Gå til innhold

League of Legends [Nyheter og oppdateringer].


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Tja, problemet med EU versjonen er at de muligens ligger bak US versjonen i utvikling, da det er GOA som driver lol-EU, og det er riot som er utviklerne som da styrer med US versjonen. Dog sier ikke at det stemmer at EU versjonen ligger bak, det er bare erfaringen min når andre enn selve hovedselskapet bak et spill hoster serverne.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Likte egentlig grafikken, og antall helter litt bedre i HoN, men i hver bidige kamp jeg har spilt har det vært fryktelig mye trash og elitist talk, og som den gamle carebearen jeg er, falt ikke det i smak. LoL derimot snakker folk generelt ikke så mye, men jeg har ikke sett noe trash talk enda, som har vært ganske koselig, mulig jeg bare har vært heldig\uheldig til nå. Det fine med lol er jo at det er gratis, og at man levler opp, det var litt stilig, for å unlocke ting etterhvert.

Lenke til kommentar

Det er vel det som er det værste med HoN; Communitien suger dritt (men heldigvis ikke den norske).

Som en HoN fan har jeg gitt LoL et par forsøk. Synes personlig at det var noen ting som var kule, mens andre ting ikke var like bra.

For å nevne noen positive ting så synes jeg at shop-menyen tok kortere tid å venne seg til (selv om jeg mener at HoN shoppen er litt mer funksjonell når man kan den), og jeg likte de forskjellige spellene godt.

Likevel må jeg si at jeg får en litt bedre "feeling" når jeg spiller HoN, men LoL imponerte absolutt, også mtp at det er et gratis-spill :)

Lenke til kommentar

Etter og ha spilt lol en liten uke hopte jeg inn i Hon igjen for å se om jeg ikke kunne gjøre det litt bedre, jeg var helt UFATTELIG dårlig i Hon de første gangene jeg prøvde og ble rett og slett jaget ut. Ingenting var forandret, jeg sugde forsatt like mye, selv om konseptet er det samme, så er Hon rett og slett bare forferdelig uoversiktelig for meg. Det føltes ennå mer uvant enn før, litt dumt for vil gjerne like begge. Grafikken var også skikkelig lite givende i Hon nå, det går vel mer på hva du er vant til, men følte helsa og alle itemsa også var veldig uoversiktelig. Finnes det noen i Hon som er lik Master Yi?

Lenke til kommentar

HoN er "Heroes of Newerth". Begge (HoN og LoL) er Moba spill (multiplayer battle online arena) og henter begge masse fra den kjente add-onen til WCIII, DotA.

 

Konseptet er likt i de to spillene, men samtidig er de ganske så forskjellige. LoL er gjerne litt mer noob friendly, mens HoN har en god del andre kvaliteter.

 

LoL er gratis, men man kan kjøpe ekstra ting in-game, og HoN er i closed beta for tiden.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Ugh jeg misliker MOBA navnet så hardt. Multiplayer Online Battle Arena? WTF? finnes det noen PvP spill som IKKE er det? MOBA beskriver ikke spillet engang.

 

Her er min breakdown av LoL/HoN

 

 

Felles ting:

 

-kontroller en unit (få unntak)

-NPC units fra hver side møtes i lanes

-Kjøp items, bli bedre

-stammer fra DotA

-som oftest 5v5

-tårn forsvarer basen

 

HoN er i beta, det er ikke LoL. LoL er gratis, det er ikke HoN. LoL gir deg først adgang til alt innhold etter en del ca$h eller noe grinding, HoN er én betaling, alt innhold. HoN kjører bare på offesielle servere, LoL har en del lokale providers. HoN har trær, LoL har høyt gress. HoN lagrer antall leaves, LoL gir deg en liten tidsstraff. LoL har ikke denies, det har HoN.

 

Det er en del forskjeller i grafikk og mekanismer, en del forskjell i skills og items.

 

Det sies at LoL er mer ment for "casuals". Jeg er selv en casual og jeg foretrekker HoN, men dette evnet er så personlig og ender bare i trolling.

 

Tror jeg fikk med de fleste forskjellene, ta alt som du vil, fordi det virker som om alle mener forskjellige ting om disse forskjellene (noen synes mangel på denies gir mer aggresiv laning, noen synes det fjerner et viktig mindgame).

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ugh jeg misliker MOBA navnet så hardt. Multiplayer Online Battle Arena? WTF? finnes det noen PvP spill som IKKE er det? MOBA beskriver ikke spillet engang.

 

Her er min breakdown av LoL/HoN

 

 

Felles ting:

 

-kontroller en unit (få unntak)

-NPC units fra hver side møtes i lanes

-Kjøp items, bli bedre

-stammer fra DotA

-som oftest 5v5

-tårn forsvarer basen

 

HoN er i beta, det er ikke LoL. LoL er gratis, det er ikke HoN. LoL gir deg først adgang til alt innhold etter en del ca$h eller noe grinding, HoN er én betaling, alt innhold. HoN kjører bare på offesielle servere, LoL har en del lokale providers. HoN har trær, LoL har høyt gress. HoN lagrer antall leaves, LoL gir deg en liten tidsstraff. LoL har ikke denies, det har HoN.

 

Det er en del forskjeller i grafikk og mekanismer, en del forskjell i skills og items.

 

Det sies at LoL er mer ment for "casuals". Jeg er selv en casual og jeg foretrekker HoN, men dette evnet er så personlig og ender bare i trolling.

 

Tror jeg fikk med de fleste forskjellene, ta alt som du vil, fordi det virker som om alle mener forskjellige ting om disse forskjellene (noen synes mangel på denies gir mer aggresiv laning, noen synes det fjerner et viktig mindgame).

 

Må si meg ganske enig, og det med casual er smak og behag ja, men jeg føler at LoL krever mye mindre av deg, for det går så mye raskere i hon og man må alltid være "On the toes" for å få til noe uten at mye går i dass. Det som stort sett er forskjellen er at HoN krever mye mer av hver enkelt spiller enn det LoL gjør, fordi i HoN kan en spiller utgjøre all forskjellen ettersom han blir feedet eller ikke.

 

I LoL trenger man ikke være den dårligste selv om man dør to ganger i starten av spillet.

Lenke til kommentar

fordi i HoN kan en spiller utgjøre all forskjellen ettersom han blir feedet eller ikke.

Dette er strengt talt ikke sant, det er flere heroes som enkelt kan vinne spillet alene om han blir feedet i starten. Ganske mange av dem faktisk, med varierende mengde behov for hvor MYE feed som skal til.

 

[quote name='Prottis' date='19.06.2010 14:57' timestamp='1276955875'

I LoL trenger man ikke være den dårligste selv om man dør to ganger i starten av spillet.

Nei, og takk for det. Det er rimelig frustrerende å dø et par ganger pga ganks og på grunn av dette være ubrukelig de neste 30-40 minuttene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...