Gå til innhold

Jeg vet PSP2 finnes!


Anbefalte innlegg

KREATIV SJEF I ACCLAIM:

- Jeg vet PSP 2 finnes

 

Det virker mer og mer sannsynlig at Playstation Portable får en solid overhaling innen nyttår.

 

Det har gått rykter om en ny og vesentlig oppgradert versjon av Sonys Playstation Portable en stund. Nå snakker for første gang en utvikler om den kommende konsollen, skriver Eurogamer.

 

Den første PSP-en ble lansert i Japan i desember 2004 og bærer versjonsnavnet PSP-1000. Nå er vi fremme ved PSP-3000 og en regner med at den omtalte, nye konsollen blir PSP-4000.

 

David-Perry_-Accl_6973523x4.jpg

 

Kreativ sjef i Acclaim. David Perru sier at han med sikkerhet vet at PSP-4000 eksisterer og at han har snakket med utviklere som jobber med konsollen.Kreativ sjef i Acclaim. David Perru sier at han med sikkerhet vet at PSP-4000 eksisterer og at han har snakket med utviklere som jobber med konsollen.

UMD-en forsvinner

 

Utvikleren Eurogamer har snakket med skal være en kilde nær Sony og ønsker å være anonym. Ifølge denne personen vil PSP-4000 ha en skyvbar skjerm, UMD-drevet er fjernet og når skjermen er i «lukket» posisjon vil det bare være mulig å bruke spill som utnytter skulderknappene, skriver nettsiden.

 

- Skjermen er grunnleggende lik dagens PSP-skjerm bortsett fra at den kan skyves fram og tilbake. Når den er lukket vil ikke skjermen dekke hele konsollen, men gjør enheten betydelig mindre, sier kilden til Eurogamer.

Komplett overhaling

 

Også nettsiden VG247 hevder å ha svært sikre kilder som bekrefter at UMD-en nå er ute av bildet.

 

Formatet blir kun brukt på PSP og må ha vært et kostbart sidespor for Sony. Opprinnelig fikk formatet bred støtte fra utviklere og filmstudioer som slapp sine største filmer på UMD. En skyhøy pris i forhold til DVD i tillegg til at filmene bare kunne avspilles på PSP gjorde nok sitt UMD-en floppet.

 

Ifølge VG247 må ikke PSP-4000 ses på som en slags PSP 2, den nye konsollen skal være en komplett estetisk overhaling av maskinvaren basert på den eksisterende PSP-teknologien.

 

- Jeg vet den finnes

David Perry, kreativ sjef i spillstudioet Acclaim, forteller til bloggen Kotaku at han vet at det eksisterer en ny versjon av PSP.

 

- Jeg snakket med en utvikler som jobber på den akkurat nå, så det betyr at de allerede har en prototype. For meg høres det ut som om maskinen da slippes til høsten, sier Perry til nettsiden.

 

Dersom den nye PSP-en kommer uten UMD åpner det seg et spørsmål om hvordan du får spill inn på maskinen. Perry mener Apples suksess med iPhone er et forbilde og at Sonys mål er å distribuere spill hundre prosent digitalt. Acclaim-sjefen påpeker samtidig at det helt og holdent er spekulasjoner fra hans side.

 

Eurogamer deler Perrys oppfatning om lanseringen av PSP-4000 og skriver at de regner med å se konsollen på markedet innen utgangen av 2009.

Kilde: www.spill.no

----

Så hva sier dere? Jeg er glad jeg ikke har kjøpt PSP, har ventet på PSP2/PSP-400 :)

Endret av HardC0re Gamer 1997
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spillbibloteket blir ikke så stort med det første, sånn som med PS3.

 

 

Da bæsjer jo sony seg på leggen! En av de grunnene til at ps3 ikke solgte så godt var jo at det var få gode lanseringstitler. og det er gode titler som å være tilstede for å sparke igang en lansering.

Sony bruker jo penger på en ny psp og da regner jeg med at de vil den skal selge bedre enn dagens psp, og da må de ha spill, ikke sant?

 

PSP har ikke solgt godt, men det er ikke rart når det ikke er spill til den, og den flausen kommer nok de ikke til å gjøre igjen.

 

Det er bare dumt å skrive slik, da sony ikke kommer til å gjøre den samme tabben igjen. De nye spillene som har blitt annonsert for psp er sikkert lanseringstitler, og de er jo gode og kjente titler som trengs.

Lenke til kommentar

PSP2 + PSN + PS3 = EPIC!!

 

Etter som det blir bare mer og mer spill på PSN for nedlastning til din PSP og muligheten for å koble samens PS3 og PSP/PSP2 så blir det bra.

 

Se film høre på musikk og laste ned billige og bra spill via PSN/PS3 = PSP'n sitt år

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...