå med dere". Brødhuer den familien.

Lenke til kommentar

Hos meg står det bare

"Exil - der virkeligheten ikke teller

 

Emil (34) fra Oslo, og Daniel (16), Morten (14) og Rasmus (15) fra Lillehammer, er alle hekta på onlinespill. Kjærester, skole og jobb må vente, spillverdenen er så mye mer spennende. Eller er det kanskje det virkelige livet som blir for komplisert?"

Og ingen video eller klikkbare lenker..

 

edit: Nå prøvde jeg alt jeg kommer på kan gjøres, men den forbanna nett-tven bare refresher samme siden uten video uansett hva jeg trykker på..

Endret av Amos Halvspenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...