Gå til innhold

Ditt favoritt The Elder Scrolls-spill


Hvilket TES-spill liker du best?  

36 stemmer

  1. 1. Hvilket TES-spill liker du best?

    • The Elder Scrolls: Arena
      2
    • The Elder Scrolls: Daggerfall
      5
    • The Elder Scrolls Legends: Battlespire
      0
    • The Elder Scrolls Adventures: Redguard
      1
    • The Elder Scrolls: Morrowind
      63
    • The Elder Scrolls: Oblivion
      96


Anbefalte innlegg

Tenkte at vi kunne ha en liten poll om hvilket TES-spill vi liker best :) Kom gjerne med begrunnelser om hvorfor du synes at det du stemmer på er din favoritt!

 

Selv kan jeg ikke bestemme meg. Det må bli enten Morrowind eller Oblivion. Det er bare de og Redguard jeg har spilt, og jeg tror jeg venter med å stemme. Morrowind føltes mer gjennomført ut enn Oblivion, men Oblivion hadde en helt unik stemning... Jeg er neimen ikke sikker.

 

Tok naturligvis ikke med mobil-versjonene eller N-Gage-spillet. Kan eventuelt fjerne Battlespire og Redguard dersom ingen stemmer på de (de kan jo nesten ikke regnes blant de andre uansett).

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ei tøff nøtt, men det ble Morrowind.

Har kun spilt Daggerfall og Oblivion forutenom Morrowind. De to andre er selvsagt knakende gode spill, men jeg fikk en egen feeling for Morrowind.

Vanskelig å beskrive, men det blir noe spesielt når du kan vandre dypt i ei hule, og finne en vakker møy i nød som trenger en teleport spell.

Det beste, det var ikke en quest en gang, hu bare var der :)

Selvsagt, lore og story er større i Morrowind enn Oblivion iallefall, og det teller mye for meg. Må ha ei god historie skal jeg ha noe å gå etter, spesielt i RPG spill.

Lenke til kommentar

Stemte på Oblivion. Har bare spilt det og Morrowind, og stemmen endte på Oblivion da det er det RPG-spillet jeg har falt mest for. Jeg tror jeg var litt for ung for å forstå Morrowind da dette var nytt, så jeg kom aldri helt inn i det. Oblivion satte jeg meg mye mer inn i, og spiller det innimellom selv den dag i dag.

Lenke til kommentar

Spilte både Morrowind og Oblivion, og Morrowind er soleklart best! Hadde Morrowind hatt tidmåler hadde den nok stått på minst 500 timer

 

Ei tøff nøtt, men det ble Morrowind.

Har kun spilt Daggerfall og Oblivion forutenom Morrowind. De to andre er selvsagt knakende gode spill, men jeg fikk en egen feeling for Morrowind.

Vanskelig å beskrive, men det blir noe spesielt når du kan vandre dypt i ei hule, og finne en vakker møy i nød som trenger en teleport spell.

Det beste, det var ikke en quest en gang, hu bare var der :)

Selvsagt, lore og story er større i Morrowind enn Oblivion iallefall, og det teller mye for meg. Må ha ei god historie skal jeg ha noe å gå etter, spesielt i RPG spill.

 

Psst:

 

Hu var en del av Imperial Cult-questene, når man skulle finne Boots of the Apostle.

 

Lenke til kommentar

Helt klart Morrowind. Stemningen var helt fantastisk. Du kunne også drepe hvem du ville og du ville bare få en beskjed om du drepte noen viktige. Aldri har jeg levd meg så inn i et spill. Oblivion er også fantastisk, men ikke helt der oppe sammen med Oblivion. :) Morrowind var også mitt første RPG, kjøpte det sammen med Neverwinter Nights i 2004 eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Stemte på Oblivion. Har bare spilt det og Morrowind, og stemmen endte på Oblivion da det er det RPG-spillet jeg har falt mest for. Jeg tror jeg var litt for ung for å forstå Morrowind da dette var nytt, så jeg kom aldri helt inn i det. Oblivion satte jeg meg mye mer inn i, og spiller det innimellom selv den dag i dag.

Kunne ikke sagt det bedre selv :p

Lenke til kommentar

Oioioi! Jeg forstod Morrowind altfor godt, og i så altfor mange timer. Nå er jeg aldri den som faktisk har tatt tiden på hvor lenge jeg har spilt et bestemt spill, men sett bort ifra Baldur's Gate 2 + exp. (beklager å måtte dra inn andre univers her, men det er nå én gang tilfellet) sier en pussig følelse meg at Morrowind kommer på andreplass. Nå skal det jo sies at jeg kom meg gjennom BG2, men vet ikke hvor langt jeg var fra å runde Morrowind. Med begge tilleggene ble det så sinnsykt mye å ta seg til, og jeg klarte ikke la en eneste hule ligge i fred. Visste jo aldri når det kunne skje noe spennende, og hvor stor belønningen ville bli. Antallet karakterer som faktisk har noe på hjertet er helt utrolig, og bare traske rundt i plantehusene til de der stygge Dunmer-folkene og se på navnene (Galar?) kunne være artig. Levitation var et stort pluss.. kunne ha vanvittig mye moro med det etterhvert, men første gangen jeg klarte å sveve opp til fengsel-kometen i Vivic (hvis det var det byen het) var rett og slett bare fengslende.. Høhø.. tog du an? Digget Oblivion også, selv om feelingen ble en helt annen. Mye lysere, gladere, mer tegneserieaktig føltes det som. Har ikke brukt rent lite tid på det heller, da. Som Nord - selvfølgelig bosatt i Bruma - er kistene i kjellerne i huset fylt med en av hver rustning og ett av hvert våpen av alle slag i spillet 8-) tar ubehagelig lang tid å få frem inventory-menyen der. kill me.

 

Tror ikke jeg klarer å velge. Det er to veldig forskjellige spill. Stemnings- og historiemessig vinner Morrowind med en mil. Men tilgjengeligheten, den lette, lyse, og ikke minst nydelige grafikken (spesielt etter 17 tonn med teksturer og andre oppgraderinger) til Oblivion er på sin egen måte uslåelig. Vi kaller det et slips.

Lenke til kommentar

Stemte Morrowind, grunnet at det var det første TES spillet jeg spilte, og det ga meg en utrolig god følelse, var forresten det spillet som lærte meg engelsk... Føler jeg fikk mer ut av Morrowind enn oblivion, men oblivion er slettes ikke noe dårlig spill, spiller det fortsatt. Men stemmen gikk til morrowind.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...