Gå til innhold

Tunge tap for Funcom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er vel strengt tatt at de har prøvd å lage et spill med voksent innhold, men med gameplay på nivå med WoW. Altså at mora mi antageligvis kan spille det bedre enn det jeg klarer.

Jeg håper jo at de gjør det bra, men jeg håper virkelig også at de tar lærdom og satser på dypere gameplay og karakterutvikling i de neste spillene sine.

 

Jeg har fremdeles gode forhåpninger for The Secret World, men det fordi Ragnar Turnqvist sitter bak roret her. Får håpe vi får noe The Longest Journey-kvalitet her :)

Lenke til kommentar
Kall meg optimist, men jeg tror ikke AoC vil miste flere abonnenter i 2009 enn de vil få. Av de som fortsatt spiller har jeg hørt at spillet har forbedret seg kraftig, og er slik det burde ha vært siden launch. Om utvidelsespakken er et godt trekk er jeg mer skeptisk til.

 

Du har nok rett i håpet ditt. Hvis de spillerne som er i spillet nå har holdt ut så lenge, så vil de trolig holde ut videre også. Dessuten kommer spillet med noen forbedringer som vil kunne tiltrekke nye (eller gamle) kunder.

 

Selv har jeg ikke spilt spillet siden beta. Var ikke akkurat særlig imponert da, så jeg bestemte meg for å vente med spillet til det evt. viste seg å være bedre enn LOTRO, som jeg spiller aktivt. Så langt har ikke det skjedd.

Lenke til kommentar
Problemet er vel strengt tatt at de har prøvd å lage et spill med voksent innhold, men med gameplay på nivå med WoW. Altså at mora mi antageligvis kan spille det bedre enn det jeg klarer.

Jeg håper jo at de gjør det bra, men jeg håper virkelig også at de tar lærdom og satser på dypere gameplay og karakterutvikling i de neste spillene sine.

 

Jeg har fremdeles gode forhåpninger for The Secret World, men det fordi Ragnar Turnqvist sitter bak roret her. Får håpe vi får noe The Longest Journey-kvalitet her :)

 

Helt enig her og det var det Gaute Godager prøvde på også. Jeg fulgte med spillet siden 2005 hvor han ville lage et voksent spill med kamper i sanntid. Tydeligvis ble det uenigheter mellom utviklerne og han sikkert, for resultatet ble et hybridsystem som ikke interesserer de mer voksne spillerne som skyr alt annet enn sanntidkamper, men heller ikke interessererer wowittene siden det er for lite stats og grinding hehe. Det kombinert med masse instansering fører til en ikke så interessant verden. Selve spillet er egentlig jævlig bra men med fundementale mangler. Kampene er jo mer interessant enn WoW men det er ikke nok, som du sier. Våre mødre kunne sikkert knust oss om de vil, alt som trengs er grinding og få høyest level og beste utstyret. Er så lei det konseptet.

Lenke til kommentar
Hva med XBOX 360 versjonen, er den fortsatt under utvikling?

 

En kamerat av meg sa den må komme ut ettersom Microsoft skal ha støttet/investert Funcom med penger.

Dessverre hadde han ingen håndfaste kilder å komme med, så det kan ha vært spekulasjoner/rykter han har lest.

 

Ville ikke bli overrasket om Funcom muligens kansellerte X360 versjonen, ettersom kun xpack og Secret World var nevnt.

Lenke til kommentar

Ikke bra resultat det derre, men vi får håpe de kan klare å få det opp i nøytrale, eller aller best positive tall i 2009.

Selv har jeg faktisk tro på at det kommer til å være flere som spiller i utgangen av 2009 enn det var i utgangen av 2008, mest pga av de mange forbedringene som har kommet, og som vil komme iløpet av dette året.

Blant annet tror jeg at den større holdningen til at items skal være en vesentlig del av spillet vil trekke til seg flere spillere.

Lenke til kommentar

FC sparer nok endel kroner etter at de slo sammen servere for å ha en bedre befolkninstetthet. Hadde de hatt 400.000+++ Spillere så ville nok det vært ok med den serverparken de hadde.

 

Update 1.4 er ute og er så langt godt motatt. Her begynt å komme med litt DX10 elementer også. update 1.4 hadde også mer instances og mye mer optimalistering. Les update loggen på AoC sine sider :)

Update 1.5 kommer blant annet til å ha forandring på at utstyret kommer til å ha mer å si + også enda mer, deribalnt enda mer DX10. :)

 

Så jeg tror at AoC hovedsakelig trenger tid på seg. De som har spillt fra starten har sett store forbedringer etter vært som småpatching + større updates har kommet. FC lytter også til spillerene sine og tar imot mye innspill. Så AoC er nok ikke ett tapt produkt! :)

Lenke til kommentar

Hva forventet de egentlig? Ikke få 100k spillere eller mindre, helst mange flere?

 

Da burde de ha holdt det de hadde lovt. Da hadde jeg sikkert spilt det fortsatt, og ikke bare sluttet etter en måned.

 

Trist selvfølgelig, men det virker nå at de var ganske naive hvis de ønsket å beholde spillere med det uferdige spillet som kom ifjor mai :/

 

FC sparer nok endel kroner etter at de slo sammen servere for å ha en bedre befolkninstetthet. Hadde de hatt 400.000+++ Spillere så ville nok det vært ok med den serverparken de hadde.

 

Update 1.4 er ute og er så langt godt motatt. Her begynt å komme med litt DX10 elementer også. update 1.4 hadde også mer instances og mye mer optimalistering. Les update loggen på AoC sine sider :)

Update 1.5 kommer blant annet til å ha forandring på at utstyret kommer til å ha mer å si + også enda mer, deribalnt enda mer DX10. :)

 

Så jeg tror at AoC hovedsakelig trenger tid på seg. De som har spillt fra starten har sett store forbedringer etter vært som småpatching + større updates har kommet. FC lytter også til spillerene sine og tar imot mye innspill. Så AoC er nok ikke ett tapt produkt! :)

 

Høres bra ut. Bare synd at alt dette ikke kom ifjor mai, eller iallefall juni - for da hadde de muligens hatt 1 million spillere akkurat nå :(

 

Eller ventet med å gi det ut våren 09 ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...