Gå til innhold

Hva skjuler seg bak din CTRL+V?


Anbefalte innlegg

Skjul
-------------
Sound Devices
-------------
Description: SoundMAX HD Audio
Default Sound Playback: Yes
Default Voice Playback: No
Hardware ID: HDAUDIO\FUNC_01&VEN_11D4&DEV_1988&SUBSYS_104381E1&REV_1004
Manufacturer ID:
Product ID:
Type: WDM
Driver Name: ADIHdAud.sys
Driver Version: 5.10.0001.6240 (English)
Driver Attributes: Final Retail
WHQL Logo'd: Yes
Date and Size: 5/18/2007 10:01:50, 304640 bytes
Other Files:
Driver Provider: AnalogDevices
HW Accel Level: Full
Cap Flags: 0xF5F
Min/Max Sample Rate: 100, 192000
Static/Strm HW Mix Bufs: 33, 32
Static/Strm HW 3D Bufs: 33, 32
HW Memory: 0
Voice Management: Yes
EAX 2.0 Listen/Src: Yes, Yes
I3DL2 Listen/Src: Yes, Yes
Sensaura ZoomFX: Yes
Registry: OK
Sound Test Result: Not run
Endret av Error
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Hvilke oppgaver har Stortinget?

2) Forklar ordene: Parlamentarisme:

Parlamentarisk leder:

indretallsregjering:

Flertallsregjering:

Koalisjonsregjering:

3) Hva er regjeringens viktigste oppgaver?

4) Hva er Sametinget, og hva slags politisk makt har Sametinget?

5) Hva er de viktigste ansvarsområdene for fylkeskommunen og kommunen?

6) Hva er de viktigste grunnene til at Stortinget og regjeringen legger begrensninger på det lokale selvstyret?

7) Nevn de viktigste styringsorganene i en kommune

Lenke til kommentar

Til alle naive og uintelligente idioter som sier at "evolusjon har aldri blitt bevist" og "det er verdens største løgn" - dette vet vi er faktisk religiøs propaganda, altså deres største bedrag. Evolusjon er bevist gjennom DNA analyser, fosiler, arkeologer, geologer etc. Craig Venter - verdenskjent biolog og den fremste på genetikk og DNA, mannen som dekodet det menneskelige genom("Han kan ingen stole på fordi han er satans tjener og ikke en autoritær kilde og falsk forsker og bla bla idiotisk bla") sier rett ut til Richard Dawkins(verdens kjent biolog og professor ved oxford university i storbritannia) på hans nye dokumentar til hyllest for Darwin at evolusjon er ikke en teori, men et faktum.

Hvis du ønsker å vite mer så søk på Richard Dawkins and the genious of darwin på youtube, eller Craig Venter eller Sam Harris eller Christopher Hitchens.

Jeg vil gjerne be alle religiøse galinger om å ikke kritisere eller uttale dere noe om ting dere ikke kan eller ønsker å forstå. Dere benekter evolusjon uten å tenke over at dere benekter i samme slengen hele vitenskapen, medisiner, mattematikk, fysikk, biologi, kjemi, og resten av gjengen. Jeg har aldri hørt om noen som sa "jeg tror ikke på gravitasjon", eller "Einstein tok feil jeg har bevisene!" fordi det er helt sinnsykt å si. Det ville vært enklere å knuse Einsteins sin teori om det relative og genrelle enn Darwin sin, men begge har bestått over 100 års prøvelser. Jeg tror, fullt og bevisst, at dere ikke innser hvor dumme dere egentlig er.

Hvis du ikke tror på evolusjon, da tror du heller ikke på relativitetsteorien og Newtons fysiske lover. Hver eneste èn av dere kan hoppe ut av en 20 etasjes bygning og fortelle meg hvordan det gikk, "nei gravitasjon er noe vås! Ingen beviser! Gud er hellig bla bla".

Det er mennesker som nekter å ta medisiner her i verden slik som jeg leste igår. En ung jente i USA hadde blitt nektet Darwins goder fordi moren og faren hennes mente "Gud" ville redde henne gjennom bønn. Hvor gale er dere egentlig??? Hvor sinnsyk går det ann å bli??? Jeg er villig til å erkjenne et veddemål med alle religiøse her; mener dere evolusjon er 'verdens største løgn' så kan dere stoppe å ta alle medisiner og resten av vitenskapens goder, fordi Darwin fortalte om mutasjoner men som dere religiøse vet så utvikler ikke bakterier og virus seg, så antibiotika og pencillin er bare løgn. Du trenger det ikke. Rare greier det der.

 

Jeg vil gjerne avklare "sosial darwinismen" her og nå. Den britiske filosofen Herbert Spencer brukte teorien for å rettferdiggjøre klasseskiller og knyisk utnyttelse av fattige mennesker. Det var det den ble misbrukt til. "Hva med holocaust!!!" - Rasehygiene var grunnet for holocaust, en forferdelig tragedie som viser hvordan fascismen går hånd i hånd med religion, denne rasehygienen kaller vi for "Eugenikk", ikke sosial darwinisme men "Eugenikk". Tanken bak forskningsfeltet eugenikk var å rendyrke og foedle mennesker med høyverdige egenskaper annet ved å begrense utbredelsen av de "mindre skikkede" gjennom steriliseringsprogram. Dette fører til min neste stopp i denne kommentaren - Adolf Hitler. Jeg vil gjerne påpeke at Adolf Hitler har gjorde aldri noe i sosial darwinismens navn, han gjorde det i eugenikkens navn og faktisk Jesus Kristus navn.

Ja, Adolf Hitler var romersk katolsk kristen. Han sa det selv, vi har det til og med på FILM! Jeg vet at garantert alle kristne som våger å lese denne kommentaren min hopper i været nå og kaller dette for en forferdelig løgn. Til dere - du kan se og høre det på youtube til og med! Men igjen, når selveste Adolf Hitler sier han er kristen så er det ikke sant fordi han kan ikke være kristen fordi kristendommen har aldri gjort noe galt. Riktig, den perfekte religionen.

Med en gang jeg forteller at Adolf Hitler var kristen og at i Auschwitz var 93% av nazistene kristne, dobbel sjekk med Andreas Edwiens bok "Dogmet Om Jesus - En bok om alle hans feiltakelser"(nydelig bok om hvorfor denne Jesus ikke var Gud og om kristendommens rasisme og umenneskelige kriger), en bok som ikke har blitt svart av den norske kirke enda, og den ble skrevet i 1965!

Dette her er bare noen av de få tingene kristendommen står for og har gjort siden dens opprinnelse: Korstogene, kvinnediskriminering, heksejakt, anti diskriminering av homofile, inkvisjonen, massemord, voldtekt, incest, anti stamcelle forskning, anti prevensjon, rasisme, og eugenikk; Adolf Hitler fantastiske bidrag til kristendommens feilfrie historie.

Adolf Hitler var kristen fordi bevisene for det er overveldende for at han var det. Han sa det selv, men dere som mener at emperiske dataer er tøv, spesiellt nå ville jeg tro.

 

Når det gjelder Josef Stalin og hans kommunsime(stalinisme) så gjorde ikke verken Josef Stalin eller Lenin eller resten av gjengen det de gjorde i Ateismens navn. De gjorde det på grunn av politiske idealer, en stor misforståelse som religøse ikke forstår av en eller annen merkelig grunn, eller hva?

Stalin gjorde det ikke i ateistmens navn fordi bevisene taler imot det. "Religion er opium for folket" - ja det er det, men det er ikke den setningen den røde arme baserte sin krig på, imotsetningen til Adolf Hitlers og Mussolini: "For Gud og fedrelandet!".

 

Nå vil jeg forklare hvorfor evolusjon er korrekt, og hvorfor religion prøver å misvise denne fantastiske sannhet. Jeg vil bare nevne at jeg aldri kommer til å forstå eller verken forklare hvorfor kvinnediskriminerende, diskriminering av homofile, rasitiske, anti-abort, anti evolusjon, anti relativitetsteori, anti newtons lover, anti fysikk, anti geologi, anti matematikk, anti kjemi, anti biologi, anti stamcelleforsknings og anti prevensjon etc. er akseptabelt idagens samfunn.

La oss gå tilbake til evolusjon:

Vi alle vet at vitenskaplige teorier er basert på teorier, så hypoteser, deretter forsøk. I vitenskap kan du ikke bevise, men bare motbevise fordi ingenting er 100%. For mer om dette temaet så søk på Karl Popper og hans falsifikasjonsprinsipp.

For å fortsette mot evolusjons teorien må vi også undersøke hva "teori" betyr.

Et av de vanligste ankepunktene mot vitenskapen er at den "bare bygger på teorier" - dette er et av de mest brukte argumentene fra de religiøse fundamentalistenes side, som i noen tilfeller mener at verdens er skapt nøyaktig som Bibelen beskriver(sinnsyke mennesker). Innvendingen bygger egentlig på en språkelig mistforståelse. I motsetningen til dagligtalen der teori kan bety spekulasjoner og tankeflukt, er en vitenskapelig teori det høyeste og det mest velfunderte stadium en forsker kan nå med sine hypoteser og analyser.

Selv tunge forskningsfelter som evolusjonsteorien og relativtetsteorien baserer seg, som navnene påpeker, på teorier. Og slik må det nødvendigvis være når alt drøftes kontinuerlig, og alle ideer kan gå til grunne i nye oppdagelser og data. Det er vitenskapens styrke og årsak til at forskningen består. Man kan ikke på forhånd utelukke at vi blir klokere i fremtiden. Gjorde man det og innbilte seg at man rådde over den endelige sannheten, ville man ikke lenger ha tenkt som en vitenskapsperson. Men hadde da forlatt den grunnleggende forskningsmetode som baserer seg på muligheten til å falsifisere teorier og hypoteser. Man ville ha blitt dogmatiker som våre religiøse psykopater.

Ifølge fysikeren Thomas Kuhn jobber forskerne innenfor såkalte paradigmer, det vil si at de forstår verden og tilrettelegger sin forskning innenfor grensene for samtidens overordnede teorier. Hypotesene holder seg innenfor grensene, og avvikende resultater og oppdagelser vil bli betraktet med mistro eller sansett for å være gale. Imidlertid vil det med tiden samle seg opp så mange avvikende resultater, anomalier, at forskerne vil stille seg mer åpne overfor nye tolkninger, og det vil kanskje bli formulert en eller flere nye konkurrerende teorier. Etter tid vil en teori vinne frem fordi den har støsrt forklaringstyngde, blant annet fordi den favner anomaliene. Fra da av vil vitenskapen igjen arbeide under en samlende teori og begynne å underbygge og teste den med ny forskning. En ny teori har avløst en eldre - det har skjedd et paradigmeskifte.

Alt er under evig debatt, men vitenskapens metode gjør det mulig å gjøre en objektiv vurdering av hypoteser og teorier, det vil si at de er renset for sosiale, kulturelle og religiøse omstendigheter. Alle kan til syvende og sist enes om de vitenskapelige teoriene. Det nytter ikke å benekte tyngdekraften - i så fall blir flyging og husbygging problematisk.

Det som virker som avgjørende svakheter, og av dogmatikerne oppfattes som vitenskapens akilleshæl, er i realiteten en avgjørende styrke - en form for vaksine mot dumhet og stillstand.

Derfor kan ting bare motbevises. Tyngdekraften er 99,99999 ut i evigheten sann. Newton levde for over 350 år siden, og hans teorier i Philosophiæ naturalis principica mathematica. De har bestått vitenskapens prøvelser i over 300 år! Charles Darwins teori har bestått i over 150 år!

Evolusjonsteorien sier at envher art har et stort overskudd av avkom der bare noen få lever frem til forplantningsdyktig alder. Den naturlige variasjonen mellom individene innebærer at noen overlever bedre enn andre.

Statistisk sett er det individene som er best tilpasset miljøet, som overlever, formerer seg og bringer sine gode egenskaper videre til neste generasjon. Så skjer det et nytt utvalg, og slik fortsetter det.

Endringene er ytterst små og stort sett umerkelige i menneskelig tidsperspektiv, men gir store foandringer over geologiske tidsrom på millioner av år.

Darwins teori innebærer at alt liv på planeten er knyttet sammen i tid og rom, et sterkt uttrykk for grunnleggende likhet og fellesskap.

I dag vet vi at arvestoffet, DNA molekylet, løper som et slektskapsbånd som knytter hele den levende verden sammen. Det er ikke lenger noen tvil om at alt liv på planeten er utformet gjennom en utviklingsprossess. Teorien har stått sin prøve igjennom 150 år, og har aldri blitt motbevist en eneste gang.

 

Da Einstein lanserte sin relativitetsteori i 1905 ble den møtt med alle slags hindringer og tester; for det er det som forklarer om den er sann eller feil. Den har bestått absolutt alle prøvelser igjennom sine over 100 år. Det vil si at relativitetsteorien er 99,99999% ut i evigheten korrekt. Nå over til den største tanken noen gang i menneskets historie: Evolusjonsteorien.

Charles Darwins teori om evolusjon, altså artenes opprinnelse gjennom naturlig utvalg ble gitt ut 24. November 1859! Hvis Einstein sin er så sann som 99,99999% ut i evigheten(som den er) da vil det si at Charles Darwin sin er enda mer sann fordi den har stått imot alle prøvelser i over 150 år! Hver eneste person som benekter dette er ulogisk, urasjonell, uintelligent! Ingen vitenskaplige kilder hevder bortsett fra kreasjonist-idioter og kvasivitenskapsmenn(som mener "ID" er sant; som det faktisk ikke er, inkludert at argumentet motsier seg selv) og religiøse imbesiler at evolusjon er tøv og løgn. Jeg spør disse menneskene: Ville ikke det vært den største oppdagelsen noen gang om en eller annen motbeviste Charles Darwins teori? Ville ikke media gått amok slik at vi alle hadde hørt om det? Ville ikke denne personen mottatt prestisje tunge priser som Nobelsprisen? Jo, det ville denne personen, men problemet er at denne personen ikke eksisterer(og vil aldri eksistere) fordi alle argumenter, absolutt alle beviser viser til Darwins fantastiske teori.

Hvordan vet at du at din mor er din sanne mor og din far er din sanne far? - Du tar DNA analyser. Kjære dogmatikere: Gjett tre ganger hva forskerne har gjort i det 20 århundre! Tror dere meg ikke så gå på et museum og spør, spør forskere i Norge, send inn spørsmål til illustrert vitenskap, til Richard Dawkins, spør hvilken som helst utdannet forsker som er 100% vitenskapelig nøytral i sin forskning!

Religion har ingen argumenter igjen, absolutt ingen, dere har aldri hatt noen beviser.

Det eneste dere kan kose dere med er at det er direkte uvitenskapelig å si at det ikke eksisterer en Gud, samme måte som det er direkte uvitenskapelig å si at det ikke eksisterer en julenisse eller tannfe, selv om sannsyneligheten er så latterlig og mindre enn ubetydelig. Om det var en Gud(som det ikke er) så ville denne guden aldri vært som deres Abrahamske Gud.

 

Til dem som vil prøve å skrive annerledes enn det jeg har gjort og helt sikkert vil prøve å motsi meg: Dra til UIO og spør professor i Biologi hva han tror om alle deres "beviser". Jeg tror han hadde hoppet i været av glede for det om dere hadde noen beviser imot Darwins teori, for da ville det vært verdens største oppdagelse! Og ikke slutt der, spør andre biologer, fysikere, kjemikere, leger, astronomer, geologer og matematikere, personer som Bohr, Einstein, Hawkings, Venter, Dawkings, Newton, Kopernikus, Bacon, Cuvier, Watson og Crick - eller les noe av hva de har skrevet. Prøv å sett dere inn i det for engangs skyld så dere ikke høres ut som noen idioter.

Og før jeg glemmer det: evolusjon skjer ikke nødvendigvis "by default" linært så derfor er det meningsløst å si at det er "missing links" når vi har DNA analyser.

 

Jeg er lei av å høre folk si evoulsjonsteori like mye som Craig Venter og Richard Dawkins og dere vitenskapelige kolleger, det er et faktum, det er 99,9999% korrekt, det er så nærme 100 at det er til å le av.

Jeg vil avslutte med å fortelle at det er så mye mer jeg kunne ha skrevet men jeg orker ikke fordi jeg blir så sliten av å skrive om dette temaet. Jeg forstår ikke hvorfor religion ikke bare gir opp fordi dere har tapt på alle punkter. Tro er "tro", ikke bevis. Hvis du ikke "tror" på evolusjonsteorien så tror du heller ikke på antibiotika, dinosaurer, mørk materie, mørk energi, jorden er rund, jorden går rundt solen etc etc.

 

Til dem som vil helt sikkert late som de er meg som har omvendt eller noe slikt, bare dropp det. Kom til UIO en dag så skal jeg forklare mer grundigere der.

 

Vi må få religion ut av Norge. Religion, Overtro og Kvasivitenskap må ut fordi det hindrer menneskelig progresjon og vitenskapen. Jeg hyller ateister over alt i verden, jeg hyller Darwin, Einstein, Bohr, Hawkings og resten av det vitenskapelige samfunn for deres innsats for menneskeheten!

 

 

 

Shit så mye da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...