Gå til innhold

TEST AV DDR MINNE.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke moderatorene her fikse en egen seksjon for tester utført av ikke HW folk.

Ikke det at jeg stoler på dere HW folk. Det er dere jeg stoler på når jeg skal handle nytt.

Men, kjekt å lese tester som denne også.

Hadde vært lettere å finne frem til "hjemme tester" hvis de hadde vært samlet på en side.

Det blir vel ikke så mye jobb for dere.

Smart måte å finne nye rekruterings objekter på også. :wink:

Lenke til kommentar
Begynner ikke 512MB RAM bli litt lite da... XP liker virkelig 1GB :yes:

 

Så du merker forskjellen på 512 og 1024...? Hvilken programvare merker du det på?

Har nemlig selv lurt på om det er verdt å øke til 1024, dog det får vente tli prisene faller igjen :)

Lenke til kommentar

Jeg kjører ikke ett spessielt program som krever 1GB RAM. Men mange av de nyere spillene krever endel. Selve exe-fila til spillet tar ikke så mye, men sitter du mange timer å spiller f.eks Soldier Of Fortune 2 som jeg gjorde, så laster du mye opp i minnet. Vart oppe i 400MB RAM. Plusser du det som Windows bruker da, så er du over 512MB grensa di. Hva skjer da? Jo Windows og spillet må bruke harddisken som RAM, dvs. swap. Da går ting saktere og du får den klassiske "rullingen" over skjermen og ikonene når du avslutter spillet... Skjønner sikkert hva jeg mener.

 

Jo mer RAM du har, jo mindre trenger Windows swapfila. Tunge videoredigerings programmer går faktisk raskere hvis man går fra 1GB til 2GB RAM har jeg lest! Men for oss så holder 1GB en stund... Helt til Windows Longhorn kommer tenker jeg :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Begynner ikke 512MB RAM bli litt lite da... XP liker virkelig 1GB :yes:

 

Så du merker forskjellen på 512 og 1024...? Hvilken programvare merker du det på?

Har nemlig selv lurt på om det er verdt å øke til 1024, dog det får vente tli prisene faller igjen :)

jeg har en gigg med ram. pc2100 da, kjøpte 512 mb ekstra når prisene var lave her i vår. Jeg merker det spesiellt godt i spille, f. eks i bf er jeg altid først inne på serverne osv. Jeg syntes 1 gigg med ram er verdt penga. Jeg betalte bare 460 kroner for den andre brikka da. Billig med treg ram:D

Lenke til kommentar

Jätte bra test! :yes:

 

Tenkte jeg skulle selge mine TwinMOS 256MB PC-2700 brikker og kjøpe et par med Geil Golden Dragon PC-3200 eller PC-3500 brikker.

 

Jeg skal også skaffe meg en AMD XP 2500+ CPU og overklokke den så mye jeg kan! Vil jeg merke stor forskjeld i overklokkingen med å bytte ut TwinMOS 256MB PC-2700(1 med winbond) brikkene med Geil Golden Dragon PC-3200/3500 brikkene?

 

Vil det i det hele tatt gjøre noen forskjeld mellom PC-3200 og PC-3500 brikkene på overklokkingen?

 

Hvor langt tror dere jeg ville kunne nå med Shuttle SN45G(heatpipe kjøling), XP 2500+ og Geil Golden Dragon PC-3200/3500?

 

Lurer på om jeg da bør kjøpe 2x 256MB eller 2x512MB? Jeg har nå 512MB og alt går knirkefritt(vet ikke hvordan det hadde gått med 1GB da).

 

Og for å være sikker på å kunne bruke brikkene lenger og overklokke endel er det da smartere å gå for Geil PC-3500 enn PC-3200 brikkene? Det er jo trosalt ikke veldig mye forskjeld i pris heller.

Lenke til kommentar

jeg har sett testere få over 9900 på memory score i pcmark 2002 med corsair twinx 3200ll minne, jeg husker ikke om det var 512 eller 1024 mb. jeg leste ikke testen din så veldig grundig (sorry er litt trøtt bare :p ) men fikk inntrykk av at du konsentrerte deg bare om Mhz og brukte passive timings for å få så høy mhz som mulig.

Lenke til kommentar
Personlig savner jeg TwinMOS PC3200 m/ Winbond i testen din da.... =/

 

(mest value/money)

 

Får høre med Komplett om de vil låne meg den :)

Låner du hardware? Trodde du kjøpte brikkene.

 

Ja,jeg har avtale med div webshopper som låner ut testbrikker akkurat som feks hardware.no får låne til test, men de jeg kjører fast med er kjøpt og betalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...