Gå til innhold

Gjett retrospillet-leken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dungeons & Dragons: Tower of doom er helt riktig. Det er et arkadespill (vet ikke om arkadespill hører med i tråden her men tok en sjans) fra 1999.

 

Veldig kult beat-em-up med sverd og magi, som har spist en hel haug med tiere opp gjennom åra! :) Det og oppfølgeren Shadow over Mystara kan sjekkes ut med emulator, det skal kanskje godt gjøres å finne denne i spillehallen lenger.

 

Edit: Det kom visstnok også ut på Sega Saturn

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar

Vel, tror nok vi kan trenge et hint - og jeg ber på mine knær om å vinkle tråden litt tilbake til CBM64/Amiga-tiden, da arkade ikke akkurat har fått så veldig mange penger fra meg opp gjennom årene...

 

Hadde du skrevet noe annet enn Civilization 6 så hadde jeg nok kanskje bitt på, men når man sitter og sårt venter på Civilization 5 så lukter man fort lunta når det er noe lureri på gang... :)

Lenke til kommentar

Ok, eg godkjenner det, sidan det i all hovudsak er samme spel. :) "The Escapee" er iPhone-versjonen som kom ut seint i 2009. Opprinneleg heitte spelet "onEscapee", og kom ut for Amiga CDROM i 1997. Spelet er inspirert av Another World og Flashback. For dei som måtte vere interessert, vart det seinare gitt ut gratis for PC. Det er ei stund sidan eg spelte det no, men eg likte det i alle fall i 1997.

 

Det kan òg nemnast at dette er, so vidt eg veit, det einaste spelet der

(00:02:43). :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...