Gå til innhold

Mass Effect 2 teaser og artwork!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor unner dere ikke ps3 brukere gode spill?

Jeg er redd for at konsoll krigen blir verre Bufreakinghu:P

 

Seriøst, håper alle får nyte det nydelige som er mass effect. =)

 

Hvis Mass Effect 2 blir bra optimalisert på alle konsollene bryr jeg meg ikke om det kommer på alt som finnes.

Men jeg vil ikke kjøpe et dårlig produkt kun fordi utviklerne velger å gi ut spillet på alle spillmedier som eksisterer.

Lenke til kommentar
1. Google pressemeldingen. Ble offentlig i en investor melding for en måned siden ca.

 

Det sto ingen steder i den pressemeldingen at det kommer til PS3. Kun at ME2 kom til å bli multiplattform. Multiplattform betyr ikke Xbox360+PS3 og kanskje noen flere.

 

Edit: Her ja. http://kotaku.com/5145813/mass-effect-2-co...e-multiplatform

 

Interestingly, he announced the game would be appearing on multiple platforms, but didn't get into specifics, leaving it unclear whether he meant the PS3 or was just referencing the release situation of the first game, which appeared on "multiple platforms" (ie the Xbox 360 & PC).

 

Du har forståvidt rett i det men ofte (evt alltid - men det blir litt bastant å si) når en i en sier "multiplatform" i spillindustrien så snakker en om konsoller. Tenk for eksempel på agency (kalles PS3 exclusive - men kommer på PC) og Bioshock (før PS3 utgivelsen).

 

Ingen av disse kalles/ble kalt multiplatform.

 

Men, som sagt, du har jo rett i at de aldri nevner PS3.

 

"Så du er ikke redd for at vi skal ende opp med et middelmådig spill, siden det kanskje skal komme på flere konsoller?"

 

Nei, synes det er flere skikkelig gode multiplatform spill enn såkalte eksklusive. For min del ender de eksklusive ofte opp som mye hype, god grafikk og søppel spillmessig. Det er ingeting som tilsier at et spill blir dårligere av å gå multiplatform.

Lenke til kommentar
Du har forståvidt rett i det men ofte (evt alltid - men det blir litt bastant å si) når en i en sier "multiplatform" i spillindustrien så snakker en om konsoller. Tenk for eksempel på agency (kalles PS3 exclusive - men kommer på PC) og Bioshock (før PS3 utgivelsen).

 

Ingen av disse kalles/ble kalt multiplatform.

 

Men, som sagt, du har jo rett i at de aldri nevner PS3.

 

 

Jeg tror også at det kommer på PS3, siden EA tok over og så vidt meg kjent hadde Microsoft kun eksklusivitet på ME1. Og så lenge ME1 blir portet til ps3 for saves, er jeg ikke redd for at kvaliten blir dårligere. Liker ikke å bestemme hvilke valg som ble gjort i et tidligere spill gjennom dialog. Forhåpentligvis er det en versjon for de som ikke har saves, og flere andre for de med tidligere saves.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nekter å tro at det vil bli "umulig" å spille ME 2 på en PS3 bare fordi man ikke har spilt ME på den samme konsollen før. Hva med alle de som ikke har spilt ME men som alikevel ønsker å kjøpe ME 2 på X360? De vil jo ha akkurat samme "problem"?

 

De lager en løsning som nok ikke har stort å si om du har spilt ME eller ikke, av den enkle grunn at en oppfølger så slavisk som det dere får det til å virke som vil være ubrukelig å selge. Derfor tenker jeg det ikke vil bli større forskjeller enn responsen hos enkelte karakterer, og kanskje litt andre items unlocket fra start.

 

Dessuten viser jo teaseren at Sheppard er død, så å skulle starte på en ny historie hvor hovedkarakteren kjenner og vet om alt Sheppard har opplevd og kan relatere seg til det virker noget søkt.

 

Så nei, det vil ikke være noe problem at man ikke har spilt ME før man begynner på ME 2.

Lenke til kommentar
Om det kommer på PS3 blir det vanskelig å få valgene i ME1 til å ha noe å si i ME2.

 

Og hva så? Hvis noen ikke har ME1, men bestemmer seg for å skaffe seg ME2, vet vi ikke hva det vil ha å si om man ikke har noen tidligere saves. Men jeg tviler på at de som ikke har ME1, eller noen saves defra, blir utelukket fra 2eren.

 

 

Nekter å tro at det vil bli "umulig" å spille ME 2 på en PS3 bare fordi man ikke har spilt ME på den samme konsollen før. Hva med alle de som ikke har spilt ME men som alikevel ønsker å kjøpe ME 2 på X360? De vil jo ha akkurat samme "problem"?

 

Tenker ganske likt, vi :)

 

Nå er jo det ikke noe problem lenger.

 

Hvorfor?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...