Gå til innhold

TEST AV DDR MINNE.


Anbefalte innlegg

Meget bra test Snekker'n, men på den andre siden.. hadde ikke forventet noe annet av deg. Som alltid gjennomtenkt og gjennomført kvalitet på dine poster.

Takk til Snekker'n og JohnnyKnoxwille (for hans test av Hansol skjermen) og alle andre som lager gode tester på eget initiativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
riktig bra test det der,ser ut som du har gjort hjemmeleksa din riktig.

er dette på egen ide eller..!

 

iallefall en superbra test..

 

 

 

:)

 

Takk,ja det er på egen ide.

Ideen fikk jeg bla her på forumet da jeg så at det kunne vere et behov for en test som samlet flere forskjellige brikker på ett og samme system, da de aller fleste slike tester har bare en eller to brikker som sammenlignes.

Det har virket som det er stor usikkerhet hos mange (og med god grunn) på hvilket minne de skulle velge,spesielt etter at dual systemene dukket opp. Derfor tok jeg kontakt med Psdata og Komplett med forespørsel om å få låne div brikker til test,noe som gikk i boks.

Lenke til kommentar
Mine TwinX3200LL brikker klarer ikke DDR424 2-6-3-3 på 2.85V engang! Kan det være hovedkortet sin skyld? Eller bare dårlig RAM?

 

Vanskelig å si,da det selfølgelig vil vere variasjoner fra brikke til brikke men jeg vet det har vert en del problemer med det hk du har. Hvist du har lest andre poster her har du sikkert sett at jeg selv har testet to sånne hk med meget dårlig res, det ene påstod bla at der ikke fantes bios på det

Lenke til kommentar
La oss si at Prime95 kommer med error, men Memtest86 er stabil. Hva da liksom?

 

Prime er så prikete at en feil der ikke nødvendigvis vil bety noen ustabilitet i andre programmer eller spill. Jeg har flere ganger opplevd at prime feiler, men alle andre programmer funkerer knirkefritt. Så lenge man ikke opplever noen ustabilitet så spiller det jo egentlig ingen rolle. "primestabil" er bare en slags skrytefaktor for de som klokker :D

Lenke til kommentar
La oss si at Prime95 kommer med error, men Memtest86 er stabil. Hva da liksom?

 

Prime er så prikete at en feil der ikke nødvendigvis vil bety noen ustabilitet i andre programmer eller spill. Jeg har flere ganger opplevd at prime feiler, men alle andre programmer funkerer knirkefritt. Så lenge man ikke opplever noen ustabilitet så spiller det jo egentlig ingen rolle. "primestabil" er bare en slags skrytefaktor for de som klokker :D

 

 

Ja men de som har skrevet Prime95 sier at hvis programmet viser error, så har man faktisk en hardware feil. Som Snekker'n sier så er nok hovedkortet mitt problemet og ikke ram brikkene.

Lenke til kommentar
La oss si at Prime95 kommer med error, men Memtest86 er stabil. Hva da liksom?

 

Prime er så prikete at en feil der ikke nødvendigvis vil bety noen ustabilitet i andre programmer eller spill. Jeg har flere ganger opplevd at prime feiler, men alle andre programmer funkerer knirkefritt. Så lenge man ikke opplever noen ustabilitet så spiller det jo egentlig ingen rolle. "primestabil" er bare en slags skrytefaktor for de som klokker :D

Vel min erfaring er at hvis ikke maskinen klarer Prime95 så er det andre ting den ikke klarer. Men derimot kan den fint klare Memtest i flere dager og kræsje i andre ting.

 

Et godt eksempel på kravstort "program" er Neverwinter Nights. Feiler maskinen Prime95 kan jeg stort sett garantere at NWN vil kræsje også. Om det så tar flere timer før det skjer så er det garantert at det kommer til å skje. Så jeg er en stor tilhenger av Prime95 for stabilitetstesting. Asherons Call er også et sensitivt program, det kræsjer iløpet av få minutter hvis maskinen ikke klarer Prime95. (Egentlig er AC1 en veldig bra stabilitetstest, det er nesten mer følsomt enn Prime95 :lol:)

 

Men i Snekkerns tilfelle hadde jeg også brukt Memtest fordi Prime95 kan feile av andre grunner enn overklokket minne.

 

Tilslutt vil jeg si at dette var en bra test. Det er akkurat hva jeg har vært på utkikk etter. Selv om jeg allerede har det beste. ;)

Lenke til kommentar

Flott test snekker'n!

 

Satt faktisk i natt å installerte 2stk Geil Golden Dragon PC3500 på P4P800 delux.... Har selv ikke fått testet noe særlig.. men det blir så snart hète toktene avtar! (påkledning mer enn shorts er uutholdelig)

 

Jeg har satt på max volt på Dimm'n (2,85)... Hva brukte du(snekker'n) under max OC testene...?

 

MVH ZemteX

Lenke til kommentar
Flott test snekker'n!

 

Satt faktisk i natt å installerte 2stk Geil Golden Dragon PC3500 på P4P800 delux.... Har selv ikke fått testet noe særlig.. men det blir så snart hète toktene avtar! (påkledning mer enn shorts er uutholdelig)

 

Jeg har satt på max volt på Dimm'n (2,85)... Hva brukte du(snekker'n) under max OC testene...?

 

MVH ZemteX

 

Mine brikker kjører jeg på 2,8v da hk desverre ikke støtter mer,skulle gjerne hatt 3,0-3,1 for hadde jeg hatt det ville jeg sikkert kunne kjørt en mer aggresiv timing på brikkene. Vi får se når abit kommer med MAX3

Lenke til kommentar
La oss si at Prime95 kommer med error, men Memtest86 er stabil. Hva da liksom?

 

Prime er så prikete at en feil der ikke nødvendigvis vil bety noen ustabilitet i andre programmer eller spill. Jeg har flere ganger opplevd at prime feiler, men alle andre programmer funkerer knirkefritt. Så lenge man ikke opplever noen ustabilitet så spiller det jo egentlig ingen rolle. "primestabil" er bare en slags skrytefaktor for de som klokker :D

 

 

Ja men de som har skrevet Prime95 sier at hvis programmet viser error, så har man faktisk en hardware feil. Som Snekker'n sier så er nok hovedkortet mitt problemet og ikke ram brikkene.

 

Så klart har en feil.. men det betyr ikke at den er "stor" nok til at man merker det i vanlig sammenheng, feks spilling og surfing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...