Gå til innhold

Hvilken håndkontroll har vært den beste gjennom tidene?

Hvilken kontroll er best?  

3 stemmer

1. 1. Hvilken spillkontroll er den beste?

• PlayStation(1, 2, 3)
      49
    • Xbox 360
      125
    • Xbox (den originale, store)
      9
    • Xbox (Controller S)
      1
    • Nintendo GameCube
      14
    • Nintendo Wii
      13
    • Nintendo 64
      18
    • Dreamcast
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

PS3 kontrolleren er litt liten for meg, og triggerne er litt småvonde. Mens X360 sin er den deiligste jeg noensinne har prøvd, og jeg spilte gears 2 6 timer i strekk uten at jeg ble sliten eller fikk vondt. Eneste jeg syns er litt dumt er at D-paden er litt dårlig og at RB LB knappene har en tendens til å bli litt vonde etter en godt stund. (den ene min er ihvertfall ødelagt.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
PS3 kontrolleren er litt liten for meg, og triggerne er litt småvonde. Mens X360 sin er den deiligste jeg noensinne har prøvd

Helt enig.. Har begge konsollene og kjøper mest spill til 360 og kontrollen er en av grunnene

Skrevet (endret)

360-kontrollen -uten- tvil. Eller gamle PS-kontrollen uten analoger bare for nostalgiens skyld :rolleyes:

Endret av frow
Skrevet

synes x360 har lånt akkurat nok fra andre kontrollere og lagt til litt eget til å gjøre den helt optimal for meg å spille med.

At D-paden er dårlig gjør meg ingenting ettersom jeg alltid styrer med stick;) even in SFIV og andre fighting spill.

Skrevet

Ingen kontrollere slår den gamle SNES-kontrolleren.:) Av de nyere med 3D-spak har jeg ikke så stor erfaring, flere jeg ikke har prøvd skikkelig, så der melder jeg pass.

Skrevet
zipstick_super_pro.jpg

.. Siden ZipStick ikke var i pollen så svarer jeg PS1/2/3-kontrollerne. De ligger så perfekt i hånda og oser av kvalitet (ikke som knirke-driten til 360).

Øh? Er det noe som knirker, er det jo playstation sine kontroller.. Finner ikke mer solide knirkefrie enn 360 sine!

Skrevet

Mulig han har vert ekstremt heldig med sine PS3 kontrollere...selv min DS3,som kan sies å ikkje vere brukt altfor mye knirker meir enn min eldste 360 kontroll ;) DS3 er mye bedre enn røkla kallt sixaxis, det er ekte juggel rett fra pakken :)

Skrevet

Spill med Play n' charge? Blir jo ikke kvitt klumpen av den grunn. Er jo batteripakken som er i veien? Jeg er blitt altfor vant med klumpen nå, så jeg klarer ikke gå tilbake til kablet kontroll lenger. Og vekten med batteripakke mener jeg er perfekt.

Skrevet

For meg, med så små hender. Så sitter Ds1,Ds2 og Ds3 perfekt i mine hender egentlig, og alltid likt analogene bedre. Syns dog 360 sin har bedre triggers. Så ja er temmelig tett på begge, lander på Dual shock kontrollene

Skrevet

Personelig synes jeg Playstationkontrollen er den mest uergonomske klossen i spillhistorien. Knappene sitter totalt feil, stikkene i alt for rett vinkel og oppsette blir i mange tilfeller kråkekronglete. Nei, jeg har ingen ting til overs for PS kontrollen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...