Gå til innhold

Forza Motorsport 3 - Diskusjon og pratetråd


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I alle dager. Er man fanboy av en konkurrerende sjanger bare fordi man stiller kritiske spørsmål til noe som opplagt ikke virker å være som beskrevet?

..SNIP

i 90% av tilfella, ja. Virkar såfall som om eg traff ei nerve.

Uansett, det blir for dumt å gå ut ifrå at Turn10 - som hadde ein kanonbra skademodell i Forza 2 skal gå vekk ifrå denne og lage ein half-ass skademodell i Forza 3.

 

Gledar meg uhemma mykje til Forza! Blir fantastico!

Lenke til kommentar

Gaz:

Du traff ikke en nerve spesifikt for meg, det var et barnslig og trollete stykke oppkast som alle ville reagert på.

Ellers er det noe urovekkende at han må skru av skademodellen for å demonstrere flyten i spillet, og håper det ikke er snakk om ytelsen i så tilfelle.

 

Jeg gleder meg stort som alle andre til dette spillet, eneste fluen i suppen min er at jeg ikke har noe godt ratt som støtter alle 3 plattformer og 360 var konsollen jeg sist bestemte meg for å ha.

Endret av Kendu
Lenke til kommentar

Mest sannsynlig så er det som i forza 2 at du kan velge om skaden skal være kun visuell eller påvirke bilens egenskaper.

Vil tippe de spiller arcade mode pga tilgjenglighet på alle bilene og der et det kun visuell skade.

Spiller går nok i 60fps som de har lovet uansett om skademodellen er av eller på.

Var ihvertfall ikke noe forskjell i fps i forza 2 om man hadde skademodellen av eller på.

Lenke til kommentar
Gaz:

Du traff ikke en nerve spesifikt for meg, det var et barnslig og trollete stykke oppkast som alle ville reagert på.

Ellers er det noe urovekkende at han må skru av skademodellen for å demonstrere flyten i spillet, og håper det ikke er snakk om ytelsen i så tilfelle.

 

Jeg gleder meg stort som alle andre til dette spillet, eneste fluen i suppen min er at jeg ikke har noe godt ratt som støtter alle 3 plattformer og 360 var konsollen jeg sist bestemte meg for å ha.

 

"Demonstrere flyten i spillet"? Er vell ikke slik at skademodellen tar ned ytelsen når den først er der.

Det å lansere et spill med 60fps for så å se at det ikke fungerer blir jo bare tullete og noe man absolutt ikke burde tru at Turn10 vil gjøre nå som de først har klart å etablere seg med en god franchise.

 

Han skrur jo av skademodellen slik at folk flest kan prøve spillet uten å måtte spole tilbake eller restarte for hver gang de går i veggen.

Lenke til kommentar

Det var andre som sa det med "demonstrere flyten i spillet" (les bakover) i denne tråden, jeg bare gjentok det. Og neida jeg er nok ikke 13 åringen i dette tilfellet Gaz.

 

Jeg stilte et enkelt spørsmål som du og noen andre gjorde et stort problem ut av :)

 

Gudskjelov forholder noen seg saklige her :thumbup:

Endret av Kendu
Lenke til kommentar
Et retard spørsmål om noe som ikke opplyses om i demonstrasjonen samt at man ikke har erfaring fra 2'ern? Det er rimelig blindt og idiotisk å påstå :D¨

 

Hva er gjennomsnittsalderen i denne tråden. 12 år? Ingen voksne mennesker her som liker digital underholdning?

Så det beste du kan nå er å påstå at folka her inne er 12 år? Nydelig former for kommunikasjon her må jeg si. De fleste som er inne på et gaming forum liker vell forskjellige former for digital underholdning?

 

Når folk flest har reagert mot dine tåpelige spørsmål som de har gjort så må det jo ringe en bjelle ett eller annet sted?

 

Hadde du brukt 2 minutter på å prøve å få til deg litt informasjon istedet for å prøve så godt du kan å unnskylde deg selv for hvor dårlig xbox 360 og dets spill egentlig er så hadde vi vell ikke behøvd å ha denne dialogen.

 

Nei, spillet har ikke dårlig ytelse.

Nei, spillet har ikke satt ned skademodellen kontra 2'ern. Bilene har 4+ ganger mer polygons så da skulle en tru at enhver ville klare å komme til den konklusjonen at skademodellen automatisk blir bedre, ikke verre med dette. Dvs, hvis man forstår litt av hvordan en skademodell må fungere...

Endret av oophus
Lenke til kommentar
Så det beste du kan nå er å påstå at folka her inne er 12 år? Nydelig former for kommunikasjon her må jeg si. De fleste som er inne på et gaming forum liker vell forskjellige former for digital underholdning?

 

Når folk flest har reagert mot dine tåpelige spørsmål som de har gjort så må det jo ringe en bjelle ett eller annet sted?

 

Hadde du brukt 2 minutter på å prøve å få til deg litt informasjon istedet for å prøve så godt du kan å unnskylde deg selv for hvor dårlig xbox 360 og dets spill egentlig er så hadde vi vell ikke behøvd å ha denne dialogen.

Ikke folk flest, men et par få min gode mann. Det meste du sier i det innlegget ditt der er rent sprøyt og oppspinn som jeg aldri sagt, dermed er det lett å tenke alder i slike sammenhenger for grad av useriøsitet.

 

Nei, spillet har ikke dårlig ytelse.

Hvem har spurt om det eller påstått det? Dette kom opps om en bisetning og er besvart for lengst. Tullete!

Nei, spillet har ikke satt ned skademodellen kontra 2'ern.

Det har heller ingen spurt om, jeg spurte om den faktiske skademodellen, ikke relasjoner med tidligere utgaver. Det er rimelig enkelt å svare direkte på.

Bilene har 4+ ganger mer polygons...
Jasså, det står nå opptil 10 ganger høyere antall polygons, dermed blir vel 4+ noe unøyaktig? Men jaja, dette var ikke informasjon jeg spurte om og som er lett tilgjengelig i artikler mm. Svar heller på faktiske spørsmål.
...så da skulle en tru at enhver ville klare å komme til den konklusjonen at skademodellen automatisk blir bedre, ikke verre med dette. Dvs, hvis man forstår litt av hvordan en skademodell må fungere...
Ånei du, en skademodell blir ikke bedre bare fordi det er flere detaljer i bilen eller fler polygons som kan manipuleres og som igjen krever mer kraft i alle situasjoner, det kommer helt ann på hvor mye kraft man i tillegg kan avse til skademodelleringen. Så her utviste du ingen god forståelse som du mener andre mangler.

 

Et tips må være å svare på det man spør om istedet for å bruke 10 ganger mer kalorier på å snakke sprøyt.

Endret av Kendu
Lenke til kommentar
Etter at utvilkerne har prøvd å lure oss med de første bildene de kom med som tydeligvis er fake så det holder, så har de nå endelig blitt avslørt.

 

634399a3-f65d-41d3-a8b9-bf2bd7bb852.jpg

 

Forza 2

 

20azbt5.jpg

 

Forza 3.

 

Som vi ser så er forza3 brått ikke like imponerende lenger. Ser ikke noe bedre ut enn forza2 i det hele tatt. Jeg visste det.

 

Nok en gang blir en hel verden lurt av fake screenshots.

 

Vell vell vell. Nå må nesten jeg få lov til å påstå at det såkalte forza 3 bildet du gir ut ligner rett og sletten på bildet hentet rett i fra forza 2..

 

Kan man photoeditor i forza 2 så er det utrolig hva man klarer å dra ut av et bilde som får virkelig redusert kvalitet under opplastning til forza sine sider!

ddd50453-a29b-4bf8-9099-aa208629977.png

72680761-2f45-47bb-96c8-11303b41ec7.jpg

Untitled-3-2.jpg

Alle bildene her er tatt av meg

 

 

Men så skal det nevnes at jeg ikke spiller forza pg sinnsvak grafikk og helt rå 3 dimensjonal natur.

Nei, sålenge asfalten og bilen til motstanderen har ok grafikk og turn10 fortsetter å utvikle kjøreegenskapene, som dem har gjort med blant annet at dekket flexer, så er jeg storfornøyd!

Lenke til kommentar
Ånei du, en skademodell blir ikke bedre bare fordi det er flere detaljer i bilen eller fler polygons som kan manipuleres og som igjen krever mer kraft i alle situasjoner, det kommer helt ann på hvor mye kraft man i tillegg kan avse til skademodelleringen. Så her utviste du ingen god forståelse som du mener andre mangler.

 

Et tips må være å svare på det man spør om istedet for å bruke 10 ganger mer kalorier på å snakke sprøyt.

 

Fler polygons tilsvarer mer detaljer som igjen kan benyttes i en eventuell skademodellerings system, så jo, for å få mer ut av et skademodelleringen så trenger man også fler polygons man kan "flytte" rundt eller deformere for å simulere skader på overflaten.

Lenke til kommentar

@ MagnarP.

 

Foreslår du trollar ein anna stad. Det er jo klårt og tydeleg at skjermdumpen du fann er frå Forza 2. Ein kjapp kikk på gameplay video frå Forza 3 fortel ein anna historie. For dei som er GT fanboys (nemner ikkje namn, og peiker heller ikkje på nokon. Ta seg nær den som vil) er det kanskje ein "Unconvenient Truth"? :-)

 

Alpha build - dårleg kvalitet men...

 

Actual Gameplay. Og, fantastisk musikk, levert av Pendulum. Spelet ser utruleg bra ut.

 

 

Foreslår at me held oss til diskusjon om kor mykje me gledar oss til spelet. Folk som lurar på ting ang spelet; Google is your friend.

Skapar berre krangling og frustrasjon når folk stiller dumme spørsmål og gjer seg vanskelege. Slash ignore :-)

 

Redigering: Skirveleif, og lagt til nokre bilete.

 

Bilete:

465151.jpeg

465152.jpeg

465154.jpeg

465155.jpeg

465157.jpeg

 

 

Dette er gameplay bilete som er laga av Turn10. Bileta som du linka til er ein brukar som heitte BADNED har lagt ut på Forzacentral. Bileta er tatt i Photomode i Forza 2. Greitt å undersøkje slike ting før ein postar. Du skapar berre krangling og og dårleg stemning.

 

Edit 2:

Har prata med han som tok bileta du linka til MagnarP. Visar seg at dei er ifrå Alpha Builden til FM3. Dette pluss utruleg dårleg kompressjon på bileta utgjer resultatet som du linka til. Eg beklagar feilen ang Photomode. Men, bileta som eg la til i posten er frå nyaste build, og ser kanonbra ut.

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar
Skapar berre krangling og frustrasjon når folk stiller dumme spørsmål og gjer seg vanskelege. Slash ignore :-)
Eller skal man si nerder som ikke klarer å forholde seg normalt til folk som stiller enkle spørsmål og kommer med idiotiske beskyldninger og forsøker seg på latterlige hersketeknikker.

 

Ellers enig, klarer man ikke å svare folk skikkelig, så la vær.

 

Fler polygons tilsvarer mer detaljer som igjen kan benyttes i en eventuell skademodellerings system, så jo, for å få mer ut av et skademodelleringen så trenger man også fler polygons man kan "flytte" rundt eller deformere for å simulere skader på overflaten.
Dette er noe alle forstår, som jeg også sier, det du glemmer er kraften som trengs for å flytte dette rundt realtime slik at det oppfattes som en faktisk bedre skademodell. Flere polygoner gir IKKE automatisk en bedre skademodell.

 

I ekstrem tilfeller vil flere modellpolygoner gi mindre kraftrom for andre realtime manipulasjoner og i ytterste konsekvens gi en en dårligere visuell skademodell.

Endret av Kendu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...