Gå til innhold

Street figther 4 forventninger


RakkerUngen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Personlig håper jeg at hver enkelt figur har et rikelig utvalg av varierte angrep. Reportoaret har vært ganske begrenset i tidligere spill, synes jeg. Tekken 3 er et eksempel til etterfølgelse.

 

Antallet angrep er på nivå med de gamle spillene. Tekken og Street Fighter er to veldig forskjellige kampspill, og de bør holdes separate så lenge som mulig. Personlig syns jeg antallet angrep i Tekken er helt meningsløst. Du må jo trene dag ut og dag inn for å i det hele tatt klare å spille på det laveste nivået med en av karakterene, og hvis du ikke har spilt på et par måneder må du i praksis begynne på bar bakke igjen.

 

En av de geniale tingene med Street Fighter serien er at nybegynnere kan hoppe rett inn og spille uten at de føler at de bare trykker tilfeldige knapper (hei igjen, Tekken), men samtidig er det nok dybde i kampsystemet til at folk kan spille det i årevis og fortsatt ha nye ting å mestre. Street Fighter er et godt eksempel på at det enkle ofte er det beste (ikke at det gjør Rema til en attraktiv butikk å handle i, men ordtak kan ikke alltid være riktige).

 

De fleste kampspill av denne typen blir omtalt som "button-mashers". Det uttrykket brukes svært sjelden om Street Fighter. Dette er ikke tilfeldig.

Endret av TiLT
Lenke til kommentar

Spillte SF2 Turbo hD remix turbo med noen kompiser som aldri hadde prøvd SF før, button mashingen virket som bare pokker for dem... Men er stort sett enig, det er veldig nybegynner venlig men samtidig ikke... Jeg ser hvertfall veldig fram til spillet.. Jeg vet ikke helt hvem jeg skal maine enda...

Lenke til kommentar
Antallet angrep er på nivå med de gamle spillene. Tekken og Street Fighter er to veldig forskjellige kampspill, og de bør holdes separate så lenge som mulig. Personlig syns jeg antallet angrep i Tekken er helt meningsløst. Du må jo trene dag ut og dag inn for å i det hele tatt klare å spille på det laveste nivået med en av karakterene, og hvis du ikke har spilt på et par måneder må du i praksis begynne på bar bakke igjen.

 

Synd. Mange Street Fighter-kamper ender opp som tre runder med Hadouken-tennis, noe som er ganske kjedelig å se på. Det hadde ikke skadet med litt mer variasjon (ikke nødvendigvis Tekken-nivå, men noe midt i mellom). Flere angrepsvarianter gir større muligheter for taktikk. Det må da være en god ting?

 

Ellers håper jeg Street Fighter IV blir like kjapt og responsivt som forgjengerne.

Lenke til kommentar
Antallet angrep er på nivå med de gamle spillene. Tekken og Street Fighter er to veldig forskjellige kampspill, og de bør holdes separate så lenge som mulig. Personlig syns jeg antallet angrep i Tekken er helt meningsløst. Du må jo trene dag ut og dag inn for å i det hele tatt klare å spille på det laveste nivået med en av karakterene, og hvis du ikke har spilt på et par måneder må du i praksis begynne på bar bakke igjen.

 

Synd. Mange Street Fighter-kamper ender opp som tre runder med Hadouken-tennis, noe som er ganske kjedelig å se på. Det hadde ikke skadet med litt mer variasjon (ikke nødvendigvis Tekken-nivå, men noe midt i mellom). Flere angrepsvarianter gir større muligheter for taktikk. Det må da være en god ting?

 

Ellers håper jeg Street Fighter IV blir like kjapt og responsivt som forgjengerne.

 

Ta en titt på de utallige kampvideoene fra SF4 på GameTrailers. Kampene er veldig engasjerende å se på i alle nivåer, fra nybegynnere til eksperter. Har aldri sett kamper degenerert til Hadoukens frem og tilbake. Da snakker vi i så fall om dårlige og veldig defensive spillere.

 

Har spilt en del Tekken 5 på PSP, og følte aldri at jeg ble bedre i det, selv etter å ha spilt det i flere uker. Å slåss på en måte som så bra ut ble jeg straffet for, men å bruke det samme billige angrepet om og om igjen fungerte bra, selv på høyere vanskelighetsgrader. Slike spill skal ikke belønne billige knep, men Tekken gjør det. Min erfaring med Street Fighter er stort sett med Street Fighter Alpha 3 Max, og der fant jeg aldri noen måte å utnytte slike triks, men følte derimot at spillet oppmuntret meg til å slåss på kreative måter (hvis jeg gjentok et angrep flere ganger ville motstanderen lære av det og utnytte denne svakheten).

Lenke til kommentar

Jeg har sett de fleste Gametrailers-videoene, faktisk. Inntrykket er at det har blitt noen flere angrepskombinasjoner, men ikke så mange som jeg skulle ønske meg. At det er mulig å være feig/defensiv også i Street Fighter er hevet over enhver tvil. Regner med du har sett denne: ^_^

 

 

Personlig synes jeg ikke Tekken belønner billige knep. Har når sant skal sies ikke spilt serien siden 3'ern, så jeg uttaler forsåvidt meg på et noe sviktende grunnlag. Men jeg hadde iallfall ingen problemer med å blokke samtlige av de vanlige angrepene (Eddy inkludert).

 

On topic: Jeg håper utviklerne av Street Fighter IV koker i hop en levelig Dualshock-layout for oss som ikke har råd til Fight Stick'en til Mad Catz.

Lenke til kommentar

Dem som har spillet, er det mye buttonmashing?

Dette irriterer meg på Street Fighter 2 HD på arcade til 360, helt jævlig du må buttonmashe :(

 

Trodde utviklerene sa at spillet er lett å plukke opp selv for nye i serien, men den gang ei...

 

Sånn så Tekken spillene har jeg kontroll over det jeg gjør, Street Fighter 2 HD arcade har jeg det ikke...

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Skal mye til for at det overgår street fighter 2 for min del, men blir nok kjøp uansett. Syns ikke det så alt for bra ut på videoen over, men skal sjekke litt mer rundt før jeg kjøper det.

 

Matsini

 

Hvis du refererer til videoen som Penneknekt postet, så er ikke den fra Street Fighter 4. For å se hvordan SF4 faktisk ser ut bør du heller ta en titt på videoene hos GameTrailers:

 

http://www.gametrailers.com/game/5667.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...