Gå til innhold

Anmeldelse: Disgaea 3: Absence of Justice


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sorry, men dette var en dårlig anmeldelse. Etter å ha lest igjennom to ganger er jeg fortsatt ikke sikker på hva slags spill dette er. Jeg sitter og leser igjennom og får intrykket av at det er et taktisk turbasert slosspill. i samme gate som FF tactics (som også nevnes) men helt til slutt skriver anmelder at dette er et rollespill. Er det en blanding av disse to sjangerne?

 

Spillsystemet og mekanikk beskrives veldig omfattende, men resten av spillet drøftes knapt. Grafikken nevnes kort og lyden omtales ikke i det hele tatt.

 

Fremmedord-onani er utstrakt i anmeldelsen. Istedet for "det narrative" kan man skrive "det fortellende". Bare et eksempel. Jeg har rettet grunnfagsoppgaver i sosiologi og til tider minner denne anmeldelsen om en ny student som tror fremmedord er det samme som smart og riktig oppfattelse av pensum. I og for seg er dette greit når man formidler "innenfor faget", men jeg regner med at gamer.no vil nå ut til leserne, der flertalle neppe har HF-bakgrunn.

 

Nu vel. Jeg liker kompliserte spill og japanske rollespill. Kanskje dette kan være noe for meg? Men da må jeg lese andre anmeldelser.

Lenke til kommentar
Sorry, men dette var en dårlig anmeldelse. Etter å ha lest igjennom to ganger er jeg fortsatt ikke sikker på hva slags spill dette er. Jeg sitter og leser igjennom og får intrykket av at det er et taktisk turbasert slosspill. i samme gate som FF tactics (som også nevnes) men helt til slutt skriver anmelder at dette er et rollespill. Er det en blanding av disse to sjangerne?

 

Spillsystemet og mekanikk beskrives veldig omfattende, men resten av spillet drøftes knapt. Grafikken nevnes kort og lyden omtales ikke i det hele tatt.

 

Det kan minne en del om FF Tactics spillene ja, og personlig så syntes jeg Disgaea spillene vesentlig bedre.

 

Disgaea serien er basert på veldig mye humor, noe som gjør historien og kommentarene i spillet utrolig morsome til tider. Grafikkmessig så vil jeg si at det er ganske unikt, men dette er noe av den deilige Disgaea sjarmen, og jeg tror ikke jeg ville ha likt spillet like godt med oppdatert 3D grafikk.

 

Nå har jeg lagt ned over 100 timer i dette spillet det siste halve året (noen av oss gidder rett og slett ikke vente et halvt år ekstra på enkelte Europa utgivelser), og jeg mener selv at dette er et av de beste spillene til PS3 så langt.

 

Sjekk ut et par videoer på Youtube eller noe, så får du kanskje litt mer innsikt i hvordan spillet fungerer.

Lenke til kommentar

Jeg syntes dette var en bra anmeldelse, og det er som nevnt et spill som kanskje ikke interesserer alle. Har spilt disgea på psp'en min en god del, og på den platformen er det bare final fantasy: crisis core jeg likte et lite hakk bedre.

Endret av Tonbo
Lenke til kommentar
Er et av de få spillene som gjør at jeg vurderer ps3, får se når div annet er kjøpt inn, spillet blir ikke dårligere av å vente noen måneder til man har tid til å spille det.

 

Hvis du har en ps2, så kan du like så greit gå til anskaffelse av en av forgjengerne. Grafikken er av samme kaliber (bakgrunnene er noe bedre i 3'ern), og mulighetene for fordypning er vel så store. Det er også eneren som har den beste historien.

Lenke til kommentar
Er et av de få spillene som gjør at jeg vurderer ps3, får se når div annet er kjøpt inn, spillet blir ikke dårligere av å vente noen måneder til man har tid til å spille det.

 

Hvis du har en ps2, så kan du like så greit gå til anskaffelse av en av forgjengerne. Grafikken er av samme kaliber (bakgrunnene er noe bedre i 3'ern), og mulighetene for fordypning er vel så store. Det er også eneren som har den beste historien.

 

Eller kanskje skaffe seg alle 3 spillene, de er jo helt fabelaktige alle sammen. :lol:

Men personlig så syntes jeg kanskje Disgaea 2 er hakket gøyere enn 1 og 3.

 

Ellers så har du jo også lignende titler på PS2, som f.eks Makai Kingdom eller La Pucelle Tactics som også er gode spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...