Gå til innhold

Mafia II - Generell Informasjon og Diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere som fikk et ubehagelig sjokk da

Henry Tomasino ble "filert" i parken

? :cry:

 

why. Han går bak ryggen din og arbeider for fedsen. Fortjener det. Er jo Han som nesten ødelegger alt for deg.

 

Og det viste du i det han ble kuttet opp av store kjøttkniver midt i parken av "gulingene"? Henry som jeg viste om da var en flott fyr som jeg hadde gjort oppdrag sammen med. Men uansett, ingen fortjener å dø på denne måten. :(

 

Lenke til kommentar

En ting jeg har tenkt litt på angående slutten, og for all del ikke trykk på spoileren om du ikke har rundet spillet.

 

 

Tror dere Joe ble drept, eller er det sannsynlig at vi kan møte på ham igjen i DLC eller kanskje Mafia 3? Tenker siden vi selv ikke så at han ble drept, vi bare antar det, så kan jo Leo ha sendt ham til et annet land for det vi vet, slik at det skal komme som en stor overraskelse om vi ser ham igjen.

 

Lenke til kommentar

Flere som fikk et ubehagelig sjokk da

Henry Tomasino ble "filert" i parken

? :cry:

 

 

De dødsskrikene hans var rett og slett ubehagelige å høre på. Kjente jeg ble oppriktig sur på asiatene, da Henry var den karakteren jeg likte best. Stemmen hans oste mafioso.

 

 

Ble ferdig med spillet nå. Var en fin opplevelse, selv om all kjøringen ble repetitiv i lengden. Men det var helt grei variasjon i oppdragene, så jeg klarte å holde meg engasjert. Må også si meg enig med Lakus. Byen virker tom. Man har noen butikker og annet stasj, men det går man jo lei av etter 2 minutter. Skulle gjerne sett noen småoppdrag, f.eks. hit-jobs eller dop-dealing. Bare gi meg noe å komme tilbake til, bortsett fra masseslakt og biljakter med politiet.

 

 

Slutten derimot luktet uferdig lang vei. Minnet meg om stilene jeg skrev på ungdomsskolen der jeg ble lei av å skrive å heller bare drepte hele gjengen i to setninger for å gjøre meg ferdig. Synes dog litt synd på Joe, så noe gjorde de riktig.

 

 

Nå er det vel bare å vente på DLC og forhåpentligvis en Free Roam-modus. For jeg kjenner jeg vil ha mer.

Lenke til kommentar

Ble nettopp ferdig jeg også, og mener det samme som Villanden, sånn mer eller mindre :)

 

Jeg leste en fyr sitt synspunkt på det hele i går, angående stor verden, men lite innhold. Han mente at spillet var en lineær kampanje satt til en åpen by. Såklart, hvis de hadde fått til interessante sideoppdrag, som faktisk ga mening hadde det vært tøft. Men sånn det er strukturert, med chapters og soving osv tror jeg det hadde kjapt virket rart. Menmen, bare en gammel mafiosofans mening....

 

Det jeg likte aller best med Mafia 2, var det følelsen av å være mafia. Var tidlig i spillet, like etter man hadde ranet gullsmeden med Joe, og man skulle stikke av på egen hånd. Jeg beina så raskt jeg kunne mot klesbutikken som lå langt nedover gatene - Ikke hadde jeg tid til å ta en bil, politiet var rett bak meg. Det å løpe sikksakk mellom mennesker, for å unngå kuler, mens de ble slaktet ned var en nervepirrende opplevelse. Senere fikk jeg tak i et maskingevær fra politiet. Jeg var like ved klesbutikken, men da så jeg den helvetes blå boksen som kom kjørende oppover kartet, samme vei som butikken var. Jeg ba for et grønt lys, men politibilen stoppet uansett. Mafiafølelsen kom for fullt da jeg trykket "caps lock", ruslet rundt stolpen, og tømte magasinet i forsetet. Jeg er klar over at dette er vanlig i f.eks GTA, men i Mafia 2 så er det... annerledes. Om det er våpnene, karakteren eller tiden det er satt i er jeg ikke sikker på. Det er awesome uansett :D

Lenke til kommentar

Selv synes jeg noe av det morsomste i denne typen spill, og da særdeles dette, er å finne på sine egne små scenarioer. Om jeg er ute og free-roamer kan jeg gjerne starte et et ran i en butikk med kun det målet å la det gå skeis. Derifra finner jeg en fluktrukte, løper litt til fots, litt i bil, stikker ut av bilen når jeg kræsjer og gjør som peasandpeace over meg og tar ut enkelte fiender som står mellom meg og frihet. Får litt lyst til å free-roame nå bare jeg skriver om det.

 

Det er kanskje ikke en del av hovedspillet, men det er en del av det som gjør at spill med store byer er et lite hakk morsommere enn de uten dem.

Lenke til kommentar

Det morsomme med denne byen er vel at den er så vanlig, så når noe dramatisk skjer, for eksempel at du raner en klesforretning, så føler man seg jaktet på. Mann kjenner et rush når man kolliderer med en annen bil og må løpe gjennom et boligfelt mens kulene flyr og beboerne roper og løper for harde livet. Eller når man står på kne bak panseret på sin ødelagte bil og skyter politi og alle andre som våger å komme i veien.

Overlevelsesinstinktet jeg kjenner når det blir hektisk i dette spillet er det lenge siden jeg har kjent i ett slikt spill. Så det skal de ha kudos for.

Lenke til kommentar

En ting jeg har tenkt litt på angående slutten, og for all del ikke trykk på spoileren om du ikke har rundet spillet.

 

 

Tror dere Joe ble drept, eller er det sannsynlig at vi kan møte på ham igjen i DLC eller kanskje Mafia 3? Tenker siden vi selv ikke så at han ble drept, vi bare antar det, så kan jo Leo ha sendt ham til et annet land for det vi vet, slik at det skal komme som en stor overraskelse om vi ser ham igjen.

 

 

Tror nok Joe fikk smake det, ja. Virka ikke som om Frank Vinci og Leo er gutte som kødder rundt. Virka dog ufattelig uferdig. Spill som avslutter uten en ordentlig avslutning, eller enda værre - med slutten i DLC, begynner å gå meg kraftig på nervene. Hadde litt samme feelingen når jeg runda Mafia II som når jeg runda GTA IV. Jaha - Is this is?

 

Lenke til kommentar

Jeg synes

slutten på spillet var god. Noe mer informasjon enn det der trenger vi ikke til historien spillet fortalte. Om vi så Vito spiste middag med Leo hadde ikke forandret på noe som helst. Det eneste jeg lurer på er om Vito klarte å få tillit i organisasjonen igjen, eller om han fikk en lærepenge og kom seg ut av mafiaen, men egentlig så lurer jeg ikke heller. Leo og karene virker ikke som de dumsnille fyrene.

 

 

That said, så syntes jeg det var en allright historie. Jeg hadde litt vansker med å følge med på navn etc i starten, men ett par kapittel etter fengselet så satt det. Syntes heller ikke siste bossen var teit som andre har påpekt:

For meg handlet den siste kampen om egen overlevelse, og det kan være ett sterkt nok instinkt dèt, og jeg tror også det er det Mafia 2 handler om. Å drepe kaldt og uten følelser fordi andre sier du skal det, enten mafiaen eller presidenten... Sånnsett passet det meste av historien inn i hverandre.

 

 

Men alt i alt følte jeg at folkene bak var filmskapere som har kastet noen terninger og gamblet på spill som sitt fortellermedium... Kunne vært 10x mer gameplay, selv om all funksjonaliteten (vannkraner, vinduer, dass o.l.) gjorde verdenen levende, så var det ikke så mye å gjøre for meg som spiller annet enn å føre siktet over forbrytere og trykke av... *gjesp*

 

Likte veeldig godt at pengene du hadde på konto var de som ble brukt til gjelda. Noe av det teiteste i GTA IV som gjorde at hele spillet floppet for min del var han der idioten Roman som ihvertfall ikke gamblet bort mine penger selv om spillet forsøkte å lure meg til å tro det, og han var så irriterende at jeg bare hååpet han ville bli drept av lånehaiene, samt hykleren vi fikk tildelt som protagonist... "I dont liek to kill" 5 min etterpå "cmon suckers PAM PAM PAM PAM PAM".....

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar

Da er spillet runda og jeg er kjempeskuffa. Spillet er mer et bilspill enn noe annet. Brukte vel 2/3 av spillet fra å kjøre fra punkt til punkt. Noe som ble kjedelig etter de 2 første gangene. For mye tid på for lite. Så dette ødela hele spilet for meg. Stå opp til en telefon, kjøre et sted, cutscene, kjøre et nytt sted, cutscene-kanskje litt dreping, cutscene, kjøre noen hjem og så kjøre seg selv hjem. Iblant som dette bare MER kjøring og jeg er ikke særlig glad i bilspill. Nytt kapittel og fortsett med akkurat det samme. Vår mann Vito syntes jeg ikke var så veldig karismatisk eller sympatisk. Han følger ordre uten å rynke på nesa eller reflektere, noe han også innrømmer på slutten. Bra han klarte å tenke litt selv etter 9 timers spilletid. Open world følelsen.. ja jeg rana noen butikker og handla litt klær. Ble jakta av politiet som var alltid like lett å komme seg unna. Ga meg meget lite mer enn irritasjon.

Nå har dette spillet noen pluss sider: Grafikken er nydelig... på PC. Har Xbox og PS3, men de klarer ikke hamle opp med spill som PC kan. Fine detaljer overalt. Det andre gode er at selvom historien ikke var det beste jeg har sett, ville jeg se hva som skjedde til slutt. Skyting var middelmådig, byen var en rekvisitt som kun fungerte til å plage vettet av meg med bilkjøring, historien var grei, god grafikk. Spillet får av meg 3 av 10.

Endret av Starscream123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...