Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har instalert IIS nå, jeg får logget på når jeg i iexplorer skriver ip 127.0.0.1

Når jeg skriver internet IPen min så står den bare å venter. Hvorfor det? No dns greier? Jeg har UPC chello pluss, altså 3 Iper, internetten min er koblet til uplink på huben. Alle tre pcene i huset har egne internet iper. Har også prøvd å koble til webserver pcen direkte, men får samme feil. Har også prøvd å surge på serveren fra en annen maskin.

Og forresten det følger jo med et program som heter tsweb, kan ikke det brukes til remote gjennom webben da?

mvh navyboy

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å sette den eksterne IP adressen til "server IP" i IIS instillingene? Den står vel default på "Use any IP".

Når det gjelder FW/NAT issues så regner jeg med at du har åpnet port 80 osv...

Skrevet
Har instalert IIS nå, jeg får logget på når jeg i iexplorer skriver ip 127.0.0.1  

Håper du har besøkt winowsupdate og fått fikset hullene på systemet ditt før du går online.

Skrevet

Appropos... Når du først setter opp en server, hvorfor ikke Apache f.eks? Jeg har brukt både IIS og Apache og jeg må si Apache er den klare vinneren. Gratis er det også.

Hent ned en distrubisjonspakke med Apache, MySQL og PHP og du kan sette opp dødsfete systemer.

Skrevet

grunnen til at jeg setter på IIS er at jeg skal bruke remote programmet som kan brukes gjennom web. Går det med apache? jeg vet at IIS er dritt.

Jeg har ikke satt på firewall (gjør d etter at jeg får alt til å virke, samme med oppdateringer)

Hvor velger jeg den externe ipen ? Det er bare et sted i IIS setupen jeg finner IP greier. Det virker som det er hvilke IP den skal godta. Når jeg setter den til anumoys ip så kommer jeg inn om jeg skriver 127.0.0.1. Skifter jeg den til internet IPen min så kommer jeg ikke inn samma om jeg skriver 127.0.0.1 eller internet ipen.

Forresten når jeg kommer inn med 127.0.0.1 så prøver jeg med å skrive bare localhost så kommer jeg ikke inn, er ikke localhost d samme som 127.0.0.1 ? (eller må jeg ha instalert dns da?)

Skrevet
grunnen til at jeg setter på IIS er at jeg skal bruke remote programmet som kan brukes gjennom web. Går det med apache? jeg vet at IIS er dritt.  

Jeg har ikke satt på firewall (gjør d etter at jeg får alt til å virke, samme med oppdateringer)

Oppdater_før_ du går online, og oppdatere etterpå kan fort være alt for seint....

Skrevet

Så du skal egentlig bare ha access til maskinen din eksternt? tsweb er en terminal server av noe slag er det ikke? Kjenner ikke så godt til men...

Eventuelt hva er det du skal fjernbetjene på maskinen din da?

Skrevet

Så du skal egentlig bare ha access til maskinen din eksternt? tsweb er en terminal server av noe slag er det ikke? Kjenner ikke så godt til men...

Eventuelt hva er det du skal fjernbetjene på maskinen din da?

Jo det er no terminal server greier. Jeg har tenkt å laste ned ting og tang mens jeg sitter i militæret :D

Vanligvis bruker jeg remote administrator, problemet er at i militæret kobler man seg på internet via citrix. Vet du om noen andre programmer hvor man kan remote til pcen sin ved hjelp av web ?

Skrevet

Tja, det er en rekke forskjellige løsninger der ute, men noen koster penger selvfølgelig.

Men hva med og heller sette opp en FTP server da? Hvis det kun er filer du vil ha ut mener jeg...

EDIT: For å være helt ærlig vil jeg fraråde deg å sette opp en IIS server hvis maskinen blir stående "ubemannet". Det er nok desverre for mange sikkerhetshull og litt for mange hackere som er ute etter IIS servere. Dessuten hvis du er hjemmefra i lengre perioder har du ikke mulighet til å patche og oppgradere serveren ettersom nye hull oppdages og oppdateringer kommer.

Skrevet

jeg vet at IIS er dritt.  

Det å si at IIS er noe dritt er vel litt feil... er ikke uten grunn at Apache og IIS er de to store webserverene på nettet, og begge har sine fordeler og ulemper.

Ang. hvorfor du ikke får tilgang til webserveren med noe annet enn localhost kan være at det er stengt i routeren din, har du sjekket dette ?

Har du prøvd å sette opp webserveren på en annen port enn 80 ? Hvordan går dette ?

Skrevet

Vet du om noen andre programmer hvor man kan remote til pcen sin ved hjelp av web ?

VNC har vel innbygget webserver om jeg ikke husker feil, problemet med VNC er at det i utgangspunktet er ganske så åpent.

Skrevet

Ang. hvorfor du ikke får tilgang til webserveren med noe annet enn localhost kan være at det er stengt i routeren din, har du sjekket dette ?

Har du prøvd å sette opp webserveren på en annen port enn 80 ? Hvordan går dette ?

Stengt i routeren? jeg bruker ikke router. Ja prøvde på port 89 nå, 127.0.0.1 virker ikke, men 127.0.0.1:89 virker. Det er bra. Men får fortsatt ikke eksterne ipen til å virke, selvom jeg forandrer port.

Skrevet

Hent ned en distrubisjonspakke med Apache, MySQL og PHP og du kan sette opp dødsfete systemer.

www.foxserv.net

Allt i en pakke, og fungerer 100%

Edit: feil url..

Skrevet

VNC har vel innbygget webserver om jeg ikke husker feil, problemet med VNC er at det i utgangspunktet er ganske så åpent.

Sjekket på nettet nå, den støtter vel ikke remote gjennom web? det som er så perfekt med iis, man kan remote via web. Og den bruker activeX (ikke java) akkurat sånn jeg trenger d i militæret.

Skrevet

Sjekket på nettet nå, den støtter vel ikke remote gjennom web? det som er så perfekt med iis, man kan remote via web. Og den bruker activeX (ikke java) akkurat sånn jeg trenger d i militæret.

Skrevet

www.foxserv.net

Allt i en pakke, og fungerer 100%

Edit: feil url..

Får man brukt remote programm gjennom web med den da??

Skrevet
Vet ikke, les litt rundt på siden deres.

nei virker ikke som det går, det er lixxom ikke webserver jeg i hovedsak er ute etter, det jeg trenger er en remote sakt som kan kjøres gjennom web

Skrevet
Appropos... Når du først setter opp en server, hvorfor ikke Apache f.eks? Jeg har brukt både IIS og Apache og jeg må si Apache er den klare vinneren. Gratis er det også.

har insalert hele den pakka nå. Samma skjer der.

Jeg kommer inn på 127.0.0.1

men ikke på local host og ikke på internet IPen.

Jeg har UPC pluss. dvs har 3 IP adr. Jeg har koblet en HUB til uplink. Og 3 pcer på huben. Huben er sånn billig dritt som ikke kan programeres ellernoen ting. Det er den man får kjøpt på clasolhson.

Har også prøvd uten hub, det funket heller ikke.

Har ikke på firewall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...